Greedo Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 (edytowane) Chyba sie coś schrzaniło. Witam. Mógłby mi ktoś obeznany lepiej ode mnie wyjaśnić jak wymienić uszczelke pod głowicą? Co po kolei, jak ustawic rozrząd, czy da sie odkrecic wałki tak zeby nie dociskały zaworów czyli nie prężyły (DOHC 4 zawory w ogole). Jak przy zakładaniu, czy głowice przejechac po szybie na papierze sciernym itp? Czy pod cylindrami tez trzeba wymieniac? Była wymieniana na nową w zeszłym roku Edytowane 3 Stycznia 2007 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Glowice i cylindry daj do planowania - bedziez mial pewnosc ze trzyma , uszczelke proponuje Ahena - na innych wtynalazkach juz sie przejechalem , jesli uszczelke pod cylindram sciagniez w calosci to nie musisz jej zmieniac . Co do walkow to ustaw tak aby krzywki nie dociskaly zaworow i odkrec polpanewk walkow. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOSTRIDER11 Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Stary glowice na papierze sciernym to mozna sobie bylo w WSK planowac to juz troszke wyzsza technologia,proponuje sciagnac sobie jakas serwisowke zebys sie zapoznal z tematem,pozatym jak chcesz tozrobic w miare dobrze to bez kilku specjalnych narzedzi sie nie obejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 3 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 (edytowane) Klucz dynamometryczny i zestaw dobryk nasadek i przedłużek? Mam serwisówkę, tylko po niemiecku. Ghostrider, nie chodzi mi o planowanie, tylko zrobienie chropowatej powierzchni. Taka ponoć jest lepsza dla uszczelki Edytowane 3 Stycznia 2007 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOSTRIDER11 Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 nie wiem jak w kawie ale np.w suzuki uszczelka pod glowice jest metalowa sklada sie z 3 wytloczonych blaszek kazda po 0,2 mm,zobacz sobie jaka podaje producent odchylke dla glowicy chodzi o plaszczyzne bo niekoniecznie trzeba planowac za kazdym razem jak sie sciaga glowice,nastepny przyklad w suzuki odchylka od plaszczyzny wynosi max 0,2mm.Powinno byc to zawarte w twojej serwisowce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 3 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 No ja mam własnie Suzuki :icon_twisted: Myslalem zeby zmierzyć ja tak, kładać na szybie i probujac szczelinomierzem. Pozatym czy nic sie nie stanie z uszczelka pod cylindrami? (była zmieniana zeszłej zimy, nie przejechała wiele km) Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOSTRIDER11 Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 no wlasnie takchociaz na szybie to zbyt dobrze tego nie zbadasz bo bedziesz mial dostep tylko do brzegu glowicy,normalnie to bierze sie liniał i przyklada sie po przekatnych glowicy wtedy mierzysz tez srodek a jak polozysz na szybe to tylko do brzegu dojdziesz szczelinomierzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Jeżeli masz silnik chłodzony powietrzem,ataki chyba jest w GS400,to nie baw się w żadne planowania głowicy ani cylindrów.Niedawno robiłem swojego GSX-a,dokładnie oczyściłem powierzchnie stykowe cylindrów i głowicy ,potem na wszelki wypadek sprawdziłem płaskość tych powierzchni,najlepiej jest to zrobić na płycie traserskiej wykonując pomiar szczelinomierzem,ale zwykłą suwmiarką albo kątownikiem ślusarskim też da się to zmierzyć.U mnie było coś koło 0,3 mm.Potem silikon wysokotemperaturowy,posmarować trzeba obie strony uszczelki i montaż.Pamiętaj tylko o kolejności dokręcania śrub i rób to kluczem dynamometrycznym.Najlepiej dokręcać co 0,5 KGm to wtedy głowica równo osiada.Zawsze jest lepiej dokręcić głowicę o te 0,5 KGm więcej niż w serwisówce.Ja tak zrobiłem ,GSX jest już po próbnej jeżdzie i wszystko gra.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Wszystko opisze, ale najpierw napisz dlaczego zdecydowales sie na wymiane uszczelki po sezonie jezdzenia na nowej ( jak zrozumialem z twoich postow w tym temacie ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Chyba pomysł silikonu pod głowice to nie jest najlepsza mysl.... Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 3 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 (edytowane) Wszystko opisze, ale najpierw napisz dlaczego zdecydowales sie na wymiane uszczelki po sezonie jezdzenia na nowej ( jak zrozumialem z twoich postow w tym temacie ). Adam M. Wydaje mi sie ze sie lekko poci... na środku pomiedzy cylindrami. Nie chce zeby pociekła bardziej http://strony.aster.pl/greedo/Uszczelka.jpg http://strony.aster.pl/greedo/Uszczelka2.jpg http://strony.aster.pl/greedo/Uszczelka3.jpg Edytowane 3 Stycznia 2007 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Jeżeli masz silnik chłodzony powietrzem,ataki chyba jest w GS400,to nie baw się w żadne planowania głowicy ani cylindrów.Niedawno robiłem swojego GSX-a,dokładnie oczyściłem powierzchnie stykowe cylindrów i głowicy ,potem na wszelki wypadek sprawdziłem płaskość tych powierzchni,najlepiej jest to zrobić na płycie traserskiej wykonując pomiar szczelinomierzem,ale zwykłą suwmiarką albo kątownikiem ślusarskim też da się to zmierzyć.U mnie było coś koło 0,3 mm.Potem silikon wysokotemperaturowy,posmarować trzeba obie strony uszczelki i montaż.Pamiętaj tylko o kolejności dokręcania śrub i rób to kluczem dynamometrycznym.Najlepiej dokręcać co 0,5 KGm to wtedy głowica równo osiada.Zawsze jest lepiej dokręcić głowicę o te 0,5 KGm więcej niż w serwisówce.Ja tak zrobiłem ,GSX jest już po próbnej jeżdzie i wszystko gra.Pzdr Proponuję propagować tutaj "dobre" zwyczje .... Jak głowica jest zwichrowana, to się ją planuje. Jaki silikon, pod głowice, luuuudzie?? A momenty dokręcania podawane nie są od czapy, tylko po to by ich przestrzegać, szczególnie jak są to dokładnie podane wartości (mocniej to se można koło dokręcić), a nie szpilka osadzona w aluminiowym karterze silnika. Zachowanie momentów dokręcania jest szczególnie ważne w przypadku mostków wałków rozrządu. Jak jest napisane 10 Nm to ma byc 10, a nie np. 14, bo oprócz mozliwosci zerwana gwintu istnieje opcja zniekształcenia samych mostków i zmiany luzu na wałkach. Greedo dnie śpij - przypomnij sobie wszechobecne znaczenie wszystkich części, czyli ustawień wałków, wału korbowego, nawet polożenia łańcucha względm kół zębatych, co w momenncie jak nic sie nie przestawi na dole znacznie ułatwia montaż, Ściągnij sobie serwisówke po angielsku nawet do Suzuki GS 500, wiele spraw sie powtarza i jest porównywalna z Twoim moto. Jakoś porównując to ze swoją niemiecką książką dasz sobie radę. Głowice oddaj do dobrgo sprawdzenia i splanowania, bo jak tylko zmienisz uszczelke, to sytuacja z wyciekiem sie powtorzy. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 A probowales dociagnac szpilki glowicy ?Sprawdzales jakim momentem dociagniete sa obecnie ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 3 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 A probowales dociagnac szpilki glowicy ?Sprawdzales jakim momentem dociagniete sa obecnie ? Adam M. Dociągniete momentem takim jak górny podany w serwisówce, robione w lipcu w 2006 roku. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 3 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Proponuję propagować tutaj "dobre" zwyczje .... Jak głowica jest zwichrowana, to się ją planuje. Jaki silikon, pod głowice, luuuudzie?? A momenty dokręcania podawane nie są od czapy, tylko po to by ich przestrzegać, szczególnie jak są to dokładnie podane wartości (mocniej to se można koło dokręcić), a nie szpilka osadzona w aluminiowym karterze silnika. Zachowanie momentów dokręcania jest szczególnie ważne w przypadku mostków wałków rozrządu. Jak jest napisane 10 Nm to ma byc 10, a nie np. 14, bo oprócz mozliwosci zerwana gwintu istnieje opcja zniekształcenia samych mostków i zmiany luzu na wałkach. Greedo dnie śpij - przypomnij sobie wszechobecne znaczenie wszystkich części, czyli ustawień wałków, wału korbowego, nawet polożenia łańcucha względm kół zębatych, co w momenncie jak nic sie nie przestawi na dole znacznie ułatwia montaż, Ściągnij sobie serwisówke po angielsku nawet do Suzuki GS 500, wiele spraw sie powtarza i jest porównywalna z Twoim moto. Jakoś porównując to ze swoją niemiecką książką dasz sobie radę. Głowice oddaj do dobrgo sprawdzenia i splanowania, bo jak tylko zmienisz uszczelke, to sytuacja z wyciekiem sie powtorzy. PawelPaweł,wytłumacz mi dlaczego nie można stosować silikonu(wysokotemperaturowego)na uszczelkę pod głowicę silnika chłodzonego powietrzem.Akurat w moim przypadku nie kupowałem nowej uszczelki bo stara wykonana była z metalu i w bardzo dobrym stanie.,dlatego dałem ją na silikon,a oprócz tego płaskośc glowicy mieściła się w 0,3mm,więc ten silikon ją doszczelnił.Powiem Ci więcej ,mój kolega składał silnik ZXR-A 750 I też kładł uszczelkę na silikon,a to jest silnik chłodzonycieczą.Zrobiłna nim ponad 5000km i wszystko gra.ZZR-a 1100 robiłdokładnie tak samoi tyż nic,co prawda przejechał około stówy,ale jak do tej pory nic się nie dzieje to spoox.Nową uszczelkę i na splanowany zespól głowica -cylinder to i owszem można zalożyć bez silikonu,ale ,to jest moje zdanie,silikon niczemu nie przszkadza.Teraz odnośnie dokręcenia odpowiednim momentem głowicy te 5 Nm dodatkowo na pewno nie zerwie gwintu, ale zadajmy pytanie poco to robię?Po pierwsze momenty wg serwisówki są podane dla części nowych,a te mają zawszlepszą powierzchnię przylegania.Po drugie,prawidłowe dokręcenie śrub głowicy polega na dokręceniu ich do danego momentu z serwisówki,zmontowaniu silnika ,odpaleniu,zagrzaniu do temperatury eksploatacyjnej,wystudzeniu,zdjęciu klawiatury i ponownego sprawdzenia momentu dokręcenia,niekiedy serwisówka kazeo dokręcić srubę o pewną wartość kątową.Ponieważ nie lubię sobie przysparzać dodatkowej roboty to od razu dokręcam ote 0.5 KGm więcej i wychodzi na to samo.A tak w ogóle to powinno się wymieniać szpilki mocujące cotrzecią wymianę uszczelki.Jeżeli masz jakieś uwagi do tego co napisałem to napisz.Człowiek się uczy przez całe życie i na pewno czegoś nowego sie dowiem :buttrock: Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.