boby Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 witam czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak wygląda procedura ustawiania składu mieszanki jak ustawić optymalną i czy da się to zrobić bez specjalnych urządzeń typu analizator spalin wiem że serwisówka podaje ile powinna być wykręcona śróba składu mieszanki ale gdy moto jest starsze nie zawsze odpowiada to prawdzie (albo jeśli niema serwisówki) co wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 witam czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak wygląda procedura ustawiania składu mieszanki jak ustawić optymalną i czy da się to zrobić bez specjalnych urządzeń typu analizator spalin wiem że serwisówka podaje ile powinna być wykręcona śróba składu mieszanki ale gdy moto jest starsze nie zawsze odpowiada to prawdzie (albo jeśli niema serwisówki) co wtedy Wtedy korzysta się z wyszukiwarki. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Jest tak jak mówisz, po znacznym przebiegu gaźnik dostaje lewego powietrza i ustawienia mogą odbiegać od rzeczywistości. Sprawdzić to zawsze można w jakiś sposób. Na podstawie wkręcania się moto na obroty, jeżeli ok to chyba nie ma co szukać więcej i po drugie można to ocenić po dłuższej jeździe na trasie. Czyli po tej jeździe wykręcamy świece i na podstawie koloru świecy stwierdzamy czy jest ok. Czyli ustawiamy skład o tyle obrotów, od pełnego wkręcenia, jak podaje fabryka i dalej na ucho bo innego sposobu to ja nie widzę. Chyba że na stacji diagnostycznej z włożoną sondą w tłumik można też to ustawić obserwując odczyt spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 kiedyś czytałem pewną serwisówkę motocyklową ogólnego użytku i było tam mniej więcej coś takiego:1. odpalić sprzęta2. rozgrzać silnik (!!)3. wyregulować obroty na biegu jałowym do odpowiedniej wartości (w 4-t singlu jakieś 1200-1400rpm, w dwusuwie nieco więcej, w czterosuwie kilkugarowym też jakieś 1200rpm)4. śrubę mieszanki wyregulować tak, aby uzyskać najbardziej jednolitą i łagodną pracę silnika5. w razie potrzeby skorygować położenie śruby obrotów na biegu jałowym to chyba tyle :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 witam czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak wygląda procedura ustawiania składu mieszanki jak ustawić optymalną i czy da się to zrobić bez specjalnych urządzeń typu analizator spalin wiem że serwisówka podaje ile powinna być wykręcona śróba składu mieszanki ale gdy moto jest starsze nie zawsze odpowiada to prawdzie (albo jeśli niema serwisówki) co wtedy ale to zależy już w jakim motocyklu,bo np.w cztero cylindrowcu wątpię by ktoś ustawił prawidłowo wszystkie gaźniki bez przyrządów,lecz aby najlepiej ustawic skład mieszanki to trzeba potrafić wyczuć ustawienie optymalnej dawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dargo Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 (edytowane) kiedyś czytałem pewną serwisówkę motocyklową ogólnego użytku i było tam mniej więcej coś takiego:1. odpalić sprzęta2. rozgrzać silnik (!!)3. wyregulować obroty na biegu jałowym do odpowiedniej wartości (w 4-t singlu jakieś 1200-1400rpm, w dwusuwie nieco więcej, w czterosuwie kilkugarowym też jakieś 1200rpm)4. śrubę mieszanki wyregulować tak, aby uzyskać najbardziej jednolitą i łagodną pracę silnika5. w razie potrzeby skorygować położenie śruby obrotów na biegu jałowym to chyba tyle :)I dobrą instrukcję czytałeś - tam jeszcze było o wkeceniu śruby reg. do końca a później dopiero pkt. 4.No i oczywista dotyczy to prostych gaźników i raczej przy czterech cylindrach należy pojechać na analizator spalin.pozdr Edytowane 25 Grudnia 2006 przez Dargo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 A jeśli ktoś ma wydech 4w1 to jak niby na analizatorze spalin ma sprawdzić skład mieszanki każdego z osobna cylindrów? Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG x] Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 kiedyś czytałem pewną serwisówkę motocyklową ogólnego użytku i było tam mniej więcej coś takiego:1. odpalić sprzęta2. rozgrzać silnik (!!)3. wyregulować obroty na biegu jałowym do odpowiedniej wartości (w 4-t singlu jakieś 1200-1400rpm, w dwusuwie nieco więcej, w czterosuwie kilkugarowym też jakieś 1200rpm)4. śrubę mieszanki wyregulować tak, aby uzyskać najbardziej jednolitą i łagodną pracę silnika5. w razie potrzeby skorygować położenie śruby obrotów na biegu jałowym to chyba tyle :icon_mrgreen:Taaaaak. A jak to ustawic w kilkugarowym silniku jesli masz przy kazdym gaznikiu jedna srube skladu mieszanki?? Mozna niezlego bajzlu sobie narobic... Wyobraz sobie. Wlaczasz silnik krecisz go do tych wspomnianych 1200rpm. Iiiiii......co dalej?? Ktora teraz srube wykrecic?? W ktorym z gaznikow jest zle wyregulowane?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Dla twojej wygody sruby skladu mieszanki w wersjach amerykanskich japonii sa zablokowane i uzytkownik nie ma do nich dostepu.Regulacje robi serwis przy okazji czyszczenia czy naprawy gaznika. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG x] Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 No niestety ja sprzetu nie oddaje nigdy do serwisu bo moim zdaniem jest to wyrzucanie pieniedzy w bloto. Za zrobienie pierdoly kasuja fortune!!! Np. w moim Gpz(EX) -regulacja zaworow 120zł-synchro gaznikow 120zł(czyli podłączyć wakuometr i przekrecic jedną śrubkę) :) No coz. Mechanicy muszą z czegoś żyć... A co do srub w moim EX to wydlubalem zaslepki i kombinowalem. Oczywiscie z manualem, ktory i tak sie nie przydal bo i tak trzeba bylo troche wiecej dodac do nominalnych wartosci zawartych w opisie owej czynności. Ale spytam sie jeszcze raz. Czy da sie ustawic sklad mieszanki tak jak to kolega opisal wyzej w np. w wielogarze?? Jestem poprostu ciekaw... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.