Skocz do zawartości

remont i docieranie 2 t.


Rekomendowane odpowiedzi

powiedzcie mi w aprilie rs 50 powinno dociagac sie silnik do ok 7-8 tys/obr (a kreci sie 12tys/obr) a potem dac silnikowi troche odpaczac i uwazac aby silnik sie nie zagrzal. Czy to jest recepta na dobre dotarcie silnika ???? a pojecie nie zagrzac czyli silnik nie moze zlpac wiecej niz 60C ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie polerowanie skryzni korbowej czy kanałów wydechowych na lustro to robota dla kogoś kto nie łapie o co w tym całym interesie chodzi;]

Polerujac zwiekszasz minimalnie pojemnosc szkodliwą, a nie tedy droga;]

Kanał wydechowy ma byc gładki... lustro w tym przypadku słaby pomysł;] chyba ze lubisz reczne robutki;]

 

 

 

Polerujac nie zwiększysz objetosci szkodliwej w znaczący sposob :banghead: , natomiast zmniejszysz opory przepływu. Niemniej wszystko zalezy jak dokładne są to odlewy w kanałach cylindra. Polerowanie ma sens przy denku tłoka, kanale wydechowym i kanałach przepłukujacych. Natomiast skrzynia korbowa i kanał ssący nie powinne byc polerowane na lustro. Dlaczego? - Idealnie gładka powierzchnia zmniejsza intensywnośc parowania rozpylonej benzyny a tym samym pogarsza powstawanie jednorodnej mieszanki paliwowo - powietrznej.

W oknie i kanale wydechowym oraz denku tłoka polerka jest jak njbardziej wskazana ze względu na nagar który sie tam intensywnie odkłada przy porowatej powierzchni.

 

 

W kanałach przepłukania panuje olbrzymie podcisnienie wiec niewidze jakis szcczegolnych powodów by je polerować:/ Zwłąszcza ze pogorszy to oddawanie ciepła.

 

Nie wiem skąd to wziołeś ale jest dokładnie na odwrot. W kanałach przepłukujacych połączonych ze skrzynia korbowa w zależności od fazy pracy silnika jest albo podcisnienie przy ssaniu albo nadcisnienie przy przepłukiwaniu. Warto więc zadbac by mieszanka przepływała nimi bez zawirowań zmniejszajacych prędkosc przepływu. Ponieważ zarówno podcisnienie , jak i nadcisnienie nie maja jaiś wielkich wartosci kazdy opór przepływu powoduje znaczący spadek osiagów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt nadciśnienie coś sie pomyliło.

 

 

Co do polerki skrzyni korbowej to dlamnie to dziwna robota... skoro tam panuja podcisnienia/nadciśnienia to opory przepływu sa najmniejszym problemem. Denko tłoka hmm znam 2 gosci który rasuja motocykle i jeden poleruje 2 nie;| pierwszy tłumaczy ze tworzy sie nagar a drugi mówi ze denko tłoka nie moze byc gładkie gdyz duzo bardzie sie nagrzewa. kanał wydechowy to mistern robota dlatego ja go tylko wygładzam.

 

Jedyne co poleruje na lustro do głowice, gdyz tu wszyscy mechanicy sa zgodni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu to żadna z tych rzeczy nie jest warta zachodu. Narobisz się, wszędzie będziesz miał opiłki aluminium (lub inny metal), które cięzko usunąć a mocy i tak pewnie nie poczujesz. Wg mnie to liczy się dopiero, jak ktoś robi profesjonalny tuning do uzyskania ekstra mocy. Po mojemu to lepiej kupić dobre części, dokładnie wszystko poskładać, dotrzec i jeździć. Sam też kiedys myślałem nad tego typu przeróbkami, ale mi przesżło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak samemu mozna wypolerowac ta glowice bo mam teraz zdjety cylinder to mogl bym cos pokombinowac

 

Jeśli masz dostep do multiszlifierki z kompletem końcówek to polerka , usunięcie wad odlewniczych czy korekta kanałow nie będzie zadnym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to jest ta multiszlifierka mam profesjonalna szlifierke ale taka do ciecia, a co to wlasciwie da ta polerka glowicy bo polerowanie kanalow to juz troche bardziej skomplikowane a przy moich zdolnosciach to bylo by po cylindrze

 

Wpisz se w googlu dremel to będziesz wiedziała o co chodzi. Jeśli sie zdecydujesz na zakup to z powodzeniem wystarczy taka za 100pln z allegro. Swietnym dodatkiem jest w komplecie wałek gietki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sie ma, wiece co wydaje mi sie że w waszych Ryżach i Makaronach to nic nie trzeba kombinować jedynie wyczyścić z nagaru. to są już na tyle dopracowane konstrukcje że możecie tylko więcej szkód a niźli przyrostu mocy uzyskać.

moja rada : sprzęt ma być mocniejszy - ja bym kupił większy:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...