Bajo Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Tak jak w temacie. Czy znacie jakieś stronki na których byłoby to ładnie opisane, najlepiej ze zdjęciami i schematami. Ja szukałem w google i nie mogłem nic znaleźć. Z góry dziękujęKamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atr32 Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Polecam książkę "Podstawy Konstrukcji Maszyn" tom 3 lub 4 w zależności od wydania. Tytuł tomu "Sprzęgła i przekładnie". Znajdziesz tam dokładny opis działania sprzęgła wielotarczowego mokrego w raz z zasadami projektowania. Jest to obowiązkowa lektura każdego wydziału mechanicznego na Politechnice. Maśle, że znajdziesz tą książkę w każdej większej bibliotece. Pozdrawiam i miłej lektury ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Polecam książeczkę jeżdżę motorowerem komar :icon_mrgreen: lub jeżdżę motocyklem mz :bigrazz: Polecam książeczkę jeżdżę motorowerem komar :biggrin: lub jeżdżę motocyklem mz :bigrazz: Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 27 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Polecam książkę "Podstawy Konstrukcji Maszyn" tom 3 lub 4 w zależności od wydania. Tytuł tomu "Sprzęgła i przekładnie". Znajdziesz tam dokładny opis działania sprzęgła wielotarczowego mokrego w raz z zasadami projektowania. Jest to obowiązkowa lektura każdego wydziału mechanicznego na Politechnice. Maśle, że znajdziesz tą książkę w każdej większej bibliotece. Pozdrawiam i miłej lektury ;-)Ma ktoś tego wersje pdf?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 sprzęgło mokre jest opłukiwane olejem ze skrzyni , w takim sprzęgle nawet po wyłączeniu jest opór.Motorynka ma takie sprzęgło Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 27 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 sprzęgło mokre jest opłukiwane olejem ze skrzyni , w takim sprzęgle nawet po wyłączeniu jest opór.Motorynka ma takie sprzęgłoTo wiem, chcę wiedzieć jak to dokładnie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 (edytowane) No po prostu wciskając dźwignię sprzęgła uruchamiasz linkę, która pociąga za dźwigienkę przy silniku(po przeciwnej stronie niż kosz sprzęgłowy).Ta z kolei dociska tzw "popychacz" (choć nie we wszystkich sprzęgłach- w niektórych kosz jest odwrócony i dżwigienka jest z ej samej strony co kosz, ale to działa na tej samej zasadzie).Popychacz przekazuje siłę na dekielek kosza sprzęgłowego przez swój drugi koniec odsuwając go nieco od ostatniej tarczy sprzęgłowej- tym samym wszystkie tarcze "łapią" luz między sobą a przekładkami je dzielącymi i nie przekazują momentu obrotowego z obudowy kosza do jego wnętrza- powiedzmy "rdzenia", na którym właśnie są zazębione wymienione wcześniej przekładki...kiedy puszczasz dźwignię sprzęgła, pozwalasz na to, aby sprężyny w koszu sprzęgłowym docisnęły tarcze ku wnętrzu silnika, spajając je względnie mocno z owymi przekładkami. w skrócie to jest tak, że tarcze są unieruchomione względem "obudowy" kosza- zewnętrznej części, a przekładki są unieruchomione względem wewnętrznego "bębna" (te unieruchomienia odbywają się na zasadzie wieloklinu). Wszystko jest tak zmontowane, że tarcze są od siebie oddzielone przekładkami i dlatego po ściśnięciu sprężynami całego kosza zewnętrzna część napędzana z wału korbowego przekazuje całość momentu obrotowego na bęben-wnętrze kosza, które jest zespolone ze skrzynią begów.Wnisek jest taki, że jak naciśniesz sprzęgło to tarcze wirują, ale że nie są dociśnięte do przekładek to nie przekazują na nie żadnej siły (prawie żadnej)- przekładki stoją w miejscu, w związku z czym skrzynia biegów też. załączam plik ze skrzynią z serwisówki, jaką akurat mam na komputerze, tam sobie wszystko przeanalizuj :]sorki za taki tragiczny opis, ale takie rzeczy się wie i ciężko samymi słowami opisać... :/ ps: sorki za zakręconą i chaotyczną wypowiedź, ale jest późno, a z mojego barku brakuje już wielu piwów... :icon_rolleyes: http://www.speedyshare.com/196684355.html Edytowane 27 Grudnia 2006 przez Lysy5g1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.