Skocz do zawartości

Mębrany


karolb10
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

membrana pełni role zaworu, czyli ma za zadanie w odpowiednim momencie wpuscic do cylindra mieszanke paliwo-powietrze.

 

teoretycznie skutkow mozesz sie do myslic chyba teraz juz bez klopotu, w praktyce powiem ci ze jezeli masz za bardzo rozgiete membrany, moto bedzie dostawalo mieszanke nie wtedy, kiedy trzeba. to dalej skutkuje zalewaniem swiecy kiedy nie ma iskry i brakiem mocy zaleznym od stopnia rozgiecia.

 

MINIMALNY luz pomiedzy membranami jest w sumie dopuszczalny, ale lepiej, aby one scisle przylegaly do tego rdzenia czy co to jest...:icon_rolleyes:

u siebie w takiej sytuacji po prostu membrany obrocilem.

ale jezeli przylegaja za mocno- tez jest niedobrze, bo ciag z cylindra nie ma sily wystarczajaco, by odgiac membrane.

 

pzdr:)

 

(magneto- pisze z konta Damiano)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytnie, po co w silnikach 2t sa te membranki co siedza w kanale dolotowym (od gardzieli gaznika) i jakie sa skutki nie domykania sie ich. robie remont swojej maszyny i zauwazylem taka nie dokladnosc.... czy musze je wymieniac?

Membraki są ja przykładowo zawór,wpuszczają mieszanke i już nie wypuszczają,czyli gdy zasysa to podciśnienie wytworzone otwiera membraki i wpada nimi mieszanka,potem sie zamykaja i mieszanki już nie wylatuje,czyli nie pluje już przez gaznik jak np.ogar czy mz.listki od membrany powinny przylegać i nie powinno być zadnych szpar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Membraki są ja przykładowo zawór,wpuszczają mieszanke i już nie wypuszczają,czyli gdy zasysa to podciśnienie wytworzone otwiera membraki i wpada nimi mieszanka,potem sie zamykaja i mieszanki już nie wylatuje,czyli nie pluje już przez gaznik jak np.ogar czy mz.listki od membrany powinny przylegać i nie powinno być zadnych szpar.

 

Wszystkie odpowiedzi super, jeszcze jedna i będzie profesjonal. Bardzo ważna jest szerokość otwarcia tegoż zaworu, dlatego elementy ograniczjące odchylenie(różne w różnych moto) muszą być w odpowiedniej odległości od siebie. W manualach podają odległość w mm.

Dla zobrazowania elementu, w ktm są to łukowate blaszki przykręcone na listki, które ograniczają odchylenie się listków. Wiele osób odgina sobie te blaszki i są kłopoty, nie dotykać i sprawdzić odległosć.

 

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie odpowiedzi super, jeszcze jedna i będzie profesjonal. Bardzo ważna jest szerokość otwarcia tegoż zaworu, dlatego elementy ograniczjące odchylenie(różne w różnych moto) muszą być w odpowiedniej odległości od siebie. W manualach podają odległość w mm.

Dla zobrazowania elementu, w ktm są to łukowate blaszki przykręcone na listki, które ograniczają odchylenie się listków. Wiele osób odgina sobie te blaszki i są kłopoty, nie dotykać i sprawdzić odległosć.

 

Pozdrawiam..

albo całkowiecie je zdejmują aby te listki mogły swobodniej sie otwierać,ale wtedy nieraz po zdjeciu tych balszek dociskowych listek nie przylega,wtedy należy odkrecić i lekko nagiąc a znów przylegały ,listki są wykonywane z cienkich blaszek lub tworzyw sztucznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo całkowiecie je zdejmują aby te listki mogły swobodniej sie otwierać,

Proszę was nie zdejmujcie ograniczników, ludzie w laboratoriach strasznie kombinują żeby zapewnić wam równe oddawanie mocy. Rozwala się w ten sposób cały układ pracy rezonansu (ale o tym nie będę pisał za dużo literek do wstukania).

 

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak:D ja np. włozyłem mebrane do MZ Ts 250/1 motocykl ma 28 lat;) wszyscy niedawali mi zadnych szans:D

Teraz ciesze sie zaletami mebrany:D W palanach mam jeszcze zawór wydechowy;) Oczysicie niezestroje tego idealnie ale poprawa bedzie widoczna:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak:D ja np. włozyłem mebrane do MZ Ts 250/1 motocykl ma 28 lat;) wszyscy niedawali mi zadnych szans:D

Teraz ciesze sie zaletami mebrany:D W palanach mam jeszcze zawór wydechowy;) Oczysicie niezestroje tego idealnie ale poprawa bedzie widoczna:)

A to ciekawe, a jaki rezonans chcesz zastosować. Poważnie pytam bo układy rezonansowe to mój "konik". Bawie się tym w silnikach moto i lotniczych.

 

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak:D ja np. włozyłem mebrane do MZ Ts 250/1 motocykl ma 28 lat;) wszyscy niedawali mi zadnych szans:D

Teraz ciesze sie zaletami mebrany:D W palanach mam jeszcze zawór wydechowy;) Oczysicie niezestroje tego idealnie ale poprawa bedzie widoczna:)

To po to wyciągałeś tuleję z cylindra?

:) :biggrin: :icon_mrgreen:

Chrzań malkontentów, co nie potrafią suwmiarką się posługiwać. Dasz radę i z rezonansem.

Konik się zna na fizyce, to pewnie będziecie mieli o czym gadać.

Trzymam kciuki za przeróbki emzetki.

Tomek.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tuleje wyciogałem zeby zrobic 6 kanałów płukajacych, mam plan juz z czego zrobić tuleje:

Stal 38HJM to oddac do azortowania i 0 problemów z szlifami:P

Co do malkolmentów to zawsze ich chrzaniłem :D Gdy miałem 15 lat wyśmiano mnie na tym forum gdy chiałem wyciagnac 30KM z silnika ETZ 250 teraz praktycznie dotknołem tej granicy, i to przy duzej trwałosci silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wueska piszesz ze zastosujesz jakąś tam stal(na lekcjach technologii nie uczyyłem się gatunków stali z lenistwa) i dasz do azotowania. Nie masz pojęcia jaka oryginalnie stal była zastosowana na tulej i coś innego chcesz wsadzić. Uzyskasz bardzo twardą tulej po azotowaniu, a pomyslałeś o pierścieniach ?? to nie jest bez znaczenia, pierścienie są dobierane pod tulej bądź na odwrót. jeśli będziesz maił mega twardą tulej to pierścienie będa się scierały za szybko i cała towja praca na nic,a o to chba Ci nie chodzi. więc radze pomyśleć.

Co do membran ja stosuję totalne pozbawienie ograniczników odgięcia.

po tym zabiegu i zamontowaniu większego gaxnika i krućca doprowadziłem do tego że moto kręci tak wysokie obroty że zaczyna sprzaelać w tłumik (2t) ale niestety konsekwencja strzałów na światłach to 2 pęknięte wały na pół. więc nie polecam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...