Skocz do zawartości

Co na drugie moto? Do 5tys zl


Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem do 5 tys, to już nie ma co wybrzydzać co do modelu tylko raczej kupić to co akurat jest w jak najlepszym stanie. Ciężko jest kupić coś w tej cenie bez dlugotrwałej walki z allegro i przejechania setek kilometrów do różnych trupów, które w opisach i na fotach wyglądają jak maliny. Ale to tylko moje zdanie , może jakiś spaczony jestem ale sprzęt używany to nie zużyty. amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kawasaki gpz 500 s lub xj 600 diversion .... pierwszy na dwóch cylindrach [ gorzej ciągnie z dolnej partii obrotów ] ale bardziej dynamiczny 200 poleci, turystyk o sportowym zacięciu ... drugi typowy turysta na 4 garach [ dobrze "ciągnie" :buttrock: z dolnej partii obrotów ] ;-) oba nawet nawet ładnie wyglądające, dostępne w tej cenie, ekonomiczne :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, pozwólcie że się podłączę pod temat. Co by było jakbym się chciał przesiąść z mojej MZ ETZ 250 (wersja z bębnem z przodu, czyli że nie za bardzo hamuje) na Hondę VFR RC36 (około 100KM) gdzieś tak 91-92 rok, to by było dobrze czy lepiej po drodze pojeździć czymś koło 50-60KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pozwólcie że się podłączę pod temat. Co by było jakbym się chciał przesiąść z mojej MZ ETZ 250 (wersja z bębnem z przodu, czyli że nie za bardzo hamuje) na Hondę VFR RC36 (około 100KM) gdzieś tak 91-92 rok, to by było dobrze czy lepiej po drodze pojeździć czymś koło 50-60KM?

 

Ja przesiadłem się z ETZ150 na GPX 600R 85KM i to jeszcze po 10 latach przerwy.

Na poczatku było trochę cieżko.

 

Czułem przed maszyną respekt i pierwsze 3000 km to była nauka jazdy w różnych warunkach. Nie zawsze przyjmna. Do znudzenia powtarzanie zakrętów, hamowania, nie przekraczania 120 km/h itp.

Jeżdziłem przede wszystkim sam i bez plecaczka. Wolałem nie ryzykować dopóki nie uzyskałem pewności, że naprawdę panuję nad maszyną.

 

 

Jeśli podejdziesz do tematu z głową to warto.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestes młody wiec jeśli lubisz odkrecac i zmieniac motocykle - lepiej pomysl o posrednim motocyklu.

Ja mialem poprzednio taki sam motocykl ETZ 251 z bebnem z przodu i przesiadlem sie na Ninje 140 KM. Przy mojej ostroznosci z opanowaniem mocy nie bylo problemu natomiast z hamulcem tak. Nie wiedzialem ze jest taka roznica i zaraz gleba przy zatrzymaniu na skreonej kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

Mam zamiar kupic jakiegos turystyka w cenie ok 5 tys zł no może jak bedzie dobrze utrzymany albo porządnej firmy to zrujnuje sie na ok 7 tys zł tylko za bardzo nie wiem na co sie zdecydowac. Chodzi mi po głowie BMW K 100 lub Honda CX 500.Nie bede sie rozpisywał że chodzi mi o moto mało awaryjne ,z bezproblemowym dostepem do cześci zamiennych,niedrogie w utrzymaniu bo to chyba każdy bierze pod uwage bardziej chciałbym aby zostały wyrażone opinie osób które takimi lub podobnymi sprzętami śmigają czy warto je kupowac.

Pozdr. Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja sie dolacze do tematu. gorna granica 5000zl jak panowie wyzej. cel: glownie turystyka. do tej pory objezdzilem troche WFM, Java350 i uralem czyli jednym slowem po zmianie moto na japonie przezyje szok :P

 

dobze by bylo gdyby motocykl byl tani w utrzymaniu ;] chodzi o sypalnosc sprzetu i paliwozernosc:)(powiedzmy ze 60% sypalnosc, 25% paliwozernosc, 15% czesci eksploatacyjne)

 

na osiagach specjalnie mi niezalezy. predkosc przelotowa minimum 80-90 km.

glowny wymog to moj wzrost - 190 cm ;) do tego bylo by milo jakby na motocyklu zmiescil sie jeszcze plecaczek ;)

 

no i najwazniejsze. zeby wyglad byl jakis fajnyjakos zaowiewkowane sprzety nietrafiaja do mnie ... a wiadomo. motocykl musi byc super ... i musi sie podobac .

 

do tej pory kilka sprzetow na ktore zwrocilem uwage to

CB 500 lub 450

CX 500

GL 600 ( silverwing - podobno dobry na poczatek i bezawaryjny)

kawa KZ 550

XJ 650 (np. takie o -> http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M353582 )

GPZ 550

VT600 (chociaz bardzo ciezko dostac do 5000zl ... moze VT500?)

 

ewentualnie Radian albo Magna ale to juz mocne i ciezkie sprzety ;) ale za to sliiiczneee ;)

 

generalnie szukam czegos o klasycznej linii :icon_mrgreen: ludzi ktozy MAJA POJECIE o w/w sprzetach prosze o jakies informacje na ich temat :notworthy: doradzenie ewentualnie odradzenie niektorych z nich a moze wskazanie i czegos co przeocztylem :buttrock: z gory dzieki za pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie proponował bym Ci VFR ze względu na spalanie, za to GSXF 600 jest w miarę oszczędne przy spkoojnej jeżdzie 4,5 litra z bagażem ale bez plecaczka. No i osiągi niezłe, ewentualnie Honda CB 500( super sprzęcik i za tą cenę mozna kupić w dobrym stanie, bo CBR to za tą cenę kupisz nie za młodą. Udanego zakupu zyczę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja propozycja to XJ 600 Diversion lub GSX-F 600/750. Za tą kaskę wyrwiesz coś ładnego, zadbanego i w miarę młodego. Sprzęty są w miarę pancerne i popularne, więc długo pojeździsz, a z serwisem i ew. częściami nie będzie problemu, nawet po paciaku. Wiem, bo sam się długo gotowałem do klasy "ekonomicznej", ale rozum odjęło i nabyłem ...Duala :icon_question:

 

Musisz sam zdecydować jaka moc i charakter Ci bardziej pasuje, a to tylko po dłuższej przejażdżce, więc nie ma co tu zbytnio teoretyzować.

 

Powodzenia :biggrin:

Edytowane przez tom.rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie

 

Poczytalem forum, stronki i wlasciwie dalej nie do konca potrafie sprecyzowac, czego mi potrzeba.

Mam nadzieje, ze nie ukamieniujecie mnie za kolejny post z cyklu "Co wybrac" :-)

Szukam dla siebie jakis nowy motocykl. Dotychczas posiadalem Honde Rebel i zrobilem na niej okolo 13tys.

Przyszedl czas na przesiadke.

Czego szukam?

- musi byc w miare wygodne dla mnie (180cm i 75kg) i plecaczka (170cm i 50kg) - choc nie mysle tu o Gold-wingowym komforcie oczywiscie:)

- kosztowac do 5tys zl, ew minimalnie wiecej

- nadawac sie na polskie trasy przy obciazeniu (a wiec sprawnie wyprzedzac, nie meczyc sie przy 120km/h itp)

- nie psuc sie (ale takie wymaganie to chyba kazdy ma.. i zalezy pewnie od tego co trafie)

Nie zalezy mi na ogromnej dynamice, raczej na milym i lekkim uzytkowaniu w miescie i poza nim. Abym mogl pojechac 500km i po zakonczeniu wycieczki ani ja nie bede wykonczony, ani pasazerka ani jednoslad.

Jak sie w miare sprawnie przecisnie w korkach i bedzie mial niski punkt ciezkosci, to tez plus :-)

I niech w miare malo pali.

Jak bak bedzie pozwalal na przejechanie ponad 300km, tez bede zadowolony.

Wymagania dosc spore jak na pieniadze ktorymi dysponuje.. jestem gotow do kompromisow.

 

A co biore pod uwage:

- NTV650 - podobno niezawodne, calkiem duze i wygodne, kulturalny silniczek. Wyglad nie powala ale moge zaakceptowac, troche bedzie wialo;-)

- ER500, GS500, CB500 - klasyczne 500.. podobno najlepsza to CB ale pewnie w takiej cenie nie dostane.. Troche male. Atrakcyjna cena GS'a. Wieje.

- GPZ500 - nie wiadomo co to jest;-) Silnik podobno wytrzymaly i calkiem dynamiczny, mniej wieje.

- starsza CBR600 - wlasciwie duza czesc moich wymagan spelnia. Jezdzilem troche, nie wygodna jak dla mnie pozycja za kierownica, pozycja pasazera niewygodna (choc moze kwestia przyzwyczajenia?). Poza tym ok.

- ZZ600 - duze, podobno wygodne (CBR podobno tez jest wygodne:), podobnie jak CBR.

- VFR750 - wlasciwie najlepsze wg mnie (choc tylko o nim czytalem) moto na teraz, fundusze jednak pozwalaja na zakup bardzo starego sprzeta.

 

To wszystko co wyszukalem po dosc zmudnych poszukiwaniach.

Co byscie mi radzili wybrac? A moze jakies inne propozycje?

Z gory dziekuje za odpowiedz

Pozdrawiam serdecznie

POLECAM HONDE CB 500 MOTOR ZRYWNY MAłO AWARYJNY WYGODNY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...