Bajo Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Witam. W niektórych tuningowych cylindrach głowica jest dzielona. Moje pytanie brzmi - Co to daje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 (edytowane) Pisząc tą odpowiedz nie jestem do końca pewie czy dobrze myślę, ale wg mnie to jest tak. Cylindry tuningowe mają inaczej ustawione kanały płuczęce, pod innymi kontami , i ilośc ich jest też różna. możliwe jest to iż chodzi o jak najlepsze przepłukiwanie cylindra, i podniesienie przez to mocy i zmniejszenie spalania.Nie wiem czy dokładnie o taką dzieloną głowicę chodziło ci, ale myśle że zrozumiesz w pełni ten rysunekhttp://img458.imageshack.us/my.php?image=d...nakomorapp9.png Edytowane 8 Stycznia 2007 przez kuba_195 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 8 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 Chodzi mi o to ,że w niektórych zestawach 70cc do tuningu głowica składa się z dwóch części: tu lub z jednej części: tu . W tych mocniejszych cylindrach głowica jest dzielona, więc chcę się dowiedzieć co to daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 Mozliwe ze to kwestia materialu, wytrzymalosci, przenoszenia obciazen termicznych, rozszerzalnosci itp. W tej dzielonej widac wyraznie ze ta czesc glowicy zawierajaca komore spalania nie jest juz z aluminuim tylko "z czegos innego". Obecnie w silnikach wysokopreznych Scanii sam tlok tez jest dzielony - sklada sie z dwoch czesci denko tloka jakis "stop niekolorowy" (dajmy na to stalowy), a czesc prowadzaca - plaszcz tloka to nakladana tuleja wykonana ze stopu alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaWaK Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 (edytowane) Ja myślę że jest zrobione dla lepszego chłodzenia , ten pierwszy zestaw jest mocno wyżyłowany i pewnie grzeje się o wiele więcej niż ten 8 km ,po kolorze tej pierwszej głowicy mozna domyślać się , że jest pokryta warstwą miedźi dla lepszego odprowadzania ciepła bo ciecz w tym przypadku opływa całą głowicę. Edytowane 9 Stycznia 2007 przez JaWaK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 9 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Ja myślę że jest zrobione dla lepszego chłodzenia , ten pierwszy zestaw jest mocno wyżyłowany i pewnie grzeje się o wiele więcej niż ten 8 km ,po kolorze tej pierwszej głowicy mozna domyślać się , że jest pokryta warstwą miedźi dla lepszego odprowadzania ciepła bo ciecz w tym przypadku opływa całą głowicę.Faktycznie... Też o tym pomyślałem, ale niech wypowie się jeszcze osoba ,która wie to na 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 To jest napewno to. Dzielona glowica w celu lepszego odprowadzenia ciepla z silnika . No bo co innego by moglo byc?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Dzielona głowica ma na celu pogodzenie 3 spraw... -> poprawnego chłodzenia-> dobrej szczelnosci-> niskiej technologi wykonania(taniej) 1 sprawa... głowica własciwa jest wykonana z innego stopu niz jej reszta dzięki temu bardzo dobrze oddaje ciepło do cieczy.2 dzięki materiałowi wykonanego z innego stopu aluminium mozna wykorzystac większy moment w celu lepszego docisku głowicy3 lepiej wytworzyć dwa proste odlewy niz jeden bardzo skomplikowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 11 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Dzielona głowica ma na celu pogodzenie 3 spraw... -> poprawnego chłodzenia-> dobrej szczelnosci-> niskiej technologi wykonania(taniej)1 sprawa... głowica własciwa jest wykonana z innego stopu niz jej reszta dzięki temu bardzo dobrze oddaje ciepło do cieczy.2 dzięki materiałowi wykonanego z innego stopu aluminium mozna wykorzystac większy moment w celu lepszego docisku głowicy3 lepiej wytworzyć dwa proste odlewy niz jeden bardzo skomplikowany.No i jest konkretna odpowiedź :icon_biggrin: Dzięki Wielkie :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.