seboo Opublikowano 20 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 no wlasnie jak to jest z tym cb 700 sc nighthawk. szukam info i powoli zaczynam sie zanim rozgladac. podoba mi sie glownie z trzech powodow : wyglad , hydrauliczne zawory i kardan. mam kilka pytan : jak jest z awaryjnoscia (co pada ,co sie psuje) , jak sprawa z serwisowaniem , gdzie mozna kupic czesci i materialy eksploatacyjne, jak z ekonomia i osiagami , i jak sie zachowuje w czasie jazdy. Najmłodszy cb 700 sc będzie miał 21 lat, więc dość ciężko jednoznacznie ocenić stopień jego awaryjności. W założeniu miał to być solidny, bezobsługowy i trwały motocykl i jeżeli trafisz na zadbany egzemplarz to faktycznie tak będzie. Silnik należy do tych "nie do zajeżdzenia", choć wiadomo, że po latach zaniedbań eksploatacyjnych i on może polec. Tak więc jak wspomniałem wyżej - zadbany motocykl będzie długo cieszył niezawodnością, piękną linią, cudownym brzmieniem silnika, unikalnością i całkiem solidnymi osiągami. Sprzęt spokojnie przekracza 200 km/h i przyspiesza równo już od niskich obrotów. Ja osobiście uwielbiam charakterystykę jego silnika. Pozwala na spokojną, relaksacyjno - turystyczną jazdę, ale potrafi też naprawdę ostro przyspieszyć, w szczególności, gdy silnik podkręcimy powyżej 8.000 obr/min.Moim sprzętem przejechałem dopiero kilka tysięcy km, ale za to zupełnie bezawaryjnie i nabrałem do niego zaufania.Dostępność części eksploatacyjnych, a także jakichkolwiek innych jest (przynajmniej przez sklep Profi w Łodzi) bardzo dobra. Zapewniali mnie, że każdą część są w stanie sprowadzić w ciągu kilku dni. Jak na razie kupowałem jednak tylko filtr oleju (jest dostępny jako oryginał lub zamiennik) - kosztował chyba ok. 30 zł oraz filtr powietrza - ten występuje tylko w oryginale i kosztował mnie sporo bo 180 zł.Więcej cennych informacji uzyskasz pewnie od bardziej doświadczonego posiadacza Nighthawka - kolegi rYsia, którego przy okazji pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rYs Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 (edytowane) Kupić 20 letni motocykl w Polsce w ładnym stanie to tak jak spotkać mądrą i jednoczesnie ładną, wierną dziewczynę... Ale jeśli uda Ci się znaleźć taką CB 700, to bierz-będziesz zadowolony (jak jej nie bedziesz chciał-dzwoń do mnie ja wezmę drugą). Jeśli nie była w rękach katownika, który kręcił ją na zimnym silniku pod 10 tys :biggrin: i dbał o motocykl to będzie dłuuuuuuuugo służyć. Awaryjność pytasz? Skrzynia biegów niestety to chyba największy mankament tej CB, tym bardziej gdy ktoś nie należycie ją traktował. Co się z nią dzieje-słyszałem nie od jednej już osoby, oraz od pewnego mechanika (zęby zjadł na takich Hondach) o pękających wodzikach. Sprzęt kupujesz wiekowy, więc niech Cię nie zaskoczą takie przygody jak awaria rozrusznika (szczotki), tudzież inne drobne usterki... Silnik? Chyba najmocniejszy element tego motocykla. Tak jak napisał kolega Seboo wyżej-pozwala na spokojniejszą, turystyczną przejażdżkę jak i na trochę ostrzejszą (zaczyna się ona od 7 tys). Co do osiągów-jest szybka jak na swoje lata-0-100 km/h łapie poniżej 4 sekund (a pamiętaj, że masz pod tyłkiem 20 letni motocykl turystyczny), prędkość max-w zależności od stanu silnika, jakości filtrów itd, 200 i ponad łapie spokojnie. Mała owiewka z przodu szybko Cię jednak nauczy, że nie ma co bić rekordów na tym motocyklu. :crossy: Części-łolaboga. Tyle Ci powiem...Kolega Seboo za filtr powietrza zapłacił nie wiele ;-). Mi w serwisie Hondy powiedzieli, uwaga, 350 zł !!! Podsumowując trzeba powiedzieć, że motocykl na serio wart jest uwagi. Ma swój klimat, ta stylizacja(IMHO jeden z najładniejszych niked'ów) śliczny dzwięk oryginalnych wydechów...nie da się tego opisać Napisz Koks gdzie mieszkasz, możemy się umówić jeżeli odległość nie bedzie porażajaca-podjadę, wszak mam wakacje ;-) i sobie obaczysz maszynę na własne oczy. Seboo-także pozdrawiam serdecznie :clap: pozdro btw. jak wróci do mnie... jeden z moich aparatów :biggrin: to wrzucę fotki mojej CB. Edytowane 23 Lipca 2007 przez rYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koks Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 He Rys pytasz gdzie mieszkam. No chyba kawalek do mnie masz bo siedze w londynie :D i szukam czegos na kardanie mam jak na razie 3 opcje : honda nighthawk cb 700sc , honda cx 500 e , honda vt 500 e . co z tego wybrac jeszcze nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rYs Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 ...no to trochę "dalekawo" ;-) Patrz na stan motocykli które masz na oku, poproś o próbną przejażdżkę, zapytaj o zdanie jakiegoś kolegi który coś się tam zna...Powiem Ci jedno-markę wybrałeś już dobrą ;-) więc umiesz podejmować trafne decyzje ;-D Nighthawk, jest spośród nich najmocniejszy, rzędowy silnik, niked...więc tak jakby 2 rózne bajki. Wybór należy do Ciebie. Powodzenia! pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 odnowie temat :czy moze mi ktos powiedziec co ile zmieniac olej w silniku i kardanie w CB700? Mam taki motorekale nie wiem jak z czynnosciami serwisowymi co ile reguluje sie gazniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seboo Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 odnowie temat :czy moze mi ktos powiedziec co ile zmieniac olej w silniku i kardanie w CB700? Mam taki motorekale nie wiem jak z czynnosciami serwisowymi co ile reguluje sie gazniki? Witam i gratuluję zakupu tego pięknego motocykla!Fajny opis modelu i różne dane znajdziesz tu:http://www.motobracia.pl/uzywany/testy/hon...ploatacyjne.htmJak będziesz mógł to wrzuć zdjęcia swojego moto. Chętnie zobaczę.Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_gringo Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Witam! i ja mam między innymi Hondę CB 700 SC z 1984r. sprawuje się świetnie, gdyby jeszcze nie ten apetyt na etylinę... ;) poszukuje literatury o tym motocyklu, książki serwisowej (zapewne jedyne istniejące sa w jęz angielskim ale to nie problem), albo najbidniej schematu instalacji elektrycznej bo poprzedni właściciel ostro nawydziwiał. i btw ngk dpr9ea-9 lub dpr8ea-9 dobry wybór? z góry dzięki. http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350,Mazda,323/15411 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogin Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 (edytowane) Odświeżam temat bo zastanawiam się nad zakupem tego cuda. Co to znaczy duży apetyt na etylinę? Preferuje raczej spokojny tryb jazdy. Najlepiej jak by się wszyscy właściciele wypowiedzieli.Co uważacie o tej hondzie na pierwsze moto :) Edytowane 16 Lipca 2012 przez ogin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 (edytowane) Jak chcesz mieć oryginalny motocykl to tak. Jak chcesz mieć moto do nauki to nie, tzn, części trudno dostępne i droższe. Na pierwsze "generalne" moto o wiele lepiej się nadaje GS500, czy CB500, czy może nawet XJ600.Ta Hondzia jest ładna, ale jest to taki "rodzynek". Jak lubisz dłubać i szukać to tak. Jak chcesz tylko jeździć to raczej nie. Edytowane 17 Lipca 2012 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rooster1 Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 (edytowane) Witam, jestem szczęśliwym(nieszczęśliwym) posiadaczem, niestety od miesiąca stoi na warsztacie ponieważ złapała panewka na wale i korbowodzie.Pomocy. nie wiem co dalej robić.Mechanik mówi że naprawa 2500, szlify, dorabianie panewek no rozpacz, a sezon trwa!! Edytowane 20 Lipca 2012 przez rooster1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Sprzedaj na części i kup xjtę za 3500.... Albo 4000. Taka Hondzia to fajne moto, ale dla majsterkowicza..... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Roster tylko wymiana silnika na inny sprawny, lub tak jak napisał Buber. Zapomnij o dorabianiu panewek i szlifowaniu czegokolwiek w silniku a już na pewno o szlifowaniu wału. Wałkowane wiele razy na forum. Mały skośnooki ludzik nie przewidział szlifowania wałów, za płytko są utwardzane na czopach. U mnie w starym silniku też ktoś próbował takiej sztuczki i efekty były mizerne, jak okazało się po autopsji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rooster1 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Ależ ten czas leci. teraz jestem szczesliwym posiadaczem 3 (słownie: trzech) nighthawków, z każdego rocznika produkcji o jednym.Jednak ciągl doprowadzam do oryginału najmłodszą z 1986 roku w malowaniu rothmansa(biało niebiesko czerwona).Czas nauczył... tylko nowy engine. pasuje od seven fifty, ale trzeba wymianiać wałek sktzyni bo jest koło zębate przekładni kątowej kardana, i sprzęgło hydrauliczne, więc odpuściłem i zakupiłem oryginał.Wyjadę niebawem na asfalt. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.