Skocz do zawartości

Yamaha FJ 1100/1200


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Yamahy FJ 1100 z silnikiem od 1200 (otwarta 128KM) Motocykl odpowiedni do moich potrzeb i wymiarów (191cm, 90kg), który kupiłem od znajomego by trochę pojeździc turystycznie. Na motocyklach znam się przeciętnie, coś tam wiem bo miałem już kilka sprzętów w karierze (CBR600 F4, Vulcan 1500, GSX1100F, VX800...itd) no ale wiadomo, że każdy model ma swoje niuanse, które użytkownik jest w stanie poznac tylko przy dłuższej eksploatacji. Tak więc mam kilka pytań do ludzi, którzy latali bądź latają na FJ:

1. Czy mieliście problemy z wężykiem, który idzie od zbiornika paliwa do gaźników? Zapowietrza się on często (mi się już to zdarzyło) ze względu na dziwne ułożenie. Jeśli tak to czy znacie jakiś patent na usunięcie tej wady? Ja na razie przyciąłem go o kilka centymetrów i moto jeździ jak szalone. Nie wiem jak długo, a nie chce mi się co chwilkę ściągac zbiornika i odpowietrzac wężyka.

2. To, że hydraliczne sprzęgło w FJ-cie gdy dłużej postoi też się zapowietrza też już wiem. Czy i tutaj macie jakieś rady? Może jakiś inny płyn, jakieś uszczelnienia układu?

3. Jaka guma (szerokosc) polecacie na tył do tego moto?

4. No i ogólne sugestie jakie macie co do użytkowania FJ 1100/1200. Na razie niestety nie przewiduję żadnego dopływu gotówki więc nie zamierzam się z FJ-tą rostawac (chociaz marzy mi się Blackbird :) )

 

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi

masta59

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Ja Ci nie pomge w tej materii alezapytam jak Ci sie na tym jezdzi.

Sam mam 191cm wzrostu i zygam na swojego gpx750 na którym łeb chce urwac i niewygodnie w ch..

Wiec bede dziweczny za opinie, chociaz docelowo chce kupic 1200 po 91 roku.

pzdr

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy mieliście problemy z wężykiem, który idzie od zbiornika paliwa do gaźników? Zapowietrza się on często (mi się już to zdarzyło) ze względu na dziwne ułożenie. Jeśli tak to czy znacie jakiś patent na usunięcie tej wady? Ja na razie przyciąłem go o kilka centymetrów i moto jeździ jak szalone. Nie wiem jak długo, a nie chce mi się co chwilkę ściągac zbiornika i odpowietrzac wężyka.

2. To, że hydraliczne sprzęgło w FJ-cie gdy dłużej postoi też się zapowietrza też już wiem. Czy i tutaj macie jakieś rady? Może jakiś inny płyn, jakieś uszczelnienia układu?

3. Jaka guma (szerokosc) polecacie na tył do tego moto?

4. No i ogólne sugestie jakie macie co do użytkowania FJ 1100/1200. Na razie niestety nie przewiduję

 

1.normalne to nie jest,może masz coś nie tak z pompką paliwa?

2.masz pewnie gestrzy olej (np.15W50) to powoduje ,że tarcze sprzeglowe się zlepiaja, musisz bardziej silnik rozgrzać

3.ja mam Dunlopa i sobie chwale, rozmiar oryginalny 150/80/16

4.troche cieżka... łokieć jeszcze mnie boli :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W grudniu kupiłem też FJ 1200 (właśnie drukuje serwisówkę :icon_question: ) więc nie pomogę ale pilnie będę śledził temat . A tak przy okazji to mam zamiar pozdejmować owiewki z tego czorta i trochę go poprzerabiać może ktoś ma jakieś fotki przerobionych FJ. :icon_evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie lamerskie troche pytanie. tak patrze po cenkach fj na allegro i widze, ze oscyluja w okolicach 5tysi za rocznik 90-91... IMO jak za taka duza krowe to nie sa zbyt duze pieniadze, mzoe mi ktos powiedziec co ma wplyw na takie ceny, czy to tylko allegrowe wyglupy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiekszość jest z Niemiec dodaj do tego koszty rejestracji

 

no to 5.5-6 tysia wyjdzie. za ta cene ciezko wyhaczyc xj600 z 96r., wiec dalej twierdze ze za taka krowe to nei majatek. z tego co slyszalem i czytalem, fj jest dosc trwalym motorkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FJ jest niezniszczalnym motocyklem. Na wielu polach porównywalnym z CBR1000F (tyle, że cebeerka zyskała miano polularniejszej nie wiedziec czemu...) Na pewno lepiej się prowadzi od 1000F (na Torze Poznań dwóch kolesi lata na 1200)

Ten wężyk to może wynik połączenia pieca 1200 z resztą od 1100... Nie wiem, będę testował i zdawał opinie.

W układzie hydraulicznym sprzęgła mam zalany płyn hamulcowy DOT-4 chyba. Chodzi mi o efekt wpadającej klamki - jak dłużej postoi to przestaje działac... Trzeba ją podpompowac, odpowietrzyc, podpompowac, odpowietrzyc i jest git.

Henio masz gdzieś tę serwisówkę w pdfie jakimś czy coś? Byłbym chętny na nią :buttrock:

Ceny FJ wynikają z tego, iż jest to mało popularny i baaardzo niedoceniony motocykl w Polsce. Średnio tańszy o 2-3tyś zł od 1000F z tego samego rocznika czego kompletnie nie czaje...

A krowa to jest, fakt. Do miasta nie polecam, szczególnie na upały. Można się napocic - raz waga, dwa piec chłodzony powietrzem... Ale jak już się wyjedzie na autostrade... Piękna sprawa - na każdym biegu liniowo oddaje moc, ciągnie jak pociąg elektryczny. Uwielbiam to uczucie gdy na dwójce obrotomierz przekracza 5-6tyś. Mam ją na wydechu Laser'a i ryczy pięknie. Najlepszy był komentarz kumpla, który się przejechał jakiś czas temu gdy jeszcze ciepło było (jeździ Shadowem C2) - "Kur.... dawno nie jeździłem takim motocyklem - zapiąłem 3 bieg, chwilka i miałem prawie dwie paki..."

Moto jest stare, ma swoje wady ale na razie jestem zadowolony. Do 250km/h R1 nie daje rady... :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Ja swoją serwisówkę ściągnąłem z emule. 230MB w pdf. 460 stron :icon_mrgreen:Jak ci nie wyjdzie z emule to daj znać coś poradzimy.

a mój adres mail to [email protected]

A co do gabarytów motocykla to mi one nie przeszkadzają. Mój wcześniejszy motocykl to GSX 750 z 1981r. Stara szkoła jazdy, duże i ciężkie, z 19" kołem z przodu bez owiewek po prostu piękna klasyczna linia. A po zatym stare motocyklowe porzekadło mówi " NIC NIE ZASTĄPI POJEMNOŚCI" :cool:

Co do samej FJ to będę mógł się wypowiedzieć dopiero pod koniec sezonu bo na razie niska temperatura i moje wyjazdy sa raczej krótkie i powierzchowne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odp.1 Nigdy nie słyszałem o takim problemie. Z tego co piszesz to nie masz pompy paliwa?? wężyk idzie do pompy a potem drugi z pompy do gażniorów..

 

Odp.2 Mam swoją chyba z 5 lat i nigdy mi się nic nie zapowietrzało, musisz sprawdzić szczelnośc układu, może wymień uszczelniacz siłownika sprzęgła, raz na jakiś czas lubi przepuszczać, ale wtedy ubywało by ci płynu ze zbiorniczka

 

Odp.3 Zawsze rozmiar oryginalny (rany jaki ja nudny jestem ;) )

 

Witam

Daj mejla to wysle fotki co mam...

Głownie zaciski z R1 i tylnie kola od XJR i wahacze inne.

pzdr

 

Ja też bym chętnie fotki takowe zobaczył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie myślałem, że układ jest nieszczelny bo rzeczywiście ostatnio musiałem przy odpowietrzaniu dolac trochę płynu...

Co do zasilania w paliwko to muszę się jeszcze dobrze teamtowi przyjrzec i potestowac.

Na szczęście przypadłości, które wymieniłem są niczym przy pękających ramach w Kawasaki czy psuciu się skrzyni w RF900... Do przeżycia i do pokonania we własnym zakresie.

Dzięki za Wasze odpowiedzi. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...