Skocz do zawartości

Przeciwskręt dla początkujących.


Rekomendowane odpowiedzi

Skręt kierownicy w prawo powoduje wychylenie się motocykla w lewo (złożenie w lewy zakręt) i na odwrót.

czy pochylać się w przeciwną stronę (przeciwskręt)niż motor

Boże, broń :) .

Co do techniki zakrętów, musisz przeszukać to forum, jest tu bardzo dużo przydatnych informacji. Do tego na początek polecam artykuły: zakręty1, zakręty2 oraz inne podobne z tego źródła.

Edytowane przez MSI

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czy mógłbyś sprecyzować ,,duże moto''.Masz na myśli gabaryty i masę (np Gold Wing) czy raczej motocykle o dużej mocy :icon_question:

Co do przeciw skrętu to pewnie wypowiedzą się koledzy lepsi z teorii niż ja.Natomiast w praktyce wygląda to tak,że należy wbrew logice pchać kierownicę w przeciwną stronę niż wiedzie zakręt i nie przeszkadzać maszynie która sama pochyli się do środka zakrętu zapobiegając wypchnięciu motocykla na zewnątrz.Oczywiście robimy to z umiarem i płynnie z siłą proporcjonalną do łuku jaki chcemy pokonać.Ot i cała filozofia.

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej to możesz poczytać Motocyklistę doskonałego Davida Hougha,tam masz wszystko opisane plus wiele rzeczy które z pewnością Cię zainteresują. :buttrock:

mam yamahę xvs 1300 ok. 300 kg wagi i 2,5m długości więc chyba to i to ,bo dla mnie 70km to sporo.

w najbliższym czasie postaram się to spraktykować, dzięki i pozdro.

dużo pracy przede mną :icon_biggrin:

Edytowane przez pablo77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co jeździsz taką wielką krową?

bo jestem duży :) i gabarytowo pasuje do mnie jak ulał. a poza tym jak go zamawiałem (z usa)nie wydawał się taki .

czytałem parę opini i każy rozpływał się nad łatwością prowadzenia ( co jest prawdą) ale brak jakiegokolwiek doświadczenia z motocyklami

(moja pierwsza maszyna)i luki w wiedzy nie dają pełnej przyjemności z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuję każdemu przeczytać jako podstawę podstaw takie pozycje jak już wspomniany "Motocykilsta doskonały", "Pełna kontrola" i kilka innych. Tam jest wszystko wyjaśnione co, jak, gdzie i kiedy. Nawet obrazki są objaśniające.

Naprawdę warto!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko oczywiście za tym musi iść trening praktyczny, bo od samego czytania raczej nikt się tego nie nauczy :D

 

Oczywiście zgadzam się z Tobą, lecz bez teorii nie ma praktyki, a w książkach jest wskazanie oby opisaną teorię poprzeć ćwiczeniami praktycznymi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sie nie myli, kto nic nie robi.

Nie musisz odrazu zmieniac sprzeta.

Zrob sobie urlop w Warszawie na kulikowisko.pl.

Posmigasz gsem i troche cie naprostuja i naprowadza na wlasciwy tor :)

Dobry pomysł. Z tym że na kulikowisku świat się nie kończy. Jest jeszcze choćby Motoszkoła :icon_biggrin:

I obowiązkowo poczytać "Motocylistę doskonałego".

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam! Przepraszam, że odkopuję temat ale to bardzo ważne...

 

Otóż miałem pierwszą jazdę i jak wiadomo musiałem trochę zapoznać się z masą motocykla (wiadomo, że to już nie Simson i trochę więcej waży) i reakcją na gaz. Po 10 minutach jazdy w koło placu zacząłem robić 8-semkę i powiem szczerze, że jestem w szoku:

1) Na 2 biegu motocykl nie gasł i bez dodawania gazu można było wykonywać manewry (tak mi kazał robić instruktor, ale wiem że to niezgodne z techniką jazdy - jestem w trakcie czytania Przyspieszenia II. W końcu "Nauka Jazdy" w OSK to tak naprawdę nie nauka jazdy, a uczenie pod egzamin...

2) Teraz jestem w ogromnym szoku bo przeciwskręt stosowałem w Simsonie już kilka lat, a tu się okazało że nadal go do końca nie rozumiem. Otóż robiąc 8-kę skręcam kierownicę do planowanego kierunku jazdy i potem jeśli popchnę dolną rączkę kierownicy (czyli wykonam przeciwskręt, zmniejszę promień skrętu) to zamiast głębiej się pochylić i zacieśniać zakręt to ja go POSZERZAM! Wie ktoś o co kaman? Bo nie będę mógł spać z nie wiedzy! PROSZĘ BARDZO!

Trzymam kciuki za Daniego Pedrosę i Mavericka Vinalesa w klasie MotoGP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszej jeździe robisz ósemki? Zmień ośrodek, to Twój instruktor to kryptodyletant motocyklowy.

Dobrej pogody życzę. Tomek :)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie takiej odpowiedzi się spodziewałem :) Oczywiście instruktor nie jest najlepszy, a w mojej okolicy nie ma dobrej szkoły jazdy :)

 

Ósemki sam chciałem robić, bo na pierwszym spotkaniu miałem zaznajomić sie z motocyklem i trochę sobie pojeździć, ale już wcześniej jeździłem Simsonem i dużej różnicy nie było :) Oczywiście sprzęt cięższy i mocniejszy i trochę inaczej się nim skręcało (przy prędkościach powyżej 30 km/h przeciwskręt działał :)

Edytowane przez PeterQ

Trzymam kciuki za Daniego Pedrosę i Mavericka Vinalesa w klasie MotoGP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...