Skocz do zawartości

Głupoty?


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

słyszałem natomiast bardzo wazna rzecz.  

tłumik spełnia dodatkowo rolę rozpręznika spalin.  

Zbyt szybkie wydalenie i rozprężenie spalin (przy wybebeszonych wydechach) doprowadza do zacierania silnika. Dzieje się tak ponieważ spaliny sa zbyt szybko wydalane i nie spełnaiją roli smarującej tłok.  

ja osobiście odtłumiłem silnik i nic się złego nie dzieje  

jednak... nie wożna jeździć ze zbyt odtłumionym silnikiem ponieważ świerze powietrze które jest zaciagane pzrez układ wylotowy sprawia ze pierscienie szybciej sie scierają i silnik zaciera - sprawdzone.  

dobry test i prosty test na sprawdzenie czy jest dobre zawirowanie spalin to wlać troszke więcej oleju do benzynki tak żeby kopcił odpalić pzreechać kawałek żeby się nagrzał, potem postać chwilkę w miejscu bezwietrznym i zgasić silnik. Jesli chwilke po zgaszeniu z tłumika wyleci smurzka dymu to znaczy ze jest smarowanie super, czasem wygląda to jakby się tlił papieros czasem kłębek dymu jak z fajki.

 

ciekawy jestem co myslicie o tym? bo ja mam tez wyjete komory tlumiace, ale ja ich nie wyjmowalem, kupilem taki. Napiszcie czy to prawda ale wg mnie koles pieprzy

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech pełni rolę rozprężnika spalin (komora rozprężająca) - Zgadza się

Spaliny smarują tłon (pierwsze słyszę - chociaż może słabo słucham;) Komora rozprężająca ma na celu dokładniejsze wyciągnięcie spalin i wessanie poprzez zawirowania świeżej mieszanki do cylindra. Jeśli jej nie ma to teoretycznie minimalna ilość spalin nie zostaje wydalona. Nie wiem jak jest ze zużywaniem się części (pierścienie) Słyszałem natomiast, że jeśli w wydechu nie będzie żadnego oporu (całkowicie pusta rura) to mogą popękać pierścienie. Dlatego niektórzy do pustej rury wkładają chociaż by zmywaczek do naczyć (taki druciany). To jest tylko teoria i dotyczy silników dwu-suwowych. W cztero suwie możesz wsadzić kawał pustej rury i nic się nie stanie. Po prostu nie będzie tłumienia (teoretycznie motocykl powinien nawet zyskać na mocy natomiast spada elastyczność).

Nie kierujcie się moim zdaniem :( To tyko podsłyszana teoria. W swoim motocyklu (byłym swoim) wstawiłem kawał rury od cztero suwa (tyle, że już bez przegród) i nie przejmowałem się tym, że to dwusów i nie wolno.

Być moze stąd to zużycie paliwa sięgające 6 litrów :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleś się chyba naczytał za dużo mądrych rzeczy i mu się wszystko popieprzyło.

to znaczy wydaje mi się że "zjawisko falowe" popieprzyło mu się z niedopalonym olejem i z kątami otwarcia i zamknięcia okna wydechowego.

ponieważ świerze powietrze które jest zaciagane pzrez układ wylotowy  

świeże powietrze nie jest zaciągane przez układ wylotowy :!: :!: :!:

 

Koleś się musiał naczytać o impulsach powrotnych w tłumiku.

Jeżeli jest tłumik to przez okno wylotowe wchodzi świeża mieszanka pal-pow. iedyś już to próbowałem wyjaśnić na forum.

Teraz zakładając że nie ma tłumika, nie ma również impulsu powrotnego.

Spaliny już dawno zdążyły się wymieszać ze świeżym powietrzem czyli zasysane jest do cylindra świeże powietrze (+ pyłki i kurze gratis)

OTO JEST ROZUMOWANIE TEGO KOLESIA

 

Gdzie tkwi błąd??? MIESZANKA (CZY POWIETRZE) NIE JEST ZACIĄGANA TYLKO WPYCHANA!!!

A JEŻELI NIE MA TŁUMIKA TO JAK MOŻE BYŚ WPYCHANA.

Atmosfera sama do cylindra chyba nie leci??? co??

 

 

Dzieje się tak ponieważ spaliny sa zbyt szybko wydalane i nie spełnaiją roli smarującej tłok.  

spaliny nie smarują tylko świeża mieszanka, która jest wydalana do wydechu a następnie (nadal świeża) wraca do cylindra !!!!!!11

 

 

am oże ten koleś ma racje, a może to ja się mylę, a moze to my się mylimy, proponuję zaczekać na jego wyjaśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim wypowiem sie na temat tego co napisałem zadam wam jedno pytanie: czy olej który jest w mieszance paliwowej do dwusuwa ulega spaleniu w komorze spalania???

Chciałbym aby odpowiedzieli wszyscy którzy wypowiedzieli się w tym temacie... a potem pogadamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie ja napisałem że nie ma tłumika?? co nie ma tłumika?? nie rozumiem o czym napisałeś, wyjasnij.

 

Co do spalania się oleju - 90% oleju zawartego w mieszance wyrzucane jest pzrez układ wydechowy. Jeśli wylejemy troche mieszanki na szklaną płytke i podpalimy i po spaleniu nie zostanie olej to można sobie taki olej w tyłek wsadzić.

Przy olejach full syntetyk 100% nie ulega spaleniu.

I to jest własnie jedna z przyczyn wycofywania dwusuwów z dróg, zanieczyszczanie srodowiska.

 

seba napisałeś: świeże powietrze nie jest zaciągane przez układ wylotowy - a jsli nie ma tłumika??? wtedy jest własnie zaciagane. Skoro tłok jadac w dół ma możliwość zassania powietrza z układu dolotowego i wydechowego, a od stony dolotu ma tłumienie w postaci filtra i pzrepustnicy i gardzieli, to jak myslisz od której strony pociagnie powietrze, nie mówie ze to duża ilość powetrza ale wystarczy żeby doprowadzić d zacierania tłoka.

napisałeś też: MIESZANKA (CZY POWIETRZE) NIE JEST ZACIĄGANA TYLKO WPYCHANA!!! sma zapzreczasz pracy silnika dwusuwowego - ssanie , spręzanie, praca, wydech - GDZIE TU JEST WPYCHANIE???? Jesli by miało byc wpychane to jaka siła wpycha tą mieszanke??? Jezeli miałes chociaż raz w ręku strzykawkę to wiesz ze powietrze jest zasysane do komory....

i jeszcze jedna sprawa: spaliny nie smarują tylko świeża mieszanka, która jest wydalana do wydechu a następnie (nadal świeża) wraca do cylindra - ta nadal świeża mieszaknka która wdług ciebie wraca spowrotem do cylindra to są spaliny z olejem który nie uleg spalaniu

 

To by było na tyle

 

Ale dla seby za ostatniego posta dotyczacego oleju przyznaje 5+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie ja napisałem że nie ma tłumika?? co nie ma tłumika?? nie rozumiem o czym napisałeś' date=' wyjasnij. [/quote']

napisałeś:

90% (...) 100% nie ulega spaleniu.

gdyby tak było to ten olej pływał by sobie w tłumiku a potem by się zwęglił od temperatury.

 

seba napisałeś: świeże powietrze nie jest zaciągane przez układ wylotowy - a jsli nie ma tłumika??? wtedy jest własnie zaciagane[/qutoe]

mylisz się

 

Skoro tłok jadac w dół ma możliwość zassania powietrza z układu dolotowego i wydechowego

zgadza się' date=' gdy tłok jedzie w dół, istnieje możliwość zassania powietrza z układu wydechowego, ale nigdy nie z ukł. dolotowego!!!!! Z dolotowego powietrze się zasysa gdy tłok idzie w górę!!!!!

 

od stony dolotu ma tłumienie w postaci filtra i pzrepustnicy i gardzieli

tak się składa że w dwusuwie mieszanka przechodzi do cylindra ze skrzyni korbowej a nie tak jak w czterosuwie z gaźnika. Tak się również składa że jeszcze się nigdy nie spotkałem z silnikiem w którym między skrzynią korbową a cylindrem byłby filtr lub przepustnica.

 

to jak myslisz od której strony pociagnie powietrze

myślę że pociągnie powietrze (mieszankę) od strony skrzyni korbowej' date=' poprzez kanały przelotowe.

Gdy tłok idzie w dół, pod tłokiem mieszanka jest sprężana.

I teraz jak myślisz? Do cylindra dostanie się powietrze z atmosfery czy ze skrzyni korbowej??? Zważywszy na to że w tej drugiej jest kilkukrotnie większe ciśnienie...

Po drugie, zauważ że gdy tłok idzie w dół to teoretycznie powinno się wytwożyć w cylindrze podciśnienie. Ale się takowe nie wytważa, bo właśnie przed chwilą spaliła się mieszanka z poprzedniego suwu i są tam spaliny.

Cały czas odnoszę wrażenie że mówisz o silniku czterosuwowym.

 

sma zapzreczasz pracy silnika dwusuwowego - ssanie ' date=' spręzanie, praca, wydech[/quote']

buaaaachahahahahaah

teraz to mnie już utwierdziłeś w przekonaniu że mówisz o czterosuwie!!

ssanie, sprężanie, praca, wydech - to są suwy czterotaku!!!!!

 

GDZIE TU JEST WPYCHANIE???? Jesli by miało byc wpychane to jaka siła wpycha tą mieszanke???

zjawisko falowe - już to kiedyś tłumaczyłem.

 

Jezeli miałes chociaż raz w ręku strzykawkę to wiesz ze powietrze jest zasysane do komory....

zupełnie nie rozumię tego przykładu' date=' napisz o co chodzi dokładniej

 

jeszcze jedna sprawa: spaliny nie smarują tylko świeża mieszanka, która jest wydalana do wydechu a następnie (nadal świeża) wraca do cylindra - ta nadal świeża mieszaknka która wdług ciebie wraca spowrotem do cylindra to są spaliny z olejem który nie uleg spalaniu

jest to świeża mieszanka świeżego powietrza ze świeżą benzyną i ze świeżym olejem. Jeśli tłumik jest źle wyregulowany (lub jest inny tłumik) jest możliwość że oprucz świeżej mieszanki zostaną wepchnięte także spaliny.

 

Ale dla seby za ostatniego posta dotyczacego oleju przyznaje 5+

przestań mnie gnębić !!!!!!!! Mam wakacje!! :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie' date=' powiedzcie mi prosto: czy jak mam w simsonie wyjete komory tlumiace to cos mi sie stanie z silnikiem??? czy nie?[/quote']

mówię wiec prosto

wzrośnie zuzycie paliwa, spadnie moc, ma nieznaczny wpływ na trwałość

 

Zagladnijcie czasem do dzialu motocykle albo mechanika ogolna to sobie poczytacie.W tym temacie tam jest mnustwo postów

w tamtych działach jeszcze nie było dyskusji "czy dwusuw zasysa coś przez tłumik!!!!!

 

w ogóle uważam że ten temat powinien być w mechanice ogólnej' date=' byłby bardziej popularny!

 

pozdro dla mlodej kadry

pozdro dla starucha :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...