bread Opublikowano 16 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 Witam ostatnio jak naciągałem łańcuch miałem podniesiony tył na prowizorycznym podnośniku jednorazowegoużytku, oprócz tego wtedy smarowałem elementy zawieszenia.Teraz muszę naciągnąć tylko łańcuch, czy muszę podnosić tył aby zrobić to dokładnie?Motong: FZR1000 bez centralnej podstawki niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 16 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 Raczej nie ma takiej potrzeby, bo i tak naciąg łańcucha się sprawdza przy obciążeniu kierowcą... więc jak podniesiesz tył i naciągniesz to nie będziesz wiedział czy wystarczająco podciągnąłeś (kiedy tył siada, łańcuch się napręża)- więc łańcuch mógłby z podniesionym tyłem wyglądać na dobrze naprężony, a po postawieniu moto na koła może się okazać, że za bardzo go naciągnąłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 16 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 Załatw sobie serwisowkę lub instrukcję obsługi .Tam powinien być sposób , w jaki reguluje się luz .Gdyby się okazało że koło ma być uniesione ,to w prosty sposób możesz sobie zrobić podnośnik .Kup 2 kółka , gazrurkę np 1/2 '' ,jakieś płaskowniczki , wiertarka ,nitownica i da się coś zklecić . Przed regulacją łańcucha trzeba kręcąc kołem znaleźć takie położenie , w którym łańcuch ma najmniejszy zwis . I tu dopiero przeprowadzamy regulację . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 16 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2006 Łańcuch za szybko to się też nie wyciąga. Lepiej nie przeginać bo się sypnie łożysko na wałku. Wydaje mi się że lepiej podeprzeć moto w powietrzu i dać luźniej łańcuch bo na bocznej będzie nam koło uciekało jak je poluźnimy do regulacji. Potem tylko próba pod obciążeniem jak nam wyszło i albo do poprawki albo po robocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Łańcuch za szybko to się też nie wyciąga. Lepiej nie przeginać bo się sypnie łożysko na wałku. Wydaje mi się że lepiej podeprzeć moto w powietrzu i dać luźniej łańcuch bo na bocznej będzie nam koło uciekało jak je poluźnimy do regulacji. Potem tylko próba pod obciążeniem jak nam wyszło i albo do poprawki albo po robocie. Wydaje Ci się - oryginalna instrukcja Suzuki każe sprawdzać i naciągać łańcuch na bocznej stopce. Nie ma żadnego problemu z "uciekającym" kołem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zanshin Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 U mnie w serwisówce radzą żeby na centralnej stopce naciągać i mieć luzu pośrodku łańcucha około 3cm-4cm, jak nie masz stopki to ten luz pośrodku będzie mniejszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.