Tomek Kulik Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Widzę, że rozjuszyłem temat, ale nikt konkretnej propozycji dla mnie nie dał :rolleyes: . Wymień sprzęgło. Godzina roboty z umyciem rąk. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Zacznij ją pałować to będzie brała na pewno. Ja używam tylko Motula, i wszystko zależy od stylu jazdy, jeżeli jadę spokojnie to nic nie wciąga, ale jeżeli nie schodzę poniżej 250km/h to ubywa oleju. hehehe :icon_mrgreen: ale nie ,nie pałuje. Nie jeżdze gumie i jej tez nie pale:) Zalezy kto co lubi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 (edytowane) xx Edytowane 16 Lutego 2010 przez mirek_VN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 A olej 10W50 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 rozne oleje moga roznie na twoje sprzeglo wplynac. zmien olej na innego producenta niz masz teraz i zobacz moze cos pomoze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 (edytowane) xx Edytowane 16 Lutego 2010 przez mirek_VN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 E sam jak zacznę grzebać to zaraz coś spartolę - zawsze mam takiego pecha :o(. Czyli rozumiem, że z półsyntetyka Castrol 10w40 na syntetyk castrol 10w50 nie zmieniać ? A co może się coś stać z silnikiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Osobiscie uwazam ze stac to sie nic nie powinno, w koncu ten olej zachowuje swoje wlasnosci w wyzszych temperaturach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 a co sie ma stac to nie kujawski no chyba ze oleju nie zmieniales z 5 lat lub 40 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Korzystając z tematu, to powiem takie coś,ze słyszałem juz od kilku mechaników że Motule najlepiej sie sprawdzają w Hondach. To mit czy cos w tym jest? Uzywam tego samego motulu 5100 w VFRrze. Rc24 na 10tys km brała 100ml, a rc36 na 12 tys nic, bynajmniej ja nic nie zauważylem. U mnie po przejściu na Motula różnica była kolosalna w działaniu skrzyni. Wcześniej śmigałem na Catsrolu i Shellu - full, teraz jest 300V i mega wygładzona praca skrzyni włącznie z praktycznie niewyczuwalnym i absolutnie nie słyszalnym charakterystycznym je*nięciem przy zapinaniu jedynki. Moja Bladzia oleju nie bierze, bynajmniej na tyle mało, że przy wymianach w ogóle ubytku nie zauważam (4tys-5tys). A jak jest traktowana? :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Widac ze byla dobrze traktowana przez jej pierwsze lata :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Widac ze byla dobrze traktowana przez jej pierwsze lata :bigrazz: No i masz rację Moc :wink: Ale reklamy robić nie będę :wink: Chce ktoś kupić? :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Jeśli chodzi o olej to postanowiłem ostatnio nie sugerować się opiniami innych tyko zpoznać się szeżej z właściwościami oleju i zobaczyć co decyduje czy olej jest dobry czy zły. Okazuję się że wiekszość producentów podaje marketingowy bełkot, a olej w Technologii Syntetycznej wcale nie oznacza oleju syntetycznego. Dużo można znaleść tu: http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm Postanowiłem porównać kilka oleji do mojego RSV również ten zalecany półsyntetyk przez producenta. Jak dla mnie półsyntetyk do naciaganie na cenę sprzedając dobry minerał: "Oleje półsyntetyczne Oleje półsyntetyczne są też z języka angielskiego nazywane semisyntetykami. Zawierają w sobie około 30% oleju syntetycznego, resztę stanowi olej mineralny. W rzeczywistości jednak nigdy nie wiadomo, jaki jest udział prawdziwej bazy syntetycznej. Mieszanka olejów zapewnia pośrednie własności, jednak z chemicznego punktu widzenia bliżej im do dobrych olejów mineralnych." Jak również pseudo syntetyki: "Technologia syntetyczna W rzeczywistości mineralne. Oznaczenie "wykonane w technologii syntetycznej" lub "hydrosyntetyczny" zwykle mówi o tym, iż jest to olej mineralny, jednak poddany zaawansowanej przeróbce (hydrokrackingowi). Swoimi własnościami zbliża się on do niektórych olejów syntetycznych, ale z chemicznego punktu widzenia jest on nadal olejem pochodzenia mineralnego (baza z grupy III). Hydrosyntetyczny to nie jest olej syntetyczny." Co decyduje że olej jest dobry: 1. Klasa lepkości SAE np. 0W40, 10W40 itp. im niższa cyfra tym olej zachowuje swoją lepkość w niskich (cyfra przed W) i wysokich temperaturach (cyfra po W) im wyższa tym lepiej. 2. Wskaźnik lepkości (bezwymiarowy). Musi być możliwie jak najwyższy (>150) = wyższa temperatura zapłonu oleju (dobry olej do sportowych silników min. 250 °C) 3. Norma API – minimum SG (przestarzała) nowe oleje SH, SJ, SL 4. Norma JASO – określa możliwość do przenoszenia momentu przez mokre sprzęgło MB (LFMB) – nie przenosi = nie nadaję się do zastosowań w motocyklu z mokrym sprzęgłem MA (LFMA); MA1 (LFMA1); MA2 (LFMA2) – przenoszą, nadają się do motocykli 5. Norma ACAE - dla silników benzynowych minimum A3 lub A5 6. Liczba zasadowa TBN – określa zdolność oleju do neutralizacji kwaśnych produktów spalania i właściwości czyszczące oleju, im wyższa tym lepiej, minimum to 7 max ok. 12 mg KOH/g. 7. Co dają estry w oleju syntetycznym – łatwy rozruch, poprawę osiągów, zmniejszenie oporów tarcia, redukcja hałasu, oczyszczenie silnika, obniżona emisja spalin, niższe spalanie, stabilność temperaturowa oleju. 8. Oleje 100 % syntetyczne to grupa V i VI z estrami (najwyższa jakość), Napis „Technologia Syntetyczna” na oleju (grupa III i IV) nie oznacza bazowego oleju syntetycznego lecz olej mineralny poddany hydrokrakingowi typ HC. 9. Olej półsyntetyczny – tak naprawdę dobry minerał Dobry olej syntetyczny: SAE 0W30, 0W40, 5W30, 5W40, i 10W50, 15W50 dla dużych obciążeń API – min. SG (przestarzała) lepiej SJ i wyżej JASO – MA (MA1,T903 lub T904 MA2) ACAE- A3 lub A5 TBN – ok. 10 mg KOH/g Lepkość – min 170 Grupa V lub VI Estrowy Temperatura zapłonu – min 250 °C Temperatura płynięcia – dobry olej syntetyczny – 30 °C Lepkość kinematyczna w 100 °C – w granicach 13-18 Porównanie Zalecany do RSV – Agip TEC 4T 15W50 – półsyntetyczny SEA 15W50 – API SJ – OK. JASO MA(MA2) – OK. ACAE A3 – może być. TBN – brak danych Lepkość – 150 – słabo Grupa IV – słabo, olej mineralny z mak. 30 % bazy syntetycznej Temperatura zapłonu – 230 °C – słabo Temperatura płynięcia - 27 °C – OK. Lepkość kinematyczna w 100 °C – 17,6 – może być AGIP RACING 4T – syntetyk a bardziej minerał hydrokrakingowy typ HC SEA 5W40 API SJ – OK. JASO MA(MA2) – OK. ACAE A3 – może być. TBN – brak danych Lepkość – 158 – całkiem OK. Grupa V – całkiem OK. Temperatura zapłonu – 225 °C – słabo Temperatura płynięcia - 40 °C – OK. Lepkość kinematyczna w 100 °C – 14,7 – OK. MOTUL Factory Line 300 V 5W30 Dubel Ester 100 % Syntetic SEA 5W30 API powyżej SJ – Super JASO T904 MA 2 – OK. najnowsza z 2006 roku. ACAE A3 – może być. TBN – 8,3 – całkiem OK. Lepkość – 178 – OK. Grupa VI – podwójne estry – OK. Temperatura zapłonu – 232 °C – może być Temperatura płynięcia - 48 °C – OK. aż za dużo Lepkość kinematyczna w 100 °C – 11,4 – OK. MOTUL Factory Line 300 V 10W40 Dubel Ester 100 % Syntetic SEA 10W40 API powyżej SJ – Super JASO T904 MA 2 – OK. najnowsza z 2006 roku. ACAE A3 – może być. TBN – 8,3 – całkiem OK. Lepkość – 160 – całkiem OK. Grupa VI – podwójne estry – OK. Temperatura zapłonu – 240 °C – całkiem OK. Temperatura płynięcia - 42 °C – OK. aż za dużo Lepkość kinematyczna w 100 °C – 13,3 – OK. MOTUL Factory Line 300 V 15W50 Dubel Ester 100 % Syntetic SEA 15W50 API powyżej SJ – Super JASO T904 MA 2 – OK. najnowsza z 2006 roku. ACAE A3 – może być. TBN – 8,3 – całkiem OK. Lepkość – 161 – całkiem OK. Grupa VI – podwójne estry – OK. Temperatura zapłonu – 252 °C – OK. Temperatura płynięcia - 45 °C – OK. aż za dużo Lepkość kinematyczna w 100 °C – 17,1 OK Shell Advance Ultra 4 10W40 SEA 10W40 – 100 % syntetyczny technologia oleju bazowego XHVI. API – SG trochę słabo, na stronie podają SL, więc widać że kłamią JASO MA – OK. ACAE A3 – może być. TBN – 10,3 – OK. Lepkość – 186 – wypas . Grupa V – syntetyczny – OK. Temperatura zapłonu – 202 °C – jakoś mało. Temperatura płynięcia - 30 °C – OK. Lepkość kinematyczna w 100 °C – 14,3 – może być Zostały jeszcze: Castrol – brak karty produktu do pobrania na stronie – tylko podane API SG oraz JASO MA Większość cech marketingowych podawanych na opakowaniach i stronach producentów to bełkot, tak naprawdę tylko porównanie konkretnych parametrów oleju decyduje o jego własnościach i przydatności w danych warunkach i danym typie motocykla. Znalazłęm jeszcze dwa o przyzwoitych paramatrach: http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-...05L-.html#title dobre parametry lecz gorsza baza od MOTUL Oraz REPSOL https://imagenes.repsol.com/es_en/Moto_Raci...tcm11-43019.pdf Podsumowując dla mnie królem jest MOTUL :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guti Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 No i syćko Jasne ... Szkoda , że nie ma Motula Factory Line 300V - 5W50 - FulSynteta , to już był by mega wypas do mojego Olejoka ... :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starszy Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Jeśli chodzi o olej to postanowiłem ostatnio nie sugerować się opiniami innych tyko zpoznać się szeżej z właściwościami oleju i zobaczyć co decyduje czy olej jest dobry czy zły. Okazuję się że wiekszość producentów podaje marketingowy bełkot, a olej w Technologii Syntetycznej wcale nie oznacza oleju syntetycznego. Dużo można znaleść tu: http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm itd... Podsumowując dla mnie królem jest MOTUL :buttrock: --------------------------------------------- ... bardzo dobre artykuły i porównania i faktycznie MOTUL jest jednym z lepszych producentów, chociaż w różnych silnikach inaczej się sprawdza, i np moje doświadczenie z nim: - jak wcześniej pisałem , w swoim silniku stosowałem Valvoline 10W40 DuraBlend, ale urzeczony parametrami Motula zalałem go (5100 ester 10W40) i po krótkim czasie zaczęła stukać hydraulika w pierwszej fazie po rozruchu (wiadomo o co chodzi), zmieniłem znów na Valvoline i problem zniknął. Byłem w serwisie żeby wyrazili swoją opinię, oto ona : za gęsty olej - Motul nie koniecznie trzyma parametry - tak samo jak Castrol który nie ma własnej produkcji tylko firmuje, jest często podrabiany (może właśnie na taki trafiłem, zakup w necie) - odeszliśmy od stosowania - proponujemy zmienić. Tak tez zrobiłem. Wczytując się z ciekawości w pisma fachowe doszedłem do wniosku, że najlepiej dbającymi o utrzymanie parametrów są m. inn. firmy Moly,Valvoline i co ciekawe Midland (dawny Quaker State), dodatkowo nie są rozlewane u nas. Jeszcze dodam, że parę lat wstecz przejechałem Omegą ok 500 tyś.km. na Quakerze i byłem z niego b. zadowolony - to takie maje refleksje olejowe - Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.