karolb10 Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 mam takie pytnie, po co w silnikach 2t sa te membranki co siedza w kanale dolotowym (od gardzieli gaznika) i jakie sa skutki nie domykania sie ich. robie remont swojej maszyny i zauwazylem taka nie dokladnosc.... czy musze je wymieniac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano_2013 Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 membrana pełni role zaworu, czyli ma za zadanie w odpowiednim momencie wpuscic do cylindra mieszanke paliwo-powietrze. teoretycznie skutkow mozesz sie do myslic chyba teraz juz bez klopotu, w praktyce powiem ci ze jezeli masz za bardzo rozgiete membrany, moto bedzie dostawalo mieszanke nie wtedy, kiedy trzeba. to dalej skutkuje zalewaniem swiecy kiedy nie ma iskry i brakiem mocy zaleznym od stopnia rozgiecia. MINIMALNY luz pomiedzy membranami jest w sumie dopuszczalny, ale lepiej, aby one scisle przylegaly do tego rdzenia czy co to jest...:icon_rolleyes:u siebie w takiej sytuacji po prostu membrany obrocilem. ale jezeli przylegaja za mocno- tez jest niedobrze, bo ciag z cylindra nie ma sily wystarczajaco, by odgiac membrane. pzdr:) (magneto- pisze z konta Damiano) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 membrana zapobiega cofaniu się mieszanki do gaźnika Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 mebran dolotowa zwana zaworem dolotowym steruje faza otwierania i zamykania okna ssacego;] W starszych konstrukcjach te funkcje pełnił tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 mam takie pytnie, po co w silnikach 2t sa te membranki co siedza w kanale dolotowym (od gardzieli gaznika) i jakie sa skutki nie domykania sie ich. robie remont swojej maszyny i zauwazylem taka nie dokladnosc.... czy musze je wymieniac?Membraki są ja przykładowo zawór,wpuszczają mieszanke i już nie wypuszczają,czyli gdy zasysa to podciśnienie wytworzone otwiera membraki i wpada nimi mieszanka,potem sie zamykaja i mieszanki już nie wylatuje,czyli nie pluje już przez gaznik jak np.ogar czy mz.listki od membrany powinny przylegać i nie powinno być zadnych szpar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konikkonik Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Membraki są ja przykładowo zawór,wpuszczają mieszanke i już nie wypuszczają,czyli gdy zasysa to podciśnienie wytworzone otwiera membraki i wpada nimi mieszanka,potem sie zamykaja i mieszanki już nie wylatuje,czyli nie pluje już przez gaznik jak np.ogar czy mz.listki od membrany powinny przylegać i nie powinno być zadnych szpar. Wszystkie odpowiedzi super, jeszcze jedna i będzie profesjonal. Bardzo ważna jest szerokość otwarcia tegoż zaworu, dlatego elementy ograniczjące odchylenie(różne w różnych moto) muszą być w odpowiedniej odległości od siebie. W manualach podają odległość w mm.Dla zobrazowania elementu, w ktm są to łukowate blaszki przykręcone na listki, które ograniczają odchylenie się listków. Wiele osób odgina sobie te blaszki i są kłopoty, nie dotykać i sprawdzić odległosć. Pozdrawiam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Wszystkie odpowiedzi super, jeszcze jedna i będzie profesjonal. Bardzo ważna jest szerokość otwarcia tegoż zaworu, dlatego elementy ograniczjące odchylenie(różne w różnych moto) muszą być w odpowiedniej odległości od siebie. W manualach podają odległość w mm.Dla zobrazowania elementu, w ktm są to łukowate blaszki przykręcone na listki, które ograniczają odchylenie się listków. Wiele osób odgina sobie te blaszki i są kłopoty, nie dotykać i sprawdzić odległosć. Pozdrawiam..albo całkowiecie je zdejmują aby te listki mogły swobodniej sie otwierać,ale wtedy nieraz po zdjeciu tych balszek dociskowych listek nie przylega,wtedy należy odkrecić i lekko nagiąc a znów przylegały ,listki są wykonywane z cienkich blaszek lub tworzyw sztucznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konikkonik Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 albo całkowiecie je zdejmują aby te listki mogły swobodniej sie otwierać,Proszę was nie zdejmujcie ograniczników, ludzie w laboratoriach strasznie kombinują żeby zapewnić wam równe oddawanie mocy. Rozwala się w ten sposób cały układ pracy rezonansu (ale o tym nie będę pisał za dużo literek do wstukania). Pozdrawiam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUD?Y Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 najlepiej nic nie kombinować z podginaniem bo to daje wiecej wad niz zalet.najlepiej nabyć jakas sportową membrane polini czy malossi...a efekt??podobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 tak:D ja np. włozyłem mebrane do MZ Ts 250/1 motocykl ma 28 lat;) wszyscy niedawali mi zadnych szans:D Teraz ciesze sie zaletami mebrany:D W palanach mam jeszcze zawór wydechowy;) Oczysicie niezestroje tego idealnie ale poprawa bedzie widoczna:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konikkonik Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 tak:D ja np. włozyłem mebrane do MZ Ts 250/1 motocykl ma 28 lat;) wszyscy niedawali mi zadnych szans:D Teraz ciesze sie zaletami mebrany:D W palanach mam jeszcze zawór wydechowy;) Oczysicie niezestroje tego idealnie ale poprawa bedzie widoczna:)A to ciekawe, a jaki rezonans chcesz zastosować. Poważnie pytam bo układy rezonansowe to mój "konik". Bawie się tym w silnikach moto i lotniczych. Pozdrawiam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 tak:D ja np. włozyłem mebrane do MZ Ts 250/1 motocykl ma 28 lat;) wszyscy niedawali mi zadnych szans:D Teraz ciesze sie zaletami mebrany:D W palanach mam jeszcze zawór wydechowy;) Oczysicie niezestroje tego idealnie ale poprawa bedzie widoczna:)To po to wyciągałeś tuleję z cylindra? :) :biggrin: :icon_mrgreen: Chrzań malkontentów, co nie potrafią suwmiarką się posługiwać. Dasz radę i z rezonansem.Konik się zna na fizyce, to pewnie będziecie mieli o czym gadać.Trzymam kciuki za przeróbki emzetki.Tomek. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 tuleje wyciogałem zeby zrobic 6 kanałów płukajacych, mam plan juz z czego zrobić tuleje: Stal 38HJM to oddac do azortowania i 0 problemów z szlifami:P Co do malkolmentów to zawsze ich chrzaniłem :D Gdy miałem 15 lat wyśmiano mnie na tym forum gdy chiałem wyciagnac 30KM z silnika ETZ 250 teraz praktycznie dotknołem tej granicy, i to przy duzej trwałosci silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 wueska piszesz ze zastosujesz jakąś tam stal(na lekcjach technologii nie uczyyłem się gatunków stali z lenistwa) i dasz do azotowania. Nie masz pojęcia jaka oryginalnie stal była zastosowana na tulej i coś innego chcesz wsadzić. Uzyskasz bardzo twardą tulej po azotowaniu, a pomyslałeś o pierścieniach ?? to nie jest bez znaczenia, pierścienie są dobierane pod tulej bądź na odwrót. jeśli będziesz maił mega twardą tulej to pierścienie będa się scierały za szybko i cała towja praca na nic,a o to chba Ci nie chodzi. więc radze pomyśleć.Co do membran ja stosuję totalne pozbawienie ograniczników odgięcia.po tym zabiegu i zamontowaniu większego gaxnika i krućca doprowadziłem do tego że moto kręci tak wysokie obroty że zaczyna sprzaelać w tłumik (2t) ale niestety konsekwencja strzałów na światłach to 2 pęknięte wały na pół. więc nie polecam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Zawsze tłok też moższ oddać na pokrycie warstwą np dwusiarczku molibdenu i nie będzie problemu,. Tak samo z pierścieniami.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.