Skocz do zawartości

125 cz 250 na poczatek i jaka marka?


Rekomendowane odpowiedzi

juz sam nie wiem co bedzie najlepsze,teraz inni mi mowia zebym nie kupywal pod zadnym pozorem 2T,bo nie nadaze z remontami,znowu na 4suwa trzeba miec troche wieksza kase.mam na oku kawasaki kx125 z 92 roku w niby bardzo dobrym stanie,no i sie waham czy ja wziac bo pisaliscie ze 125 jest za slabe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wyczynach rok nie ma znaczenia, bardziej liczy się stan techniczny, nieraz widziałem wyczyny z roku 2000 co wygladały o wiele gorzej jak nie jeden z początku lat 90...

ta crka wygląda średnio, a rok to 89, jak dobrze poszukasz to znajdziesz lepszą w tej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wyczynach rok nie ma znaczenia, bardziej liczy się stan techniczny, nieraz widziałem wyczyny z roku 2000 co wygladały o wiele gorzej jak nie jeden z początku lat 90...

ta crka wygląda średnio, a rok to 89, jak dobrze poszukasz to znajdziesz lepszą w tej cenie

gdyby wszyscy wychodzili z takiego zalozenia to kazdy by jezdzil na np. yz125 z 92 roku bo "w wyczynach rok nie ma znaczenia"

5 :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby wszyscy wychodzili z takiego zalozenia to kazdy by jezdzil na np. yz125 z 92 roku bo "w wyczynach rok nie ma znaczenia"

5 :icon_razz:

 

troche zle to zrozumiales mistrzu :cool: mi chodziło o różnice np. 95-98, bo w tych rocznikach zawieszenie i inne elementy nie odbiega od siebie w znacznym stopniu, a nie 15lat różnicy między modelami które dzieli wielka przepaść technologiczna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250 trwalsza ale znacznie mocniejsza nawet za mocna dla zupelnego swiezaka w enduro , jazda w terenie to nie to samo co po asfalcie to w ogole inny styl jazdy. Jezdziles juz takim bolidem ?? 125/250 w 2T. Co do trwalosci amatorsko uzytkowana seta 125 pojezdzi rok bez remontu a 250 dluzej, ale koszt remontu wiekszy no i zre wiecej, a takie sprzety nawet amatorsko latajac pala ok 10/100 km . Firma zaleznie od stanu , ale starego crosa ciezko wyrwac w stanie do jazdy, mocny 40/50+ konny silnik odwdziecza sie krotkim zywotem. Zupe robisz tylko na dobrym markowym oleju , najlepiej syntetyku, lanie mixolu i tym podobnych olejow przeznaczonych do demoludow moze byc dosc ryzykowne .

 

A możecie pisać konkretnie?

Jeżdżę malutko czyli ledwie ponad 20 000km rocznie

A ja strasznie dużo bo ponad 5 000. :crossy:

 

Napiszcie przybliżony przebieg od remontu do remontu bo stwierdzenie dużo, mało albo rok tak naprawdę gówno znaczy.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250 trwalsza ale znacznie mocniejsza nawet za mocna dla zupelnego swiezaka w enduro , jazda w terenie to nie to samo co po asfalcie to w ogole inny styl jazdy. Jezdziles juz takim bolidem ?? 125/250 w 2T. Co do trwalosci amatorsko uzytkowana seta 125 pojezdzi rok bez remontu a 250 dluzej, ale koszt remontu wiekszy no i zre wiecej, a takie sprzety nawet amatorsko latajac pala ok 10/100 km . Firma zaleznie od stanu , ale starego crosa ciezko wyrwac w stanie do jazdy, mocny 40/50+ konny silnik odwdziecza sie krotkim zywotem. Zupe robisz tylko na dobrym markowym oleju , najlepiej syntetyku, lanie mixolu i tym podobnych olejow przeznaczonych do demoludow moze byc dosc ryzykowne .

 

HAHAHAHa raz w roku?? to chyba jak latasz po bulki, ja teraz zrobilem remont a lacznie moto latalem 1,5miesiaca i nie bylo jakies katowanie bo latalem w enduro po lesie i takie tam, tlok byl do wymiany wymiar ten sam selekcja B ale zeby miec pewnos wymienilem mysle ze w lipcu a nawet przed bedzie czas na nowy tlok a po wakacjach nowa korba. No i sam napisales ze silnik 40/50km ma krotki zywot.

 

Co racja to racja ze trzeba jezdzic na najlepszych olejach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Napiszcie przybliżony przebieg od remontu do remontu bo stwierdzenie dużo, mało albo rok tak naprawdę gówno znaczy.

HEHE!

Nikt nie liczy kilometrów (przebieg) bo prawie nikt nie ma licznika a zwłaszcza w crossach :)

Widzisz bo w tym naszym "błotnym świecie" liczy sie przebieg w motogodzinach :) a dla duzego uproszczenia wiekszość podaje miarę w "sezonach" :)

Sprawa jest prosta: 2T 250 enduro np. EXC tłok raz na sezon albo nawet 1,5 i to daje kolo 120MH :) w 250 2T cross 2 tłoki na sezon :)

Bardzo podobnie jest w 125.

Producent KTM przy crossówkach SX podaje ze tłoka powino sie wymieniać po 8mh ale to chodzi jedynie o to ze moto po takim przebiegu traci 100% mocy i parametrów fabrycznych a nie oznacza to ze materiał tłoka itp uległ zmeczeniu - dotyczy zawodowców. W praktyce zawodnicy zmieniaja tłoka co 20mh a amatorzy to juz zalezy od funduszy :wink: ja zmieniam tłoka co 40 - 60mh i nie mam zielonego pojecia ile to jest kilometrów :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEHE!

Nikt nie liczy kilometrów (przebieg) bo prawie nikt nie ma licznika a zwłaszcza w crossach :)

Widzisz bo w tym naszym "błotnym świecie" liczy sie przebieg w motogodzinach :) a dla duzego uproszczenia wiekszość podaje miarę w "sezonach" :)

Sprawa jest prosta: 2T 250 enduro np. EXC tłok raz na sezon albo nawet 1,5 i to daje kolo 120MH :) w 250 2T cross 2 tłoki na sezon :)

Bardzo podobnie jest w 125.

Producent KTM przy crossówkach SX podaje ze tłoka powino sie wymieniać po 8mh ale to chodzi jedynie o to ze moto po takim przebiegu traci 100% mocy i parametrów fabrycznych a nie oznacza to ze materiał tłoka itp uległ zmeczeniu - dotyczy zawodowców. W praktyce zawodnicy zmieniaja tłoka co 20mh a amatorzy to juz zalezy od funduszy :wink: ja zmieniam tłoka co 40 - 60mh i nie mam zielonego pojecia ile to jest kilometrów :biggrin:

 

W zasadzie wszystko co napisałeś to prawda... Co nie zmienia faktu, że jest wielu takich jak ja czyli posiadaczy MTX, DT, DR, KMX czy innych podobnych endurków. Mój motor ma licznik. Jeśli napiszę, że przejechałem 5 000 km z informacją czy to jazda spacerowa czy ciężki teren czy 50/50 to chyba będzie dużo dokładniejsze określenie niż "1 sezon"? A jak się mierzy motogodziny? Stoperem? :biggrin: To też jest umowna jednostka miary.

 

Wiadomo: wyczyn=moc a moc=krótki żywot. Nie każdy jednak jeździ wyczynowo :flesje:

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też miałem dylemat czy 125 czy 250... Na codzień dobrze ogarniam moją 116KM maszynke i myśle sobie że ćwiare. No ale kumpel kupił w super stanie RM 125. Przejechałem się i byłem w szoku jak to chodzi. Na koło na 3biegu to nie było żadnego problemu a lataliśmy po łąkach. I ta seta dla mnie była ciężka do ogarnęcia.. A ćwiara to moim zdaniem dla kogoś kto w terenie nie latał to zabójstwo.

Niech się kolega przejedzie dobrą setą i zobaczy co to już robi. Bo jeśli chce latać tylko po prostych w lesie to mu nie starczy pewnie ale jeśli chce się nauczyć jeździć tak jak trzeba to wydaje mi się że mu to starczy.

Jeśli tak by wszyscy mieli poisać że seta za słaba to może od razu nich kupi 500 w fullu.

 

Podstawa to jazda próbna. Sam już nie mam wątpliwości i będe szukać dobrej sety do 4-4500zł. A jak się naucze jeżdzić to wtedy pomyśle nad ćwiarą.

 

A tak żeby kolega widział co robi ćwiara to niech sobie luknie na jakiś filmik...Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się mierzy motogodziny? Stoperem? :biggrin: To też jest umowna jednostka miary.

 

Wiadomo: wyczyn=moc a moc=krótki żywot. Nie każdy jednak jeździ wyczynowo :flesje:

No powinno sie mierzyć stoperem ale ja poprostu co jakis czas spogladam na zegarek :)

 

To prawda ze nie kazdy jezdzi wyczynowo :) bo wtedy to juz naprawde co te 20mh powinno sie zmienić tłoka.

Temat raczej dotyczył wyczyów :wink: ale masz racje ja w MTX tez miałem licznik. A jak by mi ktos napisał ile ma kilometrów przejechane jakimś tam wycznem z licznikiem to ja nie wiedziałbym czy to duzo czy mało :biggrin: Ja juz od dawna zyje w świecie szybko uciekających motogodzin i ciezko byłoby mi sie przedstawić :)

 

 

http://www.allegro.pl/item150190597_indukc...motogodzin.html

. l

\/

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak apropo to mój kolega ma kx 250 i już tłoczek kończy drugi sezon :icon_mrgreen: a lata niemało robimy niekiedy takie traski nawet po 200 km a tak to co weeken sie zazwyczaj lata, ten tłoczek przeżył sprzęgło w tym motorze :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...