Skocz do zawartości

Naciąganie łańcucha?


bread
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio jak naciągałem łańcuch miałem podniesiony tył na prowizorycznym podnośniku jednorazowego

użytku, oprócz tego wtedy smarowałem elementy zawieszenia.

Teraz muszę naciągnąć tylko łańcuch, czy muszę podnosić tył aby zrobić to dokładnie?

Motong: FZR1000 bez centralnej podstawki niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ma takiej potrzeby, bo i tak naciąg łańcucha się sprawdza przy obciążeniu kierowcą... więc jak podniesiesz tył i naciągniesz to nie będziesz wiedział czy wystarczająco podciągnąłeś (kiedy tył siada, łańcuch się napręża)- więc łańcuch mógłby z podniesionym tyłem wyglądać na dobrze naprężony, a po postawieniu moto na koła może się okazać, że za bardzo go naciągnąłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załatw sobie serwisowkę lub instrukcję obsługi .Tam powinien być sposób , w jaki reguluje się luz .Gdyby się okazało że koło ma być uniesione ,to w prosty sposób możesz sobie zrobić podnośnik .Kup 2 kółka , gazrurkę np 1/2 '' ,jakieś płaskowniczki , wiertarka ,nitownica i da się coś zklecić .

Przed regulacją łańcucha trzeba kręcąc kołem znaleźć takie położenie , w którym łańcuch ma najmniejszy zwis . I tu dopiero przeprowadzamy regulację .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch za szybko to się też nie wyciąga. Lepiej nie przeginać bo się sypnie łożysko na wałku. Wydaje mi się że lepiej podeprzeć moto w powietrzu i dać luźniej łańcuch bo na bocznej będzie nam koło uciekało jak je poluźnimy do regulacji. Potem tylko próba pod obciążeniem jak nam wyszło i albo do poprawki albo po robocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch za szybko to się też nie wyciąga. Lepiej nie przeginać bo się sypnie łożysko na wałku. Wydaje mi się że lepiej podeprzeć moto w powietrzu i dać luźniej łańcuch bo na bocznej będzie nam koło uciekało jak je poluźnimy do regulacji. Potem tylko próba pod obciążeniem jak nam wyszło i albo do poprawki albo po robocie.

 

Wydaje Ci się - oryginalna instrukcja Suzuki każe sprawdzać i naciągać łańcuch na bocznej stopce. Nie ma żadnego problemu z "uciekającym" kołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...