Skocz do zawartości

łożyska tylnego koła


MOTOWARIAT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli chodzi o łożyska do kół to mogą być obojętne(ale najlepiej kupić lepszej jakości) no zobacz jaki jest numer na starym i kup taki sam,a co do kół to przecież koło nie ma zbytnich obciazeń oraz dużych obrotów tak wiec szybko sie nie zużyją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no numery to wiadomo zarówno na simmeringach jak i łożyskach muszą sie zgadzać chodziło mi tylko o utwierdzenie mnie w przekonaniu że niekoniecznie trzeba kupować łożyska w sklepie motocyklowym(niby motocyklowe :lapad: )

dzięki :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam niedawno wymieniałem łożyska.Spisz numer z łożyska i w sklepie z łożyskami dostaniesz bez problemu.Ja kupiłem po 15 zł za sztuke (najdroższe :icon_eek: )ale były też po 7 zł.

POZDRAWIAM

Edytowane przez kawon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemasz, pamiętam jakis rok temu kupowałem z bratem łożyska do jego vespy z 69 roku w sklepie nie pamiętam nazwy ale jest to na drodze do Podjuch jadąc od Dziewoklicza zaraz za ostatnim wiaduktem przed Podjuchami skręcasz w prawo i zjeżdzasz na dół brukowaną ulicą. Napewno tam dostaniesz możesz jechać w ciemno!!!

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem dla Kolegów, ale wszyscy uwłaczają pytającemu, pisząc o wymiarach które muszą się zgadzać z oryginałem :notworthy:

 

Nikt nie wspomniał o koniecznym luzie C3, jakim charakteryzuje się łożysko przeznaczone min. do kół motocykowych. Dodatkowy symbol C3 oznacza powiększony luz osiowy łożyska, konieczny z uwagi na budowę piasty motocyklowej z tuleją dystansową między wewnętrznymi bieżniami łożysk. Rzeczona tuleja, ulega spęczeniu przy dokręcaniu osi koła. Łożyska z normalnym luzem osiowym ulegają nadmiernemy napięciu, co powoduje przyspieszone zużycie łożyska.

 

Tylko łożyska z luzem C3 i osłonięte gumą.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wspomniał o koniecznym luzie C3, jakim charakteryzuje się łożysko przeznaczone min. do kół motocykowych. Dodatkowy symbol C3 oznacza powiększony luz osiowy łożyska, konieczny z uwagi na budowę piasty motocyklowej z tuleją dystansową między wewnętrznymi bieżniami łożysk. Rzeczona tuleja, ulega spęczeniu przy dokręcaniu osi koła. Łożyska z normalnym luzem osiowym ulegają nadmiernemy napięciu, co powoduje przyspieszone zużycie łożyska.

 

Dzięki za pełen profesjonalizm :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem dla Kolegów, ale wszyscy uwłaczają pytającemu, pisząc o wymiarach które muszą się zgadzać z oryginałem :icon_mrgreen:

 

Nikt nie wspomniał o koniecznym luzie C3, jakim charakteryzuje się łożysko przeznaczone min. do kół motocykowych. Dodatkowy symbol C3 oznacza powiększony luz osiowy łożyska, konieczny z uwagi na budowę piasty motocyklowej z tuleją dystansową między wewnętrznymi bieżniami łożysk. Rzeczona tuleja, ulega spęczeniu przy dokręcaniu osi koła. Łożyska z normalnym luzem osiowym ulegają nadmiernemy napięciu, co powoduje przyspieszone zużycie łożyska.

 

Tylko łożyska z luzem C3 i osłonięte gumą.

 

no tak ale jak do kól to nie musi akurat być(no gorzej przecież nie jest) ale łożyska C3 są to łożyska szybkoobrotowe czyli zakłada sie je przeważnie do silnika w miejscach gdzie są duże obroty (na wał) i bo na nowym takim łożysku jest minimalny luz (jak ktoś bys sie nie znał to powiedziałby ze zużyte) bo pod wpływem dużych obrotów jakoś ten luz sie kasuje czy coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pełen profesjonalizm :)

 

No to jeszcze ja dodam, jeżeli będziesz to robił sam, pamiętaj pod uszczelniacz nawal tyle smaru żeby wkładając uszczelniacz nadmiar smaru sam wychodził bokami. Przypomnij mi się na PW to podam ci dobre smary które zabezpieczają przed wodą i są trwałe (jutro będę w garażu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konikkonik, jezeli twoj kolega Tomek radzi lozyska obustronnie zamkniete ( moga byc oslony gumowe czy metalowe ) to smar nie jest potrzebny w duzych ilosciach - to bylo dobre w lozyskach odkrytych.

Przy lozyskach obustronnie zamknietych i fabrycznie nasmarowanych na cala dlugosc ich "zycia" potrzeba troche smaru zeby zabezpieczyc oske i tuleje wewnetrzna przed rdzewieniem i to wszystko.

 

Adam M.

 

Zakladajac ze motocykl nie bedzie myty myjka cisnieniowa :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konikkonik, jezeli twoj kolega Tomek radzi lozyska obustronnie zamkniete ( moga byc oslony gumowe czy metalowe ) to smar nie jest potrzebny w duzych ilosciach - to bylo dobre w lozyskach odkrytych.

Przy lozyskach obustronnie zamknietych i fabrycznie nasmarowanych na cala dlugosc ich "zycia" potrzeba troche smaru zeby zabezpieczyc oske i tuleje wewnetrzna przed rdzewieniem i to wszystko.

 

Adam M.

 

Zakladajac ze motocykl nie bedzie myty myjka cisnieniowa :).

Nie zgadzam się, przepraszam, smar przedłuża zywotność łożysk bez względu na uszczelnienie.

Sprawdzone w moto torowych, turystyk i enduro. Bardzo lubię eksperymentować i od razu mówię że zrobiłem dużo różnych kombinacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konikkonik, jezeli twoj kolega Tomek radzi lozyska obustronnie zamkniete ( moga byc oslony gumowe czy metalowe ) to smar nie jest potrzebny w duzych ilosciach - to bylo dobre w lozyskach odkrytych.

Przy lozyskach obustronnie zamknietych i fabrycznie nasmarowanych na cala dlugosc ich "zycia" potrzeba troche smaru zeby zabezpieczyc oske i tuleje wewnetrzna przed rdzewieniem i to wszystko.

 

Adam M.

 

Zakladajac ze motocykl nie bedzie myty myjka cisnieniowa :).

 

No tak ale Konikkonikowi chodziło ze w przypadku łozysk nie krytych aby jego powierzchnie zabezbieczyć i nasmarować,tyle ze jak widze te łozyska kryte to nie raz w ogóle w srodku nie ma smaru a jak jest o troszeczke a bez smarowania długo nie pochodzi. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale Konikkonikowi chodziło ze w przypadku łozysk nie krytych aby jego powierzchnie zabezbieczyć i nasmarować,tyle ze jak widze te łozyska kryte to nie raz w ogóle w srodku nie ma smaru a jak jest o troszeczke a bez smarowania długo nie pochodzi. Pozdr

 

Jeszcze raz wyjaśniam.

Z doświadczenia,wieloletnniego uważam że należy łożyska RÓWNIEŻ KRYTE zbezpieczać smarem (niebieski jutro napiszę czego używam).

Zawsze namawiam do własnego doświadczenia.

Jak złaożycie nowe łożyska nie smaryjcie ich i pojeździjcie troche w deszczu (lub normalnie ekspluatując). Odstawcie moto do garażu, zdejmijcie uszczelniacz i zobaczycie jak i gdzie zardzewiało wszystko się wyjaśni). Łożyska nie są hermetyczne i krycie cały czas się wyciera.

Potem zabezpieczcie smarem tak jak trzeba, to nie jest duży koszt a warto.

Duża puszka smaru kosztuje ok 23zł.

 

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...