Bajo Opublikowano 24 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2006 Witam czy mógłby mi ktoś wyjaśnić różnicę między łożyskami z koszykiem metalowym - tu a teflonowym - tu. Przy obu typach łożysk wytrzymałość wynosi 20000rpm więc jaka jest różnica?? żywotność?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Witam czy mógłby mi ktoś wyjaśnić różnicę między łożyskami z koszykiem metalowym - tu a teflonowym - tu. Przy obu typach łożysk wytrzymałość wynosi 20000rpm więc jaka jest różnica?? żywotność?? Teflon ma niski wspólczynnik tarcia.Dzieki temu łozysko z takim koszyczkiem moze stawiac mniejsze opory toczenia, jest cichsze od metalowego koszyczka i ma wiekszą zywotność. Natomiast koszyk metaiowy bardziej sprawdzi sie w łozyskach pracujacych w wysokiej temperaturze.Do motocykla na wał lepsze są z teflonowym koszyczkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 O taką odpowiedź mi chodziło. Dziękuję pięknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Wrecz przeciwnie... Łożysko z teflonem jest cichsze od łozyska z koszykiem stalowym. Według mnie korzystniej zakładać stal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Wrecz przeciwnie... Łożysko z teflonem jest cichsze od łozyska z koszykiem stalowym. Według mnie korzystniej zakładać stal. Ale co przeciwnie? Przecież napisałem ze z teflonem jest cichsze. Dlaczego metalowe lepsze? Mozesz to wyjaśnic? W tym wypadku liczy sie bardziej wielkość zalecanego luzu w łożysku a nie material z jakiego wykonany jest koszyczek. Pozatym teflon to nowe rozwiazanie. Bez powodu na pewno tego nie opracowano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Breżniew dobrze gada, Wueska coś musiało Ci się pomylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 Stal w koszyczku ma jedna fajna własciwość... tzn. jest wytrzymalsze na duza amplitude zmian obrotowych. Koszyk teflonowy niejest juz taki doskonał w tym punkcie natomiast jest cichutki. Pozatym budowa tego łozyska sie troxche rózni i nalezy jes stosowac tylko tam gdzie było ono przewidziane(kto widział to łozysko ten wie o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwas Opublikowano 29 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 koszyczki teflonowe albo polimerowe lepiej stosować w silnikach, wszystko zostało opisane wyżej przez Breżniewa, dodam tylko tyle ze gdy koszyczek teflonowy lub polimerowy sie rozleci to nie narobi dużych szkód w silniku, a stalowy owszem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 jeszcze niewidziałem zeby koszyczek sie rozsypał... Co najwyżej pekały kulki od napreżen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert-Moto Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 Ja się podłącze do tematu. Czy w główkę korbowodu lepiej założyć łożysko igiełkowe z koszykiem stalowym czy poliamidowym? PS. Silnik max 12000 obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 Natomiast koszyk metaiowy bardziej sprawdzi sie w łozyskach pracujacych w wysokiej temperaturze. Jeżeli tak jest to metalowe koszyki z logiki by wychodziło najlepiej stosować w motocyklach chłodzonych powietrzem. Według mnie teflon jest dość nowym pomysłem, motocykle 2T jeżdziły zawsze na metalowych koszykach i naprawde nigdy nikt na to nie narzekał, jeżeli oczywiście miał troche wiedzy i fachu przy zakładaniu i nie było problemu z smarowaniem. Więc po co ten teflon?? pisze to ze względu czy ma to sens w zastosowaniu w remoncie weteranów :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 31 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2006 W weteranach, w ktorych silnik nie kreci sie wysoko i nie rozwija duzej mocy w przeliczeniu na pojemnosc warto stosowac łozyska z zalecanym luzem i dobrej firmy, natomiast rodzaj koszyczka jest sprawą drugorzędna. W tym wypadku warto wybrac najlepszy jakościowo wariant ekonomiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Breżniew co do łożysk to wiem. Mój weteran przy pojemności 350cm3 osiąga moc 13,5km przy max obrotach 4500obr/min. Ale mniej interesuja kwestia czy w weteranach jest sens dawania teflonowych koszków i jakie to miało by odbicie na pracy wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 do weterana w zyciu! Łozysko teflonowe moze niedostac wystarczajacego smarowania. Koszyk teflonowy tworzy coś w rodzaju łożyska zmaknietego z jednej strony. Teflon nalezy stosować tam gdzie był wczesniej przewidziany lub w motocyklach z kanalikami smarujacymi (wsk 125 odpada ale juz 175 mozna je stosować w MZtach 250 od roku produkcji 76 w 150 tylko ETZ, Simsonie S51 i nowszych, do Jawy bym nie polecał). Co do teflon sprawdza sie jedynie przy skrajnych obrotach wytrzymałosciowych łozyska, dodam dla ciekawostki ze były też łozyska z koszykami bakielitowymi stoswane np. w WFMkach i najstarszych WSKach miały fenomenalne własciwosci ale szybko sie starzały. Do główki korbowodowej polecał bym teflon tam sprawdzi sie dobrze ponieważ jest izolatorem cieplnym, co zapewni lepsza prace łozyska. D stopy korbowodowej radził bym jednak stal albo aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 1 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 A jakie łożyska byłyby lepsze w silniku skutera? Metal czy teflon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.