boomer5 Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 witam.powiedzcie mi co mam zrobić.będe wymieniał tłok w mojej "secie" tłok i mam problem: korba się "kołysze na boki" nie przesówa, kołysze.nie jest to duży luz ale jest.Góra dół niema, przynajmniej nie jest wyczuwalny.i co zrobić?? wytrzyma to sezon 2007 czy nie? może to fabryczny?doradzcie czy odrazu wymienić? ja się nieznam bo to mój 1 moto i dopiero go remontuje na przyszły sezon.jeśli trzeba to jakiej firmy włożyć? tłok będe miał wisco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 a wiesz ze korba moze chodzic na boki? nie ma prawa chodzic gora dol ale na boki moze chodzic delikatnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boomer5 Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 czyli mam się wstrzymać z wymianą do przyszłego sezonu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Ja bym mimo wszystko wymienil. Wiem ze duze koszta ale bedziesz mial pewnosc. To ze sie buja na boki swiadczy ze po bokach jest wyrobiona a na srodku jeszcze troche trzyma. Jednak podczas pracy moze sie troszke przesuwac na boki co spowoduje lekki luz gora dol i dalsze wyrabianie sie czesci oraz utrate mocy. To tylko moje zdanie i wcale nie musisz sie do niego zastosowac. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 moge sie zalozyc ze po regeneracji i tak bedzie mial na boki luz jest dopuszczalny ale nie duzy gora dol nie moze byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 moge sie zalozyc ze jak zregeneruje wal to i tak bedzie mial luz na boki. Na boki jest dozwolony luz ale nie za duzy ale gora dol nie moze byc luzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Uwaznie przeczytaj moj post a nie sie madrzysz.... Pozatym nie pisalem o regeneracji tylko o kupnie nowej, ale spx... Jego korba jak to sam ujal 'kolysze sie na boki' co nie jest tozsame z ruchem korby na boki.... Przeczytaj moj post pomysl i dopiero pisz.... POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boomer5 Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 http://img218.imageshack.us/my.php?image=korbaxe8.png tu jest obrazkowo żeby nikt niemiał wątpliwości oco mi chodzia mieżyłem w karterah w dolnym położeniu korby, sówmiarką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Jak nie ma luzu gora dol to zostaw. Domyslam sie, ze nie jestes zawodowcem to sezon powinna przelatac. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 (edytowane) Dla pewnosci znajdz serwisowke dla tego rocznika moto, i wyjmij wal i zanies do tego kolesia co regeneruje waly motocyklowe, dlatego ze posiada specjalistyczne narzedza do pomiarow luzu walu. Niech on zmierzy luz. Potem luz porownaj z luzem dopuszczalnym, ktory podaje serwisowka. Jezeli Twoj luz walu gora dol bedzie wiekszy od tego, ktorego podaja w serwisowce wymiana korby jest niezwloczna. Jezeli korba peknie to narobi duzego bigosu. Widzialem silniki po takiej awari. Korba, tlok cylinder i skrzynia korbowa w karterach byly uszkodzone. Nie bylo mozliwosci zrobienia silnika. Trzeba bylo szukac drugiego. Wiec z korba radze uwazac. Drugim sposobem na sprawdzenie luzu korby to jest na wyczucie. Trzeba miec dobre ucho. Po prostu na chodzacym silniku wkrecasz na maxa i podczas spuszczania obrotow uwaznie sluchaj silnika. Jakikolwiek stuk swiadczy o stanie korby lub lozysk. Na wolncyh obrotoach tez powinenes to uslyszec. Ale jezeli nie masz doswiadczenia, lepiej oddaj silnik w rece mechanika. pozdrawiam. rzemyk Edytowane 25 Grudnia 2006 przez rzemyk90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 rzemyk ale on pisze ze luzy ma w bok. Nadodatek to jesgo pierwszy motor wiec pewnie nie wykorzystuje jego mozliwosci i wtedy wal bez problemu przelata taka taktykakorbe w wysilonych crossach wymieniasz co 2 tloki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Pikuś, nie wiem czy każdy ma w swoim garażu przyrząd do mierzenia luzu góra-dół. A autor tematu zapewne luz ma tylko tego nie wyczuje (maksymalny dopuszczalny luz to jakieś 0,05mm), bo to jest nie do wykonania. Luz na boki za to idzie sprawdzić domowymi przyrządami. Bierzesz w rękę szczelinomierz i wsuwasz pomiędzy korbę, a półksiężyce wału. Potem sprawdzasz jaki jest dopuszczalny (serwisówka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boomer5 Opublikowano 26 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 myśle że powinna pochodzić sezon bo ja będe się przyzwyczajał do tego moto i uczył bo do tej pory to WSK175 mnie woziła.ale może wymienić żeby był nowy komplet bo tłok musze wymienić! się zatarła jakby.poprostu ktoś założył na nowy nicasil nowy tłok i niedocierał tylko rura i przyłapało tłok przy wydechu.ja jestem dość ciężki (ok.80kg) tięc ta korba troche oporu będzie miała. więc jeśli wymieniać to jakiej firmy?ps. sorry za błędy :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Człowieku jeden milimetr to nawet w nowych wałach są albo i nawet większe ja myślę ze to jeszcze przelata sezon albo nawet dwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Ta, jeszcze pińćset sezonów. Nicasilu się nie dociera. To że przytarło to może być wina oleju, albo zowalizowanej tulei, lub też korby właśnie. Może kup jeszcze jeden tłok na zapas, lepiej trochę oszczędzić i korby nie zmieniać. Oddaj wał do jakiejś dobrej firmy, oni się zajmą wszystkim i powiedzą jak z tą korbą w ogóle jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.