Skocz do zawartości

Stan świec zapłonowych, a praca silnika na wolnych obrotach.


Immortal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zastanawiam się czy świece zapłonowe mają wpływ na prace silnika na wolnych obrotach. Ponoć tak! U mnie nie ma zadnych problemów z odpalaniem, zimny czy ciepły wszystko jedno. kreci sie także bardzo dobrze na wysokie obr, lecz przy wolnych (książkowo 1000-1100 RPM) zaczyna sie dlawic nierowno chodzi i gasnie. gdy ma tak około 1300-1400 RPM to wtedy wszystko jest ok. Wszystkie rzeczy typu gaźniki i filtr pow. są ok. faktem jest to ze kiedys swiece byly zalane i je palnikiem opalalem i czyscilem. czy przyczyna moze tkwic wlasnie przy tych swiecach?? fakt faktem dawno były wymieniane. spalanie jest w normie. czekam na pomoc, z góry dzięki. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy gazniki ok????? Przedewszystkim synchro... poszukaj też na forum , było wiele razy o zalewaniu na wolnych obrt. itd. Gdyby to były świece, to miałbyś szarpanie przy przyspieszaniu i trudniejszy rozruch(przeważnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ma znaczenie i jezeli swiece sa stare to bym wymienil.

Z drugiej strony gdyby one byly powodem to dawalo by sie to odczuc podczas zapalania, czy przejscia na wyzsze obroty.

Tak ze mozliwe ze to jakis problem gaznikowy - zatkany uklad wolnych, ciekniecie zaworka iglicowego, zle dzialajacy uklad ssania.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króććce ssace.

Prawdopodobnie dostaje "lewe powietrze".

Zrób tak:

1. odpal sprzęta

2. poczekaj aż się zagrzeje i wyłaczysz ssanie

3. poczekaj az się zacznie "dławić" na nominalnych wolnych obrotach

4. psiknij WD40 na króćće ssące

5. jak na chwilę przestanie się "dławić" to :buttrock: wymień króćće ssące

 

daj znać jak poszło.

 

pozdr

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam świece iridium podobno niezniszczalne ??? ale czasami maszynka nierowno pracuje mi na wolnych obrotach i troche nerwowo reaguje na dodanie gazu Ale jak dam w piz.. to zaczyna cykac jak szwajcarski zegarek

Zwyczajne swiece gdy padna to przewaznie nie pali jeden lub wiecej cylindrow ale to nie jest regula ja na twoim miejscu wymienil bym swiece ale nie na irydium bo sa cholernie drogie ja wiosna pewnie bede wymienial ale na normalne

:buttrock:

 

napisalem jak analfabeta! ale nie chce mi sie myslec :-)

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zastanawiam się czy świece zapłonowe mają wpływ na prace silnika na wolnych obrotach. Ponoć tak! U mnie nie ma zadnych problemów z odpalaniem, zimny czy ciepły wszystko jedno. kreci sie także bardzo dobrze na wysokie obr, lecz przy wolnych (książkowo 1000-1100 RPM) zaczyna sie dlawic nierowno chodzi i gasnie. gdy ma tak około 1300-1400 RPM to wtedy wszystko jest ok. Wszystkie rzeczy typu gaźniki i filtr pow. są ok. faktem jest to ze kiedys swiece byly zalane i je palnikiem opalalem i czyscilem. czy przyczyna moze tkwic wlasnie przy tych swiecach?? fakt faktem dawno były wymieniane. spalanie jest w normie. czekam na pomoc, z góry dzięki. pzdr

 

 

Kawa zawsze miała problemy z silnikami GPZ/GPX w zakresie wolnych obrotów: falują, rzadko kiedy są równe, niezależnie od tego czy silnik jest zimny lub gorący. Ale niezależnie od kultury pracy, silnik nie ma prawa zgasnąć.

 

U mnie jest tak:

1000-1100 RPM wtedy, kiedy jest uruchomiony na zimno, zaraz po wyłączeniu ssania.

1300-1400 RPM wtedy, kiedy jest rozgrzany.

 

Pozdr.

 

P.S. Ja by zrobił tak: najpierw ustawił obroty. Jeśli nie pomoże, to zmienić świece.

Edytowane przez bodek_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak, jezeli chodzi o gazniki to sa napewno ok, moto malo pali, nie dymi na czarno z komina, krucce sa szczelne, nie popekane etc. wiem ze ponoc ze od swiec tez duzo zalezy, chcialem sie upewnic, fakt ze gpz-ty chodza nie zabardzo rowno, ale az tak jak moj na wolnych to napewno nie. jezeli chodzi o przyspieszanie, bo na postoju to g...no daje, to ciagnie bardzo ladnie bez rzadnych przerw itp. synchro takze bylo robione wiec eliminujac gazniki, krucce, i inne wymienione rzeczy w Waszych postach bede czepial sie swiec, a konkretnie ich wymianie, niewiele kosztuje, a tak jak pisal wyzej Kolega Forumowicz mozna sie stersowac z ich powodu nieziemsko. Wielkie dzieki za porady i Waszą fachową pomoc. Lece do garażu podłubać przy świeczkach. pozdrawiam :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla pocieszenia u mnie tez występuje falowanie na wolnych obrotach w granicach 1000-1300 i to nie

zawsze,ponoć przyczyną mogą być membrany w gaźnikach lub luzy na ośkach przepustnic.

Ja dopiero zamierzam się przyjrzeć temu problemowi,jak co to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...