Skocz do zawartości

Ekonomia, czyli jakim sprzętem jeździ się najtaniej


Luca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej w szaleństwie motocyklowym to ile sprzęt pali jast o wiele mniej ważne od jego osiągów i wyglądu ale nie dla wszystkich. Są tacy co wybierają jednoślad właśnie ze względu na niskie spalanie.

Ciekawi mnie tutaj jaki jest rekordzista niskiego spalania paliwa wśród motocykli i motorowerów.

Napiszcie przy jakiej średniej prędkości macie to minimum i na jakim sprzęcie.

 

Mi się udało Jinlunem 250cc na trasie, przy średniej prędkości 80km/h zejść do 2,6L / 100km

Przy nornalnej jeżdzie i tak mieści mi się w 3L. Dla mnie to rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej w szaleństwie motocyklowym to ile sprzęt pali jast o wiele mniej ważne od jego osiągów i wyglądu ale nie dla wszystkich. Są tacy co wybierają jednoślad właśnie ze względu na niskie spalanie.[..]
Ekonomia to nie tylko spalanie ale też koszty inne eksploatacji, serwis. Jeśli chodzi o małe spalanie to pewnie jakieś skutery, jeśli chodzi o mało upierdliwy serwis, właściwie do wykonania samemu to chyba jakieś duże enduro-singiel z regulacją zaworów na śrubkach, np yamaha XT. Przy okazji to jest praktyczne do codziennej jazdy z uwagi na odporność na kiepskie drogi. Do czysto użytkowego jeżdżenia ja bym wybrał coś takiego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o ekonomie to zastanawialem sie nad tym zeby jezdzic tylko w zimie bo wtedy paliwo jest najtansze (ewentualnie wczesna wiosna zrobic zapasik paliwa :icon_mrgreen: ). Ponad 1zl na litrze - mnie to przekonuje :). Co do tematu to moj sprzet bedzie chyba jednym z najmniejekonomicznych bo pali conajmniej 10l/100km, a czasem i wiecej :D.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mistrzem ekonomii była moja Honda CG 125. Spalanie średnio wychodziło 2,4 litra/100 km. Pod względem serwisu też super: do silnika wchodzi litr oleju, filtr oleju jest z siateczki (czyści się go tylko), hamulce bębnowe, wąskie oponki (nową na tył kupiłem za 60 zł :bigrazz: ).

Ogólnie bardzo przyjazny motocykl. Bardzo miło go wspominam :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ekonomia :P phiii

ok-komarem będzie taniej :) koszty zakupu małe, koszty remontów śmieszne, pali ok 1,5l/100km :icon_mrgreen:

a jeszcze tańsze: "motobuty" :D

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja mam DragStara 650 na wolnych wydechach i sądzę że to niezły kompromis.

Pali w trasie przy ok 80 km/h 4 L/100km

A w cyklu mieszanym miasto trasa 100km/h wychodzi 4,5 - 4,7 L/100km

Jak mu wcisnąć z pasażerem max 5,3 L/100km

Opon nie drze;) bo za mała moc

A lepiej się prezentuje niż 250 ccm czy niedajboże skuter

Tak w ogóle to RS mojego kumpla pali 8 L :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NTV 650 - minimum jakie udało mi się osiągnąć to 3,8 l/100km. Droga Szewna-Kraków-jakieś 180km. Prędkości 80-120 z plecaczkiem (ale, czy żona to jeszcze plecaczek ? ) i z sakwami.

Tutaj trochę danych o moto: http://www.prm-poludnie.motocykle.org/moto...50rev/index.htm

Pozdrawiam

SQ7NSQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze do rekordow to bedzie mogl sie zaliczyc moj stary, poczciwy MBX 50 z 85 roku.

 

maszyna w miescie, przy ciaglym palowaniu spalala do 2,5-2,8litra. nigdy nie przekroczylem 3 litrow! a przy spokojnej schodzil do mniej wiecej 2 litrow.... jednym slowem raz zalalalem, a przejechalem 3 razy tyle co ŁOGREM 200, co mi spalal spokojnie po 5 litrow:P:P:P

 

nio i oczywiscie honda jak to honda- caly sezon nawet do klockow nie trzeba bylo zagladac...:icon_mrgreen:

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !

 

Panowie spalanie a ekonomika to dla mnie nie jest jedno i to samo. Ekonomiczny sprzet to rowniez ten ktorego serwis nie powala z nog i na ktory kazdy powinien sobie pozwolic. Nie chcialbym zle wymawiac sie o innych motocyklach, bo kazdy ma do niego jakies uczucia ktore trzeba uszanowac.

 

Rozpatrujac i kalkulujac wzialem i to pod uwage dlatego zdecydowalem sie na moto ktorym na razie smigam. Co z tego, ze linia MV Augusty ; Ducati czy Benelli jest piekna jezeli service mnie zje lub nie jast na moja kieszen. sam koszt paliwa to juz naprawde maly pikus.

 

pozdrawiam

 

;)

 

P.S. moj rekord niskiego spalania " K " 5,3 na 100 km

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja YBR 125 średnie spalanie 2.4 (do 3 litrów nie zbliżyłem się nawet w bardzo niskich temperaturach i przy "paliwożernej" jeździe). Latem dochodzi do 2.1 nawet. Koszty serwisu równie niskie - 180 zł standardowy przegląd co 6 tys. z wymianą oleju syntetyka. Oponki (są cienkie), łańcuch, klocki itd. też w razie wymiany tanie. ;) Na razie nic mi nie padło (15 tys. ponad przebiegu) - więc kosztów dodatkowych brak :)

Więc koszty - codziennej praktycznie - jazdy są prawie pomijalne :) Ale zabieram się do zwiększenia tych kosztów - czyli zmiany - bo jednak ekonomia to nie wszystko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja YBR 125 średnie spalanie 2.4 (do 3 litrów nie zbliżyłem się nawet w bardzo niskich temperaturach i przy "paliwożernej" jeździe). Latem dochodzi do 2.1 nawet. Koszty serwisu równie niskie - 180 zł standardowy przegląd co 6 tys. z wymianą oleju syntetyka. Oponki (są cienkie), łańcuch, klocki itd. też w razie wymiany tanie. :icon_biggrin: Na razie nic mi nie padło (15 tys. ponad przebiegu) - więc kosztów dodatkowych brak :crossy:

Więc koszty - codziennej praktycznie - jazdy są prawie pomijalne :wink: Ale zabieram się do zwiększenia tych kosztów - czyli zmiany - bo jednak ekonomia to nie wszystko ;)

 

 

Hej Adam Paweł,

 

widziałem kilka Twoich postów sprzed jakiegoś czasu. Wtedy zastanawiałeś się nad jakimś chińczykiem, jako moto na początek. Teraz czytam, że szykujesz się do zmiany, bierzesz jeszcze 'chińczyka' pod uwagę? czy doświadczenia innych z tymi sprzętami już Cię odstraszyły?

I jak YBR 125 jako pierwsze moto?

 

Pozdro i sorry za off topic :)

 

Michal

Edytowane przez dlamichala
icon3.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...