Skocz do zawartości

Wszystko na temat licencji A oraz B!!


Skoczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, sam miałem wiele problemów z licencją i pisałem na najróżniejszych forach żeby wszystko się dowiedzieć! Ale dużo osób mówiło mi, że mam przeczytać regulamin a nie zadaje głupie pytania! No, ale nie dość, że regulamin potwornie długi to jeszcze napisany językiem sejmowym (mam nadzieje, że rozumiecie) wiec postanowiłem go skrócić i napisać tylko ważne informacje + to, co się dowiedziałem z forum i przeinaczyć na nasz język! I tutaj macie wszystko, co jest najpotrzebniejsze żeby wiedzieć o licencji i jak to przeczytacie to już jesteście obeznani!

 

Certyfikat jest dokumentem potwierdzającym teoretyczne

i praktyczne umiejętności niezbędne do uprawiania sportu motocyklowego.

W sporcie motocyklowym certyfikat otrzymuje się po zaliczeniu

egzaminów:

• teoretycznego,

• praktycznego w jednej z n/w specjalności:

– Motocross

– Enduro

– Trial

– Wyścigi

 

Egzamin teoretyczny będzie przeprowadzony w formie ustnej

ze znajomości Regulaminu Sportu Motocyklowego PZM.

A egzamin praktyczny zalicza się poprzez udział i sklasyfikowanie

w imprezach

Warunkiem sklasyfikowania jest:

• Motocross – ukończenie jednego biegu,

• Enduro – ukończenie jednego dnia zawodów,

• Trial – ukończenie jednego dnia zawodów,

• Wyścigi – ukończenie jednego wyścigu,

Egzaminy praktyczne i teoretyczne odbywają się przy każ-

dej imprezie o Puchar PZM lub innej zatwierdzonej przez GKSM

 

Zaliczenie egzaminu praktycznego w którejkolwiek

z w/w specjalności oraz egzaminu teoretycznego uprawnia do otrzymania

certyfikatu do uprawiania sportu motocyklowego.

Egzamin teoretyczny i praktyczny może być przeprowadzony

w tym samym dniu zawodów.

(((W przypadku negatywnego wyniku teoretycznego lub

praktycznego osoba ubiegająca się o certyfikat może ponownie przystąpić do egzaminu, z którego uzyskała wynik negatywny nie wcześniej jednak

niż po upływie 30 dni.)))

 

Osoba przystępująca do egzaminu praktycznego zobowiązana jest do:

• posiadania w dniu egzaminu sprawnego pojazdu zgodnie z regulaminem

technicznym RSM,

• posiadania obowiązkowego ubioru sportowego,

• posiadania ubezpieczenia od NNW na czas trwania egzaminu

praktycznego,

• opłacenia kosztów egzaminu teoretycznego ustalonego na danych

rok przez GKSM

• posiadania wniosku na certyfikat z ważnym badaniem lekarskim

lub książeczki zdrowia sportowca.

 

Warunkiem wydania certyfikatu i w jego następstwie licencji

B na którakolwiek z n/w specjalności:

• Motocross

• Enduro

• Trial

• Wyścigi

przez Zarządy Okręgowe PZM właściwe do miejsca:

• osoby nie przynależne do klubu (ich miejsce zamieszkania)

• osoby przynależne do klubu (miejsce przynależności klubowej)

jest złożenie wypełnionych wniosków wg. załączonych wzorów i dokonanie opłaty za jej wydanie wg

ustaleń GKSM. (Wzory są na stronie http://www.pzm.pl/pdf1/RSM2005.pdf <-- strona 129/130)

 

A teraz króciutko o licencji A:

Wydanie licencji A dla właściwej specjalności sportu motocyklowego

może nastąpić po sklasyfikowaniu z licencją B odpowiednio

w dwóch dniach zawodów o Puchar PZM w Enduro i Trialu lub dwóch

wyścigach o Puchar PZM w Motocrossie i dwóch wyścigach o Puchar

PZM i osiągnięcia wymaganego limitu czasu w Wyścigach Motocyklowych,

złożeniu właściwego wniosku w Biurze Sportu ZGPZM, wniesieniu

stosownej opłaty.

((Czyli żeby otrzymać licencje A musicie zrobić dwa razy więcej niż licencji B i od nowa wypełniać te same formularze, co na licencje B tylko teraz na licencje A))

 

A jak chodzi o licencje C to:

Licencja C będzie polegać na tym samym co licencja A czy B tylko że do zawodów amatorskich! ((Nie potwierdzone))

 

A jeżeli chodzi o ważność licencji to:

Licencje sportowe i certyfikaty są wydawane dożywotnio, jednak startu w zawodach uprawnia licencja sportowa danej specjalności poświadczona na dany rok.

((Czyli co rok musicie odświeżać licencje))

 

PS. W pewnym sensie współ autorzy tego tematu:

Modest

Dominik Szymański

TIJO

robak

Najbardziej pomógł Modest! Ale innym też THX :notworthy:

Edytowane przez Skoczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
A jak chodzi o licencje C to:

Licencja C będzie polegać na tym samym co licencja A czy B tylko że do zawodów amatorskich! ((Nie potwierdzone))

 

Co za bzdety. Nie ma żadnej licencji C. Jest za to licencja N. Dla Naiwnych.

pdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wielkie dzięki tego chciałem się dowiedzieć ale jak ma wyglądać wniosek i czy popłata jest wysoka bo chciałbym taką licencje do motocrossu chciałbym wystartować w zawodach dla zawodowców a tam potrzebna licencja a tak to tylko w amatorach !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem link do wniosku,

(Wzory są na stronie http://www.pzm.pl/pdf1/RSM2005.pdf <-- strona 129/130)
No i tam masz wniosek, który możesz sobie druknąć ;) A opłaty to są trochę wysokie! Przeczytaj, co jest potrzebne żeby móc przystąpić do zdania na licencje, trzeba mieć badanie lekarskie (80 zł), specjalne ubezpieczenie (nie, że normalne na życie tylko na jakieś specjalne wypadki czy coś takiego), a to trochę kosztuje, potem opłacenie ogólnie tej licencji, a to już koszty powyżej 200 zł! No i ja chcesz startować z prawdziwymi zawodowcami to musisz mieć licencje A, czyli wpierw musisz zrobić B! Edytowane przez Skoczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok już wiadomo coś więcej na temat licencji dla amatorów, po wstępnych ustaleniach ma kosztować 190zł na rok wraz z ubezpieczeniem i ma być wydawana przez okręgi PZM (cokolwiek to znaczy).

Więcej informacji tutaj:

http://www.sport.zgora.pl/forum/viewtopic....t=1169&start=60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

School nieobowiązkowy, badania (50) i opłata za egzamin (chyba też 50). Przed zawodami dochodzi jeszcze ubezpieczenie NNW i opłata za start (w przypadku SDT czy MYT - opłata za Speed Day, Puchar Polski i WMMP drożej, w zależności od klasy) - to musi być, bo pierwsze Wasze zawody są jednocześnie egzaminem praktycznym. Jak gdzieś się mylę, to mnie poprawcie.

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...