Skocz do zawartości

skład mieszanki


boby
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak wygląda procedura ustawiania składu mieszanki jak ustawić optymalną i czy da się to zrobić bez specjalnych urządzeń typu analizator spalin wiem że serwisówka podaje ile powinna być wykręcona śróba składu mieszanki ale gdy moto jest starsze nie zawsze odpowiada to prawdzie (albo jeśli niema serwisówki) co wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak wygląda procedura ustawiania składu mieszanki jak ustawić optymalną i czy da się to zrobić bez specjalnych urządzeń typu analizator spalin wiem że serwisówka podaje ile powinna być wykręcona śróba składu mieszanki ale gdy moto jest starsze nie zawsze odpowiada to prawdzie (albo jeśli niema serwisówki) co wtedy

 

Wtedy korzysta się z wyszukiwarki. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak mówisz, po znacznym przebiegu gaźnik dostaje lewego powietrza i ustawienia mogą odbiegać od rzeczywistości. Sprawdzić to zawsze można w jakiś sposób. Na podstawie wkręcania się moto na obroty, jeżeli ok to chyba nie ma co szukać więcej i po drugie można to ocenić po dłuższej jeździe na trasie. Czyli po tej jeździe wykręcamy świece i na podstawie koloru świecy stwierdzamy czy jest ok. Czyli ustawiamy skład o tyle obrotów, od pełnego wkręcenia, jak podaje fabryka i dalej na ucho bo innego sposobu to ja nie widzę. Chyba że na stacji diagnostycznej z włożoną sondą w tłumik można też to ustawić obserwując odczyt spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś czytałem pewną serwisówkę motocyklową ogólnego użytku i było tam mniej więcej coś takiego:

1. odpalić sprzęta

2. rozgrzać silnik (!!)

3. wyregulować obroty na biegu jałowym do odpowiedniej wartości (w 4-t singlu jakieś 1200-1400rpm, w dwusuwie nieco więcej, w czterosuwie kilkugarowym też jakieś 1200rpm)

4. śrubę mieszanki wyregulować tak, aby uzyskać najbardziej jednolitą i łagodną pracę silnika

5. w razie potrzeby skorygować położenie śruby obrotów na biegu jałowym

 

to chyba tyle :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak wygląda procedura ustawiania składu mieszanki jak ustawić optymalną i czy da się to zrobić bez specjalnych urządzeń typu analizator spalin wiem że serwisówka podaje ile powinna być wykręcona śróba składu mieszanki ale gdy moto jest starsze nie zawsze odpowiada to prawdzie (albo jeśli niema serwisówki) co wtedy

 

ale to zależy już w jakim motocyklu,bo np.w cztero cylindrowcu wątpię by ktoś ustawił prawidłowo wszystkie gaźniki bez przyrządów,lecz aby najlepiej ustawic skład mieszanki to trzeba potrafić wyczuć ustawienie optymalnej dawki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś czytałem pewną serwisówkę motocyklową ogólnego użytku i było tam mniej więcej coś takiego:

1. odpalić sprzęta

2. rozgrzać silnik (!!)

3. wyregulować obroty na biegu jałowym do odpowiedniej wartości (w 4-t singlu jakieś 1200-1400rpm, w dwusuwie nieco więcej, w czterosuwie kilkugarowym też jakieś 1200rpm)

4. śrubę mieszanki wyregulować tak, aby uzyskać najbardziej jednolitą i łagodną pracę silnika

5. w razie potrzeby skorygować położenie śruby obrotów na biegu jałowym

 

to chyba tyle :)

I dobrą instrukcję czytałeś - tam jeszcze było o wkeceniu śruby reg. do końca a później dopiero pkt. 4.

No i oczywista dotyczy to prostych gaźników i raczej przy czterech cylindrach należy pojechać na analizator spalin.

pozdr

Edytowane przez Dargo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś czytałem pewną serwisówkę motocyklową ogólnego użytku i było tam mniej więcej coś takiego:

1. odpalić sprzęta

2. rozgrzać silnik (!!)

3. wyregulować obroty na biegu jałowym do odpowiedniej wartości (w 4-t singlu jakieś 1200-1400rpm, w dwusuwie nieco więcej, w czterosuwie kilkugarowym też jakieś 1200rpm)

4. śrubę mieszanki wyregulować tak, aby uzyskać najbardziej jednolitą i łagodną pracę silnika

5. w razie potrzeby skorygować położenie śruby obrotów na biegu jałowym

 

to chyba tyle :icon_mrgreen:

Taaaaak. A jak to ustawic w kilkugarowym silniku jesli masz przy kazdym gaznikiu jedna srube skladu mieszanki?? Mozna niezlego bajzlu sobie narobic... Wyobraz sobie. Wlaczasz silnik krecisz go do tych wspomnianych 1200rpm. Iiiiii......co dalej?? Ktora teraz srube wykrecic?? W ktorym z gaznikow jest zle wyregulowane??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ja sprzetu nie oddaje nigdy do serwisu bo moim zdaniem jest to wyrzucanie pieniedzy w bloto. Za zrobienie pierdoly kasuja fortune!!!

 

Np. w moim Gpz(EX)

-regulacja zaworow 120zł

-synchro gaznikow 120zł(czyli podłączyć wakuometr i przekrecic jedną śrubkę) :)

 

 

No coz. Mechanicy muszą z czegoś żyć...

 

A co do srub w moim EX to wydlubalem zaslepki i kombinowalem. Oczywiscie z manualem, ktory i tak sie nie przydal bo i tak trzeba bylo troche wiecej dodac do nominalnych wartosci zawartych w opisie owej czynności.

 

Ale spytam sie jeszcze raz. Czy da sie ustawic sklad mieszanki tak jak to kolega opisal wyzej w np. w wielogarze?? Jestem poprostu ciekaw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...