Skocz do zawartości

Honda CB 700 SC Nighthawk


Rekomendowane odpowiedzi

no wlasnie jak to jest z tym cb 700 sc nighthawk. szukam info i powoli zaczynam sie zanim rozgladac. podoba mi sie glownie z trzech powodow : wyglad , hydrauliczne zawory i kardan. mam kilka pytan : jak jest z awaryjnoscia (co pada ,co sie psuje) , jak sprawa z serwisowaniem , gdzie mozna kupic czesci i materialy eksploatacyjne, jak z ekonomia i osiagami , i jak sie zachowuje w czasie jazdy.

 

Najmłodszy cb 700 sc będzie miał 21 lat, więc dość ciężko jednoznacznie ocenić stopień jego awaryjności. W założeniu miał to być solidny, bezobsługowy i trwały motocykl i jeżeli trafisz na zadbany egzemplarz to faktycznie tak będzie. Silnik należy do tych "nie do zajeżdzenia", choć wiadomo, że po latach zaniedbań eksploatacyjnych i on może polec. Tak więc jak wspomniałem wyżej - zadbany motocykl będzie długo cieszył niezawodnością, piękną linią, cudownym brzmieniem silnika, unikalnością i całkiem solidnymi osiągami. Sprzęt spokojnie przekracza 200 km/h i przyspiesza równo już od niskich obrotów. Ja osobiście uwielbiam charakterystykę jego silnika. Pozwala na spokojną, relaksacyjno - turystyczną jazdę, ale potrafi też naprawdę ostro przyspieszyć, w szczególności, gdy silnik podkręcimy powyżej 8.000 obr/min.

Moim sprzętem przejechałem dopiero kilka tysięcy km, ale za to zupełnie bezawaryjnie i nabrałem do niego zaufania.

Dostępność części eksploatacyjnych, a także jakichkolwiek innych jest (przynajmniej przez sklep Profi w Łodzi) bardzo dobra. Zapewniali mnie, że każdą część są w stanie sprowadzić w ciągu kilku dni. Jak na razie kupowałem jednak tylko filtr oleju (jest dostępny jako oryginał lub zamiennik) - kosztował chyba ok. 30 zł oraz filtr powietrza - ten występuje tylko w oryginale i kosztował mnie sporo bo 180 zł.

Więcej cennych informacji uzyskasz pewnie od bardziej doświadczonego posiadacza Nighthawka - kolegi rYsia, którego przy okazji pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupić 20 letni motocykl w Polsce w ładnym stanie to tak jak spotkać mądrą i jednoczesnie ładną, wierną dziewczynę... Ale jeśli uda Ci się znaleźć taką CB 700, to bierz-będziesz zadowolony (jak jej nie bedziesz chciał-dzwoń do mnie ja wezmę drugą). Jeśli nie była w rękach katownika, który kręcił ją na zimnym silniku pod 10 tys :biggrin: i dbał o motocykl to będzie dłuuuuuuuugo służyć.

 

Awaryjność pytasz? Skrzynia biegów niestety to chyba największy mankament tej CB, tym bardziej gdy ktoś nie należycie ją traktował. Co się z nią dzieje-słyszałem nie od jednej już osoby, oraz od pewnego mechanika (zęby zjadł na takich Hondach) o pękających wodzikach.

 

Sprzęt kupujesz wiekowy, więc niech Cię nie zaskoczą takie przygody jak awaria rozrusznika (szczotki), tudzież inne drobne usterki...

 

Silnik? Chyba najmocniejszy element tego motocykla. Tak jak napisał kolega Seboo wyżej-pozwala na spokojniejszą, turystyczną przejażdżkę jak i na trochę ostrzejszą (zaczyna się ona od 7 tys). Co do osiągów-jest szybka jak na swoje lata-0-100 km/h łapie poniżej 4 sekund (a pamiętaj, że masz pod tyłkiem 20 letni motocykl turystyczny), prędkość max-w zależności od stanu silnika, jakości filtrów itd, 200 i ponad łapie spokojnie. Mała owiewka z przodu szybko Cię jednak nauczy, że nie ma co bić rekordów na tym motocyklu. :crossy:

 

Części-łolaboga. Tyle Ci powiem...Kolega Seboo za filtr powietrza zapłacił nie wiele ;-). Mi w serwisie Hondy powiedzieli, uwaga, 350 zł !!!

 

Podsumowując trzeba powiedzieć, że motocykl na serio wart jest uwagi. Ma swój klimat, ta stylizacja(IMHO jeden z najładniejszych niked'ów) śliczny dzwięk oryginalnych wydechów...nie da się tego opisać

 

Napisz Koks gdzie mieszkasz, możemy się umówić jeżeli odległość nie bedzie porażajaca-podjadę, wszak mam wakacje ;-) i sobie obaczysz maszynę na własne oczy.

 

Seboo-także pozdrawiam serdecznie :clap:

 

pozdro

 

btw. jak wróci do mnie... jeden z moich aparatów :biggrin: to wrzucę fotki mojej CB.

Edytowane przez rYs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no to trochę "dalekawo" ;-) Patrz na stan motocykli które masz na oku, poproś o próbną przejażdżkę, zapytaj o zdanie jakiegoś kolegi który coś się tam zna...Powiem Ci jedno-markę wybrałeś już dobrą ;-) więc umiesz podejmować trafne decyzje ;-D

 

Nighthawk, jest spośród nich najmocniejszy, rzędowy silnik, niked...więc tak jakby 2 rózne bajki. Wybór należy do Ciebie. Powodzenia!

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

odnowie temat :

czy moze mi ktos powiedziec co ile zmieniac olej w silniku i kardanie w CB700? Mam taki motorekale nie wiem jak z czynnosciami serwisowymi co ile reguluje sie gazniki?

 

Witam i gratuluję zakupu tego pięknego motocykla!

Fajny opis modelu i różne dane znajdziesz tu:

http://www.motobracia.pl/uzywany/testy/hon...ploatacyjne.htm

Jak będziesz mógł to wrzuć zdjęcia swojego moto. Chętnie zobaczę.

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

 

i ja mam między innymi Hondę CB 700 SC z 1984r. sprawuje się świetnie, gdyby jeszcze nie ten apetyt na etylinę... ;) poszukuje literatury o tym motocyklu, książki serwisowej (zapewne jedyne istniejące sa w jęz angielskim ale to nie problem), albo najbidniej schematu instalacji elektrycznej bo poprzedni właściciel ostro nawydziwiał. i btw ngk dpr9ea-9 lub dpr8ea-9 dobry wybór?

 

z góry dzięki.

 

http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350,Mazda,323/15411

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odświeżam temat bo zastanawiam się nad zakupem tego cuda. Co to znaczy duży apetyt na etylinę? Preferuje raczej spokojny tryb jazdy. Najlepiej jak by się wszyscy właściciele wypowiedzieli.

Co uważacie o tej hondzie na pierwsze moto :)

Edytowane przez ogin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mieć oryginalny motocykl to tak. Jak chcesz mieć moto do nauki to nie, tzn, części trudno dostępne i droższe. Na pierwsze "generalne" moto o wiele lepiej się nadaje GS500, czy CB500, czy może nawet XJ600.

Ta Hondzia jest ładna, ale jest to taki "rodzynek". Jak lubisz dłubać i szukać to tak. Jak chcesz tylko jeździć to raczej nie.

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem szczęśliwym(nieszczęśliwym) posiadaczem, niestety od miesiąca stoi na warsztacie ponieważ złapała panewka na wale i korbowodzie.

Pomocy. nie wiem co dalej robić.

Mechanik mówi że naprawa 2500, szlify, dorabianie panewek no rozpacz, a sezon trwa!!

Edytowane przez rooster1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaj na części i kup xjtę za 3500.... Albo 4000.

 

Taka Hondzia to fajne moto, ale dla majsterkowicza.....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roster tylko wymiana silnika na inny sprawny, lub tak jak napisał Buber. Zapomnij o dorabianiu panewek i szlifowaniu czegokolwiek w silniku a już na pewno o szlifowaniu wału. Wałkowane wiele razy na forum. Mały skośnooki ludzik nie przewidział szlifowania wałów, za płytko są utwardzane na czopach. U mnie w starym silniku też ktoś próbował takiej sztuczki i efekty były mizerne, jak okazało się po autopsji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ależ ten czas leci. teraz jestem szczesliwym posiadaczem 3 (słownie: trzech) nighthawków, z każdego rocznika produkcji o jednym.

Jednak ciągl doprowadzam do oryginału najmłodszą z 1986 roku w malowaniu rothmansa(biało niebiesko czerwona).

Czas nauczył... tylko nowy engine. pasuje od seven fifty, ale trzeba wymianiać wałek sktzyni bo jest koło zębate przekładni kątowej kardana, i sprzęgło hydrauliczne, więc odpuściłem i zakupiłem oryginał.

Wyjadę niebawem na asfalt.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...