twizzter Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 A gdyby napisać do NGK? http://www.ngkntk.pl/Prowadzą sprzedaż sond więc powinni cos wiedzieć na ten temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 ok,napisałem maila z zapytaniem o dostępność sond z rozmiarami gwintu M6 lub M8 do stosowania w kolankach wydechowych motocyklowych,jak tylko coś mi odpowiedzą to wkleje na forum pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr-z Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 a ja mam takie pytanie czy jak by dac jakis mały kondensator pomiedzy kabel sondy a mase to on by nie usrednił wymikow i wtedy czytac to normalnie miernikiem cyfrowym ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 (edytowane) Uśredniłby a przy okazji zafałszował odczyty, z prostej przyczyny- jest swego rodzaju "pojemnikiem" na ładunek. Wyobraź sobie sytuację - sonda wytwarza pewne napięcie, po chwili na skutek zmiany składu mieszanki jej napięcie spada...a kondensator trzyma jeszcze poprzedni ładunek i już odczyt jest zawyżony - nieprawidłowy. Oczywiście można eksperymentować z większymi/mniejszymi pojemnościami ale ciężko będzie trafić w odpowiedni punkt. Chyba, że zastosowałbyś miernik o dość małej rezystancji wewnętrznej (rozładowywałby kondensator), ale sonda nie ma zbyt dużej wydajności prądowej więc to troszkę komplikuje sprawę. Po drugie "pływanie" napięć w sondzie występuje w fabrycznych instalacjach z ECU,więc jeśli chcesz zamontować sondę w silnikach gaźnikowych to nie trzeba montować układu uśredniającego bo tam skład mieszanki jest stały...oczywiście jeśli nie będziesz grzebał :) Edytowane 10 Grudnia 2006 przez twizzter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr-z Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 heh no własnie chce grzebać :crossy: ale faktycznie w gazniku nie powinno byc takich skokow wiec poco cokolwiek usredniac :buttrock: ( a ecu wiem ze dostaje własnie taką zmieniającą się sonde ale on jest w stanie to zaobserwowac a ja nie i dlatego moje pytanie o usrednienie :flesje: ) tylko czy jednocylindrowiec nie będzie i tak powodował wachan sondy ?? szczególnie na jałowym ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Przekonaj się :banghead: Złóż ten prosty układ z linijką świetlną (podałem wcześniej) i do boju. Do Twojego zastosowania powinno być odpowiednie. Tylko pamiętaj o odpowiednim umiejscowieniu sondy! :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr-z Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 narazie zapolujena sonde w rozsądnej cenie :icon_mrgreen: a zamiezam ja wpakowc centralnie na srodku tłumika zaraz pod osłną m niejscu gdzi 2 cienkie rurki łączą się w jedną :lalag: http://img186.imageshack.us/img186/2263/tlumikla5.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 (edytowane) Powinno być w porządku :icon_mrgreen: edit :)O ile ma jednego gara! Jeśli się nie mylę to ma, ale te dwie rurki wprowadzają mnie w zakłopotanie :banghead: Edytowane 13 Grudnia 2006 przez twizzter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 WitamSuper ciekawy temat. Swego czasu jak pracowałem w suzuki z kolegą planowaliśmy żeby ustawiać gaźniki za pomocą analizatora spalin a nie wakuometrów. Mieliśmy dostęp do czegoś takiego. Niestety problemem było zainstalowanie sondy.Żeby ustawiać gaźniki sondę trzeba włożyć do każdej rury oddzielnie, spaliny nie moą się mieszać. A to wiąźe się z demontaźem tłumików. I pojawia się kolejne pytanie jak to wpływa na pracę silnika tzn. czy po założeniu spowrotem tłumików nie zmienią się parametry pracy gaźnika. Np. regulacja gaźników bez filtra powietrza nie ma sensu bo po jego założeniu wakuometry pokazują już zupełnie co innego może podobnie jest z tłumikami. Tak więc myślę że najważniejszym problemem jest tutaj prawidłowe posadowienie końcówki pomiarowej (czy to sonda lambda czy nalizator spalin) A może brak mi wiedzy i błądzę w manowcach co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 (edytowane) Zgadzam się, chociaż za pomocą wakuometrów ustawisz jednakowe ciśnienie (a raczej podciśnienie) w gaźnikach, a sondą lambda "widzisz" skład mieszanki, a to osobne sprawy :bigrazz: Co do umiejscowienia sondy - w grę wchodzi tylko zamontowanie przy każdym pomiarze w osobnym kolektorze. Przykładowo jeśli w dwucylindrowym silniku jeden gaźnik będzie podawał zbyt ubogą mieszankę, a drugi zbyt ubogą to źle (zbyt daleko) umiejscowiona sonda może nie wykryć takiej nieprawidłowości mimo, że silnik będzie pracował w warunkach dalekich od prawidłowych. Zależy nam na odczycie mieszanki każdego gaźnika z osobna.Myślę, że zdjęcie tłumików nie powinno wpłynąć na zmianę wskazań sondy, chociaż przyznam, że osobiście nie sprawdzałem. Zmianę wskazań wakuometrów można wytłumaczyć brakiem "oporu" stawianego przez filtr, czyli pewnie podciśnienie było mniejsze? Edytowane 13 Grudnia 2006 przez twizzter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr-z Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 twizzter oczywiscie ze to jedno cylindrowiec :notworthy: ale dwie rurki ma, zreszta ma tez dwa gaźniki :bigrazz: ale mimo wszystko swieca jedna i jeden cylinder :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr-z Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 (edytowane) hymm czego nie moge usunąc własnego posta ?? Edytowane 13 Grudnia 2006 przez mr-z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PADRE Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 A mnie,z kolei zastanawia jedno-czy nie można całego zagadnienia uprościć?Rozumiem,że dążymy do regulacji składu mieszanki (dodatkowo dla wielocylindrowców do uśrednienia tegoż we wszystkich cylindrach);czy nie prościej dokonac tego mierząc temperaturę spalin? Zastanawiam się nad tym,gdyż znany mi jest w miarę dokładny(w zakresie 0-1200 stopni C),a przy tym b.tani multimetr cyfrowy-cena rzędu 40 PLN. I jeszcze jeden wielki plus-sam czujnik ma wymiary ok.6mm. cóż Wy na to? pozdro-PADRE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 Odnosnie pomiarow temp. spalin (a moze i kolektorow wydechowych). Mam dostep do takiego pirometru (podobny do tego z aukcji) :http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=140178749 Czy mierzac tym temp kolektorow wydechowych przy glowicach mozna "ustawic" gazniki ? Praktykowal ktos ? Na ile to bedzie precyzyjna regulacja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Witam ponownie Nie dokońca się zgodzę z tym że podciśnienie w gaźnikach to co innego niż skład mieszanki. Przecież to pociśninie ustawiamy za pomocą śrubki regulującej właśnie skład mieszanki a więc wartość podciśnienia jest ściśle związana ze składem spalin. Nie da sie odzielić tych dwóch spraw. I teraz problem.Załużmy że zdejmujemy tłumiki wkładamy w każdą rurę sondę ustawiamy skład miesznki dla każdego z cylindrów i skąd pewność że po założeniu tłumików cała regulacja się nie zmieni? Myślę że jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest robienie jakiś otworów w kolektorach wydechowych i instalowanie tam czujnika pomiarowego czy to końcówki analizatora spalin czy sondy lambda właśnie. A co do samego pomysłu z sondą to uważam że połączenie jej z linijką świetlną to bdb pomysł tylko jak do cholery włożyć to ustrojstwo w piękne chromowane kolanko :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.