Skocz do zawartości

Co daje dzielona głowica??


Bajo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pisząc tą odpowiedz nie jestem do końca pewie czy dobrze myślę, ale wg mnie to jest tak. Cylindry tuningowe mają inaczej ustawione kanały płuczęce, pod innymi kontami , i ilośc ich jest też różna. możliwe jest to iż chodzi o jak najlepsze przepłukiwanie cylindra, i podniesienie przez to mocy i zmniejszenie spalania.Nie wiem czy dokładnie o taką dzieloną głowicę chodziło ci, ale myśle że zrozumiesz w pełni ten rysunek

http://img458.imageshack.us/my.php?image=d...nakomorapp9.png

Edytowane przez kuba_195
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze to kwestia materialu, wytrzymalosci, przenoszenia obciazen termicznych, rozszerzalnosci itp. W tej dzielonej widac wyraznie ze ta czesc glowicy zawierajaca komore spalania nie jest juz z aluminuim tylko "z czegos innego".

 

Obecnie w silnikach wysokopreznych Scanii sam tlok tez jest dzielony - sklada sie z dwoch czesci denko tloka jakis "stop niekolorowy" (dajmy na to stalowy), a czesc prowadzaca - plaszcz tloka to nakladana tuleja wykonana ze stopu alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że jest zrobione dla lepszego chłodzenia , ten pierwszy zestaw jest mocno wyżyłowany i pewnie grzeje się o wiele więcej niż ten 8 km ,po kolorze tej pierwszej głowicy mozna domyślać się , że jest pokryta warstwą miedźi dla lepszego odprowadzania ciepła bo ciecz w tym przypadku opływa całą głowicę.

Edytowane przez JaWaK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że jest zrobione dla lepszego chłodzenia , ten pierwszy zestaw jest mocno wyżyłowany i pewnie grzeje się o wiele więcej niż ten 8 km ,po kolorze tej pierwszej głowicy mozna domyślać się , że jest pokryta warstwą miedźi dla lepszego odprowadzania ciepła bo ciecz w tym przypadku opływa całą głowicę.

Faktycznie... Też o tym pomyślałem, ale niech wypowie się jeszcze osoba ,która wie to na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzielona głowica ma na celu pogodzenie 3 spraw...

-> poprawnego chłodzenia

-> dobrej szczelnosci

-> niskiej technologi wykonania(taniej)

 

 

1 sprawa... głowica własciwa jest wykonana z innego stopu niz jej reszta dzięki temu bardzo dobrze oddaje ciepło do cieczy.

2 dzięki materiałowi wykonanego z innego stopu aluminium mozna wykorzystac większy moment w celu lepszego docisku głowicy

3 lepiej wytworzyć dwa proste odlewy niz jeden bardzo skomplikowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzielona głowica ma na celu pogodzenie 3 spraw...

-> poprawnego chłodzenia

-> dobrej szczelnosci

-> niskiej technologi wykonania(taniej)

1 sprawa... głowica własciwa jest wykonana z innego stopu niz jej reszta dzięki temu bardzo dobrze oddaje ciepło do cieczy.

2 dzięki materiałowi wykonanego z innego stopu aluminium mozna wykorzystac większy moment w celu lepszego docisku głowicy

3 lepiej wytworzyć dwa proste odlewy niz jeden bardzo skomplikowany.

No i jest konkretna odpowiedź :icon_biggrin:

Dzięki Wielkie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...