Skocz do zawartości

GS 500 czy Zephyr 550


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Wiem że to temat oklepany i pewnie bedziecie mnie odsyłać do archiwum. Ja juz archiwum poczytałem i mój wniosek jest taki:

 

Na pierwszy ( poważny) motocykl najlepiejwybrać GS 500. Z tym że on mi się nie podoba. nie lubie tego motorka i już.

 

Bardzo podoba mi się Zephyr. Najlepiej 750 ale ponieważ nie zwariowałem i chcę żyć skłaniam się ku 550. W wielu wypowiedziach czytałem o większej awaryjności zephyra w stosunku do GS 500. Z kolei wyczytałem że Zephyr jest prosty w "pilotażu"

 

proszę o wypowiedzi uzytkowników tych motocykli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysl tez o xj600, IMO z kazdej strony lepszy od tych 2 wymienionych przez Ciebie - cenowo podobnie wyglada.

 

XJ 600 jest super z tym że ja nie wiem czy na pierwsze Moto się nada. Nie mam 17 lat i nie jestem narwany więc pewnie nie rozwale się na pierwszym zakręcie z tym że czy nie lepiej zaczynać od czegoś lekkiego z raczej z niedoborem niż z nadmiarem mocy ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka.

XJ-ka wcale nie ma nadmiaru mocy. 60 km jak na sześćsetkę to żadna przesada.

Ale za to moc oddaje bardzo liniowo i bez niespodzianek.

Na dodatek rewelacyjnie się prowadzi, ma nisko środek ciężkości i wystarczające hamulce.

Wielu narzeka że to "nudny motocykl", ale ja sądzę, że właśnie przez jego przewidywalność idealnie się nadaje na pierwsze poważne moto.

Tanie części, duża dostępnosć i niezawodność.

POLECAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

XJ-ka wcale nie ma nadmiaru mocy. 60 km jak na sześćsetkę to żadna przesada.

Ale za to moc oddaje bardzo liniowo i bez niespodzianek.

Na dodatek rewelacyjnie się prowadzi, ma nisko środek ciężkości i wystarczające hamulce.

Wielu narzeka że to "nudny motocykl", ale ja sądzę, że właśnie przez jego przewidywalność idealnie się nadaje na pierwsze poważne moto.

Tanie części, duża dostępnosć i niezawodność.

POLECAM!

 

 

Pomijając pierwszą linijkę - wypisz wymaluj opisałeś Zephyra 550 ;) Liniowo i bez niespodzianek oddaje te swoje 50 KM, ma nisko środek ciężkości, i świetne hamulce, na pewno lepsze niż XJ600 sprzed 98r.

 

Wybierając między GS500 a ZR550 na pierwszy motocykl - kupiłbym GSa, z dwóch powodów. Po pierwsze - łatwiej go będzie sprzedać jak już Ci się znudzi. Po drugie - GS jest odporniejszy na gleby. W ZR dekle silnika mocno wystają i jeżeli nie masz gmoli - to każda większa gleba = wymiana dekli. Poza tym, nie wnikając - ZR jest od GSa lepszy dokładnie we wszystkim, poza kosztami utrzymania i hałasem podczas pracy na wolnych obrotach (jak to stara kawa - łańcuszek wstępnego przeniesienia napędu i kosz sprzęgłowy). No, ale to inna klasa motocykli.

 

--

pzdr

yahoo & ZX-666RT '02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ok XJ TAM swojądroga... ale koleś pyta o GS lub ZEPHYR... ja jeżdze GS i nie uważam, że jest trudny w pilotazu....napewno jest bardziej usportowiony niz zephyr... jeździłem zephyrkiem.. i powiem tak.... pozycja zupełnie inna niz na GS, mniej sportowa, czyli wygodniejsza, ale zależy kto co lubie :0 ja wolębardziej usportowioną pozycje... dynamika... podobna... nom i GS chyba troszke twardszy jest ale to zależy od ustawienia zawiechy: nie chcę to wazyc losów,.... bo uważam je za równe i mimo tego, że mam GS nie faworyzuje, żadnego z ww motocykli... poprostu lubisz, leciutki sport GS, lubiszturystyke i wygodną jazde ZEPHYR ;) ;) POZDRAWIAM ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ok XJ TAM swojądroga... ale koleś pyta o GS lub ZEPHYR... ja jeżdze GS i nie uważam, że jest trudny w pilotazu....napewno jest bardziej usportowiony niz zephyr... jeździłem zephyrkiem.. i powiem tak.... pozycja zupełnie inna niz na GS, mniej sportowa, czyli wygodniejsza, ale zależy kto co lubie :0 ja wolębardziej usportowioną pozycje... dynamika... podobna... nom i GS chyba troszke twardszy jest ale to zależy od ustawienia zawiechy: nie chcę to wazyc losów,.... bo uważam je za równe i mimo tego, że mam GS nie faworyzuje, żadnego z ww motocykli... poprostu lubisz, leciutki sport GS, lubiszturystyke i wygodną jazde ZEPHYR :icon_question: :icon_rolleyes: POZDRAWIAM :icon_question:

 

**

Usportowiony jak cholera i ta dynamika, moc w każdym zakresie obrotów :biggrin: i ta pozycja sportowa. I tyle w Gs'e ustawień zawieszenia, że trzeba spędzic nad tym sporo czasu, w ogóle Ja bym się pogubił.

Sorry ale musiałem.

**

 

Wracając do tematu:

Więc GS500 jest 2cylindrowcem a pozostałe Zephyr i XJ to już 4cylindrowce. Wynika z tego, że GS jest łatwiejszy do opanowania, mniejszy(dla mnie b.mały) niż Zephyr i XJ no i co za tym idzie po prostu słabszy. Ale tańszy w serwisie :icon_rolleyes: Pamiętaj co 2 cylindry to nie 4:) Stawiając na Suzuki masz większy wybór i możesz trochę powybrzydzać. Ale pamiętaj, że za kasę kilku tysięcy złociszy praktycznie nie ma takiej możliwości... :icon_question: Jak już ktoś wspomniał GS'a łatwiej sprzedasz, no XJ też ale z Zephyrem może być problem. Przy zakupie w GS'e masz wszystko jak na dłoni...

To by było na tyle.

 

Dobranoc!

Edytowane przez kulawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kupiłbym motocykla który mi się nie podoba. to po pierwsze...kupisz motocykl i nie będziesz mógł na niego patrzeć otwierając garaż... przeciez to się kupy nie trzyma.... z tych dwóch bez zastanowienia wziąłbym Zephyra...tym bardziej że jeden taki człowiek w Białymstoku miał taką sztukę i z tego co wiem nie oszczędzał jej.. i z tego co mówił nie miał z nią żadnych kłłopotów ... a sprzęt niejednokrotnie latał na gumie i laczy spalił bez liku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie w 100 % z Cabaniero.

Kupujesz motocykl dla siebie, a nie dla innych to tobie ma sie podobac.To , ze gs jest tańszy i takie tam blablabla nie znaczy ze juz tylko jego wszysycy maja miec.Ja osobiscie wybrałbym Zephyrka jest ladniejszy i tez mi sie o niebo bardziej podoba.

 

Ja jestem w podobnej sytuacji i tez zdecydowałem sie na swój kaprys czyli Honde cb-1 :bigrazz: Teraz tylko szukam takiego zeby spełnił moje oczekiwania :icon_razz:

 

:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kupiłbym motocykla który mi się nie podoba. to po pierwsze...kupisz motocykl i nie będziesz mógł na niego patrzeć otwierając garaż... przeciez to się kupy nie trzyma....

 

 

dokladnie!! tyle ze ja dodam ze jak Ci sie podoba zephyr 750 i jestes rozsadny z tego co mozna wywnioskowac z postow to jestes to bierz i 750 to 70km wiecej o 20km wiec znowu nie tak wiele, musisz wiedziec ze to nie motocykle zabijaja wlasciceli i ich moc tylko sam wlascicel jak jest kretynem, zephyrem czy to 550 czy 750 mozna po miescie latac 50km/h jak i 100km/h a jak kupisz to co ci sie podoba bedziesz zadowolony i troszke pojezdzisz natomiast jak kupisz gs 500 po roku bedziesz chcial zmienic sytuacja ta ma miejsce w 90% przypadkach kupuj co Ci sie podoba jesli powaznym czlowiekiem i ze szpanu juz wyrosles zephyr 750 procz tego ze swoje wazy doskonale sie nadaje w traske z pasazerem, a no i zapas mocy tez jest wazny czasem sie przydaje :banghead: rob jak uwazasz zgodnie ze soba a bedzie dobrze, ja na twoim miejscu jesli ma byc to motur do przyuczenia i obycia sie z motocyklem kupil bym gs500 a tylko z tego wzgledu ze po roku uzytkowania spzredasz za mniej wiecej te same pieniadze w krotkim czasie a zephyr 550 moze wisiec na allegro troszke duzej gdyz nie sa to popularne moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Zephyra 550 i musze powiedzieć że bardzo go lubiłem, było to moje pierwsze moto i nie miałem z nim żadnych problemów... Hamulce ok. (dwie tarcze), miękkie zawieszenie (czasem dobija), super spalanie (ok. 4.5 l w dwie osoby przy ok 100-120km/h), wygodny (również dla pasażera), a co najważniejsze dla mnie jest ich mało na rynku dzięki czemu masz świadomość posiadania motocykla innego niż wszystkie inne GS'y, XJ'ty itp. Dla mnie istotna jest również to co powiedziało kilku moich przedmówców. MOTO ma mi się podobać i to jest NAJWAŻNIEJSZE, zwłaszcza że pozostałymi parametrami nie odbiega zbytnio od GS’ów i XJ’tek.

 

Pozdrawiam,

Artur

 

P.S. Uwaga na blokowane egzemplarze, oprócz wersji 50KM na niemieckim rynku występowały 27KM i 34KM. Metodą blokowania jest zastosowanie krótszych krzywek na wałkach rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.dolocze sie do tematu chociaz nie jestem uzytkownikiem zadnego z tych moto. kupujac a raczej szukajac pierwszego moto mialem ten sam dylemat. myslalem duzo nad gs, zephyr, honda cb..itd szukalem moto ktore laczy w sobie wygodnego duzego turystyka z odrobina sportowego ducha i znalazlem motorek z zupelnie innej polki czyli enduro( kawa klr 650 tengai, jest to wersja obudowana)...

 

nie chce nikogo namawiac na enduro ale wez tez pod uwage takie moto.ja dzisiaj na prawde nie zaluje tego zakupu jest to moto duze, wygodne, ciagnie od samego dolu obrotow, dobrze sie prowadzi po asfalcie a i po lesie mozna troche polatac czego raczej nie zrobisz gs czy zephyr..

 

ale wracajac do tematu gs czy kawa...??

ja chyba bym wybral zephyr..

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...