Aguśka Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Chciałabym wymienić uszczelki pod pokrywami bocznymi, bo się trochę pocą (motocykl to Virago 750). I tu moje pytanie :) Czy wystarczy jedynie odkręcic pokrywy, wyjac stare i zmontowac nowe uszczelki ? :D To takie proste? Czy trzeba tez o czyms pamietać? Jak Wy byscie to zrobili? Prosze bratów motocyklistow o pomoc ;) :clap: :clap: Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 (edytowane) Zdjęcie pokryw jest proste.Uważac musisz jednak na to żeby Ci sie układ dociskajacy sprzęgło nie wysypał.Nie jest to skomplikowane ustrojstwo- popatrzysz i będziesz wiedziec jak to dział. :smile: Uważac musisz także na mechanizm rozrusznika. Może spaść sprężyna oraz zębatki i podkładki.Często pokrywa wychodzi z wałkiem, który trzyma te elementy w kupie :biggrin: Ale jak sie wysypie to też nie jest to trudno poskłaskładać. Co do pokrywy od strony sprzęgła to nie napotkałem tam żadnych niespodzianek.Jak zdejmiesz pokrywy to może sie okazac , że state uszczelki sa zwulkanizowane :buttrock: z silnikiem.Wystarczy je ostrożnie odskubywac od aluminiowego rantu bloku silnika.Nie używaj śrubokreta bo możesz porysowac i będzie sie pocic/cieknac na nowej uszczelce.Potem wszystko można delikatnie papierkiem ściernym pojechać co by się pozostałości / brudy starły.Ja uszczelki zakładałem bez pomocy silikonu/itp.. uszczelniaczy.Sama uszczelka wystarczy spokojnie - chyba , że masz juz coś wyszczerbione pod pokrywą. Jak pokrywa sama nie będzie chciał azejść to możesz ja popukać lekko gumowym młotkiem.A gdyby to nie pomogło to pokrywy maja na dole specialne wycięcia co by można było je delikatnie jakims srubokretem podwadzic. :flesje: Aha nie zapomnij spuścic oleju i odłączyć kabli :crossy: Opisz sobie śrubki dokręcające bo może się okazać , że sa różnej długości.Ja tak miałem w swojej XV-ce Chyba wszystko.Pozdrawiam Edytowane 11 Grudnia 2006 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Ellow!!! Jeśli chodzi o uszczelki to ja zazwyczaj robię tak że po zdjęciu pokrywy usówam dostępnymi środkami stare uszczelki ( zazwyczaj skalpel :) ) Potem odtłuszczam, nakładam cienką warstwę silikonu, potem na to uszczelka, silikon i składam. Trzeba dobrze dociągnąć śróby i najważniejszcze to poczekać z jeden dzień aż sprawa zaschnie. Potem można zalewać olej itp. Niespodzianek żadnych nie powinnaś mieć, poza resztą oleju która pewnie Ci poleci. Co do uszczelek to zazwyczaj takie sam wycinałem z tektury bo w oryginale są zazwyczaj komplety za które trzeba dobrze przybulić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Ellow!!! Jeśli chodzi o uszczelki to ja zazwyczaj robię tak że po zdjęciu pokrywy usówam dostępnymi środkami stare uszczelki ( zazwyczaj skalpel :biggrin: ) Potem odtłuszczam, nakładam cienką warstwę silikonu, potem na to uszczelka, silikon i składam. Trzeba dobrze dociągnąć śróby i najważniejszcze to poczekać z jeden dzień aż sprawa zaschnie. Potem można zalewać olej itp. Niespodzianek żadnych nie powinnaś mieć, poza resztą oleju która pewnie Ci poleci. Co do uszczelek to zazwyczaj takie sam wycinałem z tektury bo w oryginale są zazwyczaj komplety za które trzeba dobrze przybulić. Ja właśnie dzisiaj zdjąłem prawą pokrywę i widzę że czeka mnie trochę skrobania z tą starą uszczelką, bo w ogóle nie chce odejść :icon_rolleyes: :banghead: :banghead: Chyba wykorzystam patent ze skalpelem, lub jakimś innym nożykiem (np. do tapet). Mówisz, że takie "tekturowe" samoróbki zdają egzamin? :eek: Nie masz żadnych wycieków itp? Ja dałem za dwe uszczelki do Virago 750 tylko 30zł., ale skoro mówisz, że to zdaje egzamin, to teraz jest to dla mnie AŻ 30 złotówek :wink: Może ktoś jeszcze stosował patent z wycinanymi samodzielnie uszczelkami z tektury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Co wy za bzdury opowiadacie z tymi uszczelkami.Koszt 30 - 50 zł za 2 uszczelki to dla was dużo.? Nie stać was na cześci do japońca top kupcie sobie WSK! a nie kombinujcie z uszczelkami z bloku szkolnego.Potem sie dziwic, że motocykle z polski sa kombinowane! Potem tu wystaje , tam sie urwał a jeszcze dalej cos sie poci!. No tak : Motocyklas z Polskas Domowas Warsztatas :D :clap: Litości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzel Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Moim zdaniem 30-50zł to nie są małe pieniądze za 2 uszczelki!! Sa 30zł to kupuje na uszczelki na silnik, skrzynie i dyfer, no i przy odrobinie szcześcia jeszcze na fajki zostanie. Ja uszczelki docinalem z klingierytu (bo z tego się robi uszczelki), ewentualnie można zastosować właśnie tekturkę. Klingieryt jest do kupienia w sklepach z materiałami uszczelniającymi, jak np. korek, gumy olejoodporne itp. tam trzeba pytac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Jak troche powycinasz uszczelki do wysokocisnieniowych odlewow japonskich z tego klingielitu to ci sie troche zdanie zmieni :) i 30 zl nie okaze sie takim majatkiem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardan Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Uszczelki są naprawdę tanie i szkoda czasu i zachodu na ich dorabianie :) jednak przed ich wymianą spróbuj lekko dokręcić pokrywę i obserwuj czy pomogło :icon_mrgreen: .Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Co wy za bzdury opowiadacie z tymi uszczelkami.Koszt 30 - 50 zł za 2 uszczelki to dla was dużo.? Nie stać was na cześci do japońca top kupcie sobie WSK! a nie kombinujcie z uszczelkami z bloku szkolnego.Potem sie dziwic, że motocykle z polski sa kombinowane! Potem tu wystaje , tam sie urwał a jeszcze dalej cos sie poci!.No tak : Motocyklas z Polskas Domowas Warsztatas :icon_exclaim: :icon_eek: LitościNie ucz jak to mówią księdza robić dzieci. Jeszcze mi kropla oleju nie poleciała po wymianie jakiejkolwiek uszczelki. Wydaje Ci się że fabryczne są robione ze złota? Wiadomo że pod głowice sobie nie wytne z tektury ale reszta to taki sam rzemieślniczy kicz jaki każdy kto nie narzeka na wzrok i chorobę alkocholową może sobie wyciąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.