Skocz do zawartości

FZR 1000 vs ZX-9R


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chcialbym sie proadzic co jest lepsze..... Kawa dziewiatka z 94 roku czy Yamaha fzr 1000 rocznik 92. Wiadomo ze kazdemu podoba sie co innego ale chcialbym dowiedziec co jest mniej zawodne i wogole cos ciekawego:P

Oba moto maja podobny przebieg okolo 40000 km. doradzcie cos!! Ogolnie to choruje tez na bandziora 600 z 97 roku no ale jeszcze mam czas zeby sie zdecydowac wiec czekam na Wasza pomoc :D

 

Pozdrooo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam się na ZX9, więc napiszę o FZR1000:

1) Motocykl niezawodny, pozbawiony typowych wad konstrukcyjnych,

konstrukcja tak dobra, że posłużyła jako baza do Thunderace który

był produkowany jeszcze przez wiele lat.

2)posiadam archiwalny numer Motocykla, gdzie były przedstawione opinie

użytkowników którzy osiągneli przebiegi rzędu 100 tys, rekordzista 150tys

3)łatwość odpalania w niskich temperaturach, po dłuższym postoju

4)układ zapłonowy nie przerywa nawet podczas jazdy w mocnej ulewie

5)stosunkowo niskie koszty eksploatacji:

-świece już od 15zł/szt -działają b.dobrze

-regulacja zaworów co ok 22 tys (co prawda prducent mówi co 42 tys, ale...)

-niskie spalanie przy turystycznej jeździe do 120 km/h (do 5,5l)

-zalecany olej to mineralny czyli najtańszy

-zatrzęsienie używanych części zamiennych zwłasza na ebay.de i u nas

6)możliwość tuningu poprzez wstawienie 6 biegowej skrzyni z YZF750

7)nisko położony środek ciężkości dzięki pochylonym do przodu cylindrom,

masa 235 kg niejest odczuwalna (mam porównanie do 20 kg lżejszej RF600 która przy FZR1000 wydaje się ciężkim klocem)

8)łatwość prowadzenia, neutralność brak skłonności do shimmy

9)zawór exup poprawiający charakterystykę silnika w dolnych i średnich obrotach

10)Powłoki lakiernicze dosyć trwałe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!!

No jesli chodzi o FZR-a to bread opisał go wyśmienicie !!

Co do przebiegu 40tyś to jest to wątpliwa sprawa, choc oczywiscie to nie oznacza że motorki nie bedą smigac :icon_mrgreen: . Japońce napewno nie konstrułują tych silnikow do max przebiegu 50tys.

Tak jak bylo napisane wyżej 150 tyś jest mozliwe ,jak nie wiecej przy regularnym serwisie.

Pozdrawiam i życze udanego zakupu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak narazie dowiedzialem sie sporo o FZR'ce i milo jest czytac same dobre rzeczy:P :icon_mrgreen: No moze znajdzie sie ktos kto bedzie mogl cos napisac o Kawie bo to tez jest wazne:P

 

Moze podam linki do aukcji ktore mnie interesuje to napiszecie mi cos wiecej:P

 

http://www.allegro.pl/item154478582_okazja...saki_zx9r_.html

 

http://www.allegro.pl/item154203207__yamah...box_1992r_.html

 

Dzieki za informacje;d i czekam na dalsze opinie

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3)łatwość odpalania w niskich temperaturach, po dłuższym postoju

4)układ zapłonowy nie przerywa nawet podczas jazdy w mocnej ulewie

 

Oba powyższe trudno uznać za zalety. To powinna być norma zawsze i wszędzie. W mojej ocenie dopiero brak w/w cech można uznać za wadę. Dziewiątka również nie ma żadnych problemów z w/w.

 

-zalecany olej to mineralny czyli najtańszy

 

... bo duże FZRki znane są z tego, że lubią sobie go wypić ;)

A poważnie: kto zaleca mineralny? Instrukcja?

 

 

Moje trzy grosze. ZX9 to jest inna generacja motocykli. Pierwsza dziewiątka wyszła bodaj w 94 roku, FZRka to konstrukcja z lat 80-tych, po licznych zmianach, ale jednak sporo starsza. Mocy będzie pewno podobnie, zachowanie na drodze podobne. Wydaje mi się, że dziewiątka ma mocniejszy dół, płynniej oddaje moc, i ma sztywniejsze, stabilniejsze podwozie, ale obydwoma sprzętami jeździłem tak dawno, że nie pamiętam już dokładnie. O typowych wadach 9-tki również nie słyszałem, dopiero w późniejszym modelu są problemy z ramą.

 

Generalnie, jak chyba zawsze w przypadku tego typu dylematów: ja bym brał tę sztukę, która będzie w lepszym stanie technicznym. Cena porównywalna. Zdjęcia w aukcjach, które podał Kielek są raczej mało wymowne, ale w FZR wydaje mi się, że subframe jest wykrzywiony lekko w prawo - mam wrażenie, że tylna lampa nie jest w osi tylnego koła. O 9 nie da się powiedzieć nic konkretnego. Poza tym oba na 100% wielokrotnie kładzione na wszystkie strony, pod tym kątem w ogóle bym się nie przyglądał, bo nie ma po co. Wiadomo, że leżało, pytanie czy są proste, i sprawne. Brać tego który będzie zdrowszy i już.

 

--

pzdr

yahoo & ZX636RT '02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi przyjacielu, czy nie zastanawiałeś się dlaczego ta Kawa była malowana...? Podpytaj gościa, musisz ją naprawdę dokładnie obadać. Mi wygląda na maszynkę po przejciach, oczywiście mogę się mylić. Mogła być malowana bo lakier był już wyblakły... Uważaj, uważaj. Sprawdź dokładnie. Choć cena jest naprawdę atrakcyjna. Więcej o Kawie przeczytasz tutaj: :D

 

 

http://www.scigacz.pl/Uzywana,Kawasaki,ZX9R,1859.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale za te pieniądze moto tej pojemności nie będzie jakieś zajebiste umówmy się. Oba są zakatowane i chciałbym zobaczyć jak wyglądały po poszczególnych dzwonach. Sportowe moto kupuje się żeby mu dawać w pizde a nie jeździć jak pi*da więc takie 15 letnie cykle nie będą żadną rewelacją. Poza tym finezja naklejek na obu egzemplarzach mnie powala i widać że cykle były robione tanim kosztem po dzwonku. Nie rozumiem tylko jednego, mianowicie dlaczego do tych dwóch moto dołączasz bandytę 600? przecież to dwie całkiem inne bajki stary! I jeszcze małe pytanie czym latałeś wcześniej?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi przyjacielu, czy nie zastanawiałeś się dlaczego ta Kawa była malowana...? Podpytaj gościa, musisz ją naprawdę dokładnie obadać. Mi wygląda na maszynkę po przejciach, oczywiście mogę się mylić. Mogła być malowana bo lakier był już wyblakły... Uważaj, uważaj. Sprawdź dokładnie. Choć cena jest naprawdę atrakcyjna. Więcej o Kawie przeczytasz tutaj:

 

Napisałeś to co juz stwierdził yahoo , a ze były dzwonione to chyba każy wie , w tej kawie juz felgi też mogli jakoś pomalować bo sie troche "gryzie , pozdro

 

aha , i co do kawy to albo mi sie zdaje albo to przednie koło jakoś blisko pługa , moze tylko wrażenie , znam przypadek gościa posiadającego GPZ 500 w której przednie koło ociera o pług , a raczej osierało bo juz sie chyba samo wszystko dopasowało :icon_mrgreen: gość to burak bez prawka , jezdzi tym po wsi i twierdzi , ze moto bezwypadkowe i nic nie haczy... bez komentarza , takich tylko zabijać :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam

 

Dzieki za opinie... pewnie macie racje piszac ze sa to maszyny po przejsciach chocby z racji wieku, no i oba sa malowane wiec cos moglobyc nie tak z nimi. Oczywiste jest tez to ze przed zakupem najpierw musialbym dobrze je obejrzec, przejechac sie i zobaczyc jak to sie zachowuje na drodze. :crossy:

 

Jezeli chodzi o bandziora to hmm... chyba zakochalem sie w jego wygladzie :biggrin: no ale zniecheca mnie troche mala moc:P Chcialbym kupic jakiegos przecinaka wiec bandzior troche traci

szanse ale strasznie mi sie podoba :icon_question: Gdyby taki bandit mial troche wieksza moc to kto wie:P

 

A co do tego czym jezdzilem wczesniej to dosiadalem Yamaszke XJ 600 ale nadszedl juz czas zmienic maszyne :smile:

 

:evil: POZDRO :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje trzy grosze. ZX9 to jest inna generacja motocykli. Pierwsza dziewiątka wyszła bodaj w 94 roku

i co to ma przemawiać jako plus akurat ta kawa z ogłoszenia jest z 94 roku i jako moto z perwszego wypustu jest nie dokońca dopracowane

 

FZRka to konstrukcja z lat 80-tych, po licznych zmianach, ale jednak sporo starsza.

i to akurat jest dużym plusem bo w tym moto silnik był przez tyle lat udoskonalany

 

jak masz wybierać kawa czy yamaha to zdecydowanie fzr a jeśli podoba ci sie bandzior to spóbuj dozbierać na B12

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-instrukcja zaleca stosowanie oleju mineralnego

 

Wybacz, nie wierzę. Instrukcja fabryczna, którą dostaje się w salonie? Masz jakiś skan? Jeżeli jest jak mówisz, to będę musiał zweryfikować swoje zdanie nt Yamahi, ale po prostu nie chce mi się wierzyć. Byłby to pierwszy przypadek w mojej kilkunasto już letniej karierze motocyklowej - kiedy spotykam się z narzucaniem przez producenta konkretnego rodzaju oleju, a nie tylko jego parametrów.

 

a zgodnie z w/w zaleceniem postępują wszyscy użytkownicy FZR

z niemieckiego forum www.fzrfahrer.de

 

No cóż, praktyka a teoria - to dwie różne rzeczy. Fakt - FZRki biorą olej, taka ich natura. Zmierzam do tego, że wlewanie gorszego oleju na zasadzie "i tak go zeżre" - to jak jedzenie gó*na z myślą "przecież i tak to wysr*m" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...