wojtekkkk Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Proszę o konkretne porady dotyczące regulacji zaworów w xj600 Diversion 98r. W instrukcji Haynes'a doczytałem, że po zdjęćiu pokrywy zaworów trzeba uważać na jakieś kołki ustalające, żeby nie powpadały do karteru, nie mam rysunku jak to faktycznie wygląda, a nie chciałbym narobić sobie jeszcze większego kłopotu. Proszę bardziej doświadczonych kolegów o radę jakie niespodzianki mogę jeszcze spotkać. Aha i jeszcze jedno pytanie: Mam mały wyciek (sączy się) spod cylindrów - uszczelka karter-cylindry. Czy samo dociągnięcie głowicy oraz tej śruby skręcającej cylindry z blokiem od strony wydechu wystarczy?? - przeciek pojawił się na uszczelce od strony wydechu. Z góry dzięki za rozwinięcie wątku. Ze swej strony mogę podzielić się pełną instrukcją Haynesa (oczywiście po angielsku) oraz przetłumaczeniem fragmetów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOSTRIDER11 Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Pewnie chodzi o kolki ustalajace pokrywe,a z tym dociaganiem to sobie daruj bo pourywasz szpilki albo gwinty i wtedy dupa.NOWE USZCZELECZKI!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekkkk Opublikowano 3 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 (edytowane) Zdaję sobie sprawę że najlepiej byłoby wymienić, ale niestety koszt nowych uszczelek to około 500zł, no i nie będę ukrywał że obawiam się rozpięcia rozrządu i zrzucenia cylindrów, więc może ma ktoś jakiś pomysł żeby zlikwidować ten wyciek.A jeśli już faktycznie konieczna jest wymiana uszczelki pod cylindrami to czy musi to być oryginalna, czy można ją po prostu dorobić?? (tak jak pisłaem na początku koszt uszczelek to około 500zł) Aha jeszcze jedna bardzo ważna sprawa, koszt uszczelek do starszej XJ-ty kosztuje około 140zł na cały silnik a do mojej 400-500, może ktoś z forumowiczów orientuje się jakie są różnice pomiędzy tymi modelami. Z góry dzięki za odpowiedź. Edytowane 3 Grudnia 2006 przez wojtekkkk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Poruszyłeś ciekawy temat. Próbowałem jakiś czas temu zainteresować Forumowiczów tematem dywersji, pod kontem konkretnych problemów z xj 600 Diversjon. Odzew był nikły. Może miałem pecha. Ale do rzeczy. Pierwsza uwaga nie spiesz się. Pytaj się wszystkich dookoła zawsze coś się dowiesz. Mogę podzielić się swoją wiedzą, nie stanowi to problemu. Skąpość informacji bierze się prawdopodobnie z tąd, że silnik jest bardzo trwały i niewiele osób go rozbierało. W serwisie Yamahy też niewiele się dowiedziałem, ale to normalne. Jeśli to co napiszę zainteresuje Cię to możemy sobie "popisać" np poprzez wiadomości forumowe.Konkrety. Silnik jest uszczelniany uszczelkami blaszanyni (chyba stalowe). Uszczalka pomiędzy karterami a cylindrami jest z pojedyńczej a pod głowicą z trzech. Są jednorazowe. Silnik w momencie montażu w fabryce ma idealne powierzchnie karterów, cylindrów i głowicy. Dlatego uszczelki mogą być metalowe. Po dociągnięciu szpilek uszczelnienie jest idealne bo inaczej silnik nie opuścił by fabryki. Po rozbiórce powierzchnie już takie nie będą. Konieczne będzie planowanie głowicy. Karterów i cylindrów chyba nie powinno się dotykać. Z tego co się dowiedziałem od przyjaznych fachowców uszczelki powinny być miekkie. To znaczy usiądą podczas skręcania i wszystko się spasuje. Z tąd uwaga rozbiórka powinna być ostatecznością. Jeśli poluzujesz to MUSISZ ZMIENIĆ USZCZELKI. Nie dociągaj szpilek bo blachy NIE ŚCIŚNIESZ. Jeśli cieknie tam olej to problem jest poważny, bez rozebrania nie do stwierdzenia. Może być pęknięty karter lub blok. Jeśli nie to twoje szczęście. Wymiana uszczelek załatwi sprawę. Chwilowo muszę kończyć dopiszę więcej później. Napisz czy chcesz więcej informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekkkk Opublikowano 3 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 (edytowane) Dzięki za zainteresowanie. Super że odezwał się ktoś konkretny. Z tym moim wyciekiem to właściwie mam do czynienia z lekkim sączeniem, jakiś czas temu zauważyłem delikatne przesiąkanie i po jeździe zabrudzony silnik od strony wydechu. Mam więc nadzieję że nie jest nic poważnego w rodzaju pęknięty karter itp. Niemniej jednak denerwuje mnie to i przy okazji regulacji zaworów chciałbym to zrobić do porządku. Jeśli jednak uszczelka pod cylindrami jest metalowa to faktycznie dociąganie głowicy może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Wobec tego chyba nie uniknę ściągania cylindrów. Tylko cały czas (może to głupie ale jest to moja pierwsza japonia) zastanawiam się czy nie wystarczyłoby po zdjęciu cylindrów założyć zwykłej uszczelki "papierowej" no i oczywiście planowanie głowicy i nowa uszczelka pod głowicę? Widziałem gdzieś w sieci arkusze "papieru" na uszczelki silnikowe. A złożenie tego wszystkiego na silikonie lub hermetyku. Co w ogóle o tym sądzicie. Fajnie byłoby gdyby znalazło się jeszcze więcej chętnych do dyskusji osób. Z góry dzięki za kontynuację tematu. Jeszcze raz powtarzam zapytanie: Może orientuje się ktoś jak duże są różnice pomiędzy konstrukcją silnika starej i nowej XJ-ty?? Edytowane 3 Grudnia 2006 przez wojtekkkk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 A to napewno sączy się spod cylindra??Bo w XJ zdarza się że troche się poci gdzieś w okolicach kolektorów najczęsciej chyba przy 1-2 cylindrze od lewej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ggmarquez Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Próbowałem jakiś czas temu zainteresować Forumowiczów tematem dywersji, pod kontem konkretnych problemów z xj 600 Diversjon. Odzew był nikły. Powstalo nowe forum - www.yamahaxj.pl, administrowane przez haryba z tego forum. Moze tam zapytaj o info... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekkkk Opublikowano 3 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 (edytowane) Nie wytrzymam - idę do garażu dokłądnie obejrzeć. I po oględzinach stwierdzam że to nie spod kolektorów, ponieważ cylindry mam suche, a olej pojawia się dopiero na karterze, więc jedyna chyba możliwa przyczyna to uszczelka pod cylindrami Jest jeszcze jedna możliwość: Na forum posiadaczy XJ wyczytałem że częsta przyczyna to.... zbyt żadki olej, więc być może... OBY to było to. Z tego wątku wynika że wielu posiadaczy XJ spotakło się z tą przypadłością. Edytowane 3 Grudnia 2006 przez wojtekkkk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 UFFFF. Mogę produkować się dalej. Silnik z 98 r. trochę się różni od mojego (93 r), ale są to drobiazgi. Musisz wypytać się czy ktoś zna sposób takiego uszczelnienia aby nie rozbierać silnika. Mało prawdopodobne ale trzeba. Do rozbiórki silnika trzeba się przygotować. Zakładam że nie wyjmujesz go z ramy ja robiłem to na wyjętym silniku. Trzeba spuścić olej, odkręcić układ wydechowy, zdjąć zbiornik paliwa i obudowę filtra powietrza. czy owiewka będzie przeszkadzać nie wiem zawsze można zdjąć później.Zamówić uszczelki. Komplet fabrycznych jest bardzo drogi. Proponuję zamówić je w firmie do której mogę dać namiar. Są to faceci którzy jeżdzili na motocyklach i naprawdę znają temat. Będę zamawiać u nich niedługo uszczelkę do dekla sprzęgłowego i mogę podrzucić im uszczelki (zdemontowane), żebyś mógł zamówić je jeszcze przed rozbiórką. Co do ceny i sposobu wysyłki porozumieć musisz się sam. Mogę dać namiary z telefonem. Co do uszczelki dekla zaworowego to można pokombinować. Jak zdejmowałem dekiel to widać że był dodatkowo uszczelniany chyba silikonem (servis francuski). Dekiel przykręcony jest do głowicy śrubami, które dociskają gumowe uszczelniacze. Jedna śruba jest inna, ma w sobie otwór. Jest to odma. od niej idzie wąż do obudowy filtra. Przy delikatnym demontażu wszystko da się wykorzystać ponownie. W tym modelu dodatkowo trzeba odkręcić chłodnicę oleju. Przed dalszymi pracami wypadało by sprawdzić łańcuch rozrządu. Nie wiem jak zrobić to fachowo. To jest w zasadzie wszystko co trzeba zrobić przed właściwymi pracami, czyli zdjęciem głowicy i cylindrów. Jeśli nie masz klucza dynamometrycznego i doświadczenia dalej nie brnij. Szpilki są bardzo cienkie (6 mm ) łatwo urwać. Po odkręceiu nakrętek głowica nie chce zchodzić. 12 szpilek trzyma mocno. Podobnie jest z blokiem cylindrów. Ja zrobiłem sobie przyrząd, który pozwolił na równomierne wypychanie głowicy do góry. Na dwanaście szpilek wykręciłem tylko 10. Tyle na początek. Dobrze się zastanów czy nie dać zarobić fachowcom. Jeśli chcesz brnąć dalej daj znać. Dodam że raczej gestość oleju nie będzie miała istotnego wpływu. A wycieki są przeważnie spod dekla zaworowego. "Pocenie" się to nie wyciek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekkkk Opublikowano 4 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 (edytowane) Podaję adres stronki na którą wrzuciłem zdjęcia miejsc w których pokazał się mi olej: http://republika.pl/yamahaxjtymczasowo/ Jak widać pomiędzy drugim a trzecim cylindrem szpilka jest sucha, natomiast pomiędzy pierwszym a drugim cała zarzucona olejem. Sam już nie wiem, czy jest możliwe żeby to była uszkodzona uszczelka pod cylindrami, czy też przyczyna jest gdzieś po stronie kanału wylotowego pierwszego lub drugiego cylindra. Z góry dzięki za zainteresowanie. Aha i jeśli ANDY mógłbyś podać namiary na tych gości poprzez których mógłbym zamówić uszczelki to byłoby extra. Edytowane 4 Grudnia 2006 przez wojtekkkk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 No to z czym mamy tu do czynienia chlopaki, poceniem czy wyciekiem? Z drugiego zdjecia wynika ze to jednak cieknie spod kolektorow, tak jak pisal Domel. W Dywersjach to sie zdarza. Ja mam to samo u siebie ale ja uzywam polsyntetyka 10W40. A ty Wojtek jakiego uzywasz oleju? Moja rada, zmien olej na minerala i zobacz czy przestanie cieknac zanim zaczniesz rozbebeszac silnik. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 To co mozesz zrobic to sprawdzic moment dokrecenia srub glowic i podokrecac je nie przekraczajac tego momentu. W czasie pracy silnika cala gora silnika chodzi, specjalnie jesli szpilki ida przez cyl do glowicy, a calosc nie jest solidnie mocowana kolkami w karterach. Zwykle japonce laduja tam 2 male koleczki, co jest zdecydowanie za malo i po jakims czasie zaczynaja sie wycieki.Jednak na twoim miejscu niczego bym w silniku nie ruszal i jezeli olej dalej sie saczu po sprawdzeniu glowicy to mylbym czesciej przod silnika. I tyle.Zdjecie cylindrow i zalozenie ich potem na te same tloki z pierscieniami powoduje ze tracisz dotychczasowe ulozenie pierscieni w tulejach cylindrowych i nastepuje nowe i ch dotarcie w nowej pozycji a co za tym idzie powiekszenie luzow na zamkach pierscieni.Dlatego ja bym jezdil i glowy sobie nie zawracal, moze tak jak koledzy radzili poeksperymentowal z olejem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 (edytowane) co do problemu - mam to samo i bede w ten weekend chyba z tym robił . zabieram sie do tego bardzo powoli z racji braku czasu. uszcelka pod cylindry w larssonie kosztowala mnie 12zł. i wcale nie jest tak ze uszczelki do mojej starszej xj kosztują 140zł bo komplet kosztuje 360zł. pod glowice kosztuje najwiecej bo ponad 100zl i nie jest to uszczelka metalowa. rozrzadu rozpinać nie musisz - ale za to musisz sciagnac walki rozrzadu. popytalem mechanikow jako tak i powiedzieli mi ze delikatne wlozenie spowrotem tlokow do cylindrow nie spowoduje zmian-poprostu trzeba pilnować zeby sie pierścienie nie obracały dookoła tłoka i zaraz po wyjeciu ich najlepiej zrobic kreske markerem zeby bylo wiadomo jak byly spasowane podczas pracy**. wyciek u mnie jest miedzy 1i 2 cyl z przodu i z tyłu bloku wiec nie bede sie bawil w połśrodki i wymienie cala uszczelke. i tak mam silnik na stole bo robiłem skrzynie - ten element akurat juz mam naprawiony. co do zmiany oleju - ja zauwazylem wiekszy wyciek jak dolalem przez ten sezon litr oleju (spowodu zuzycia) liqui moly 20w50 natomiast w silniku mialem castrola gp 20w40 czyli mniej lepkiego. **co do tego ponownego spasowania tlokow w cylindrze - sa to informacje ktore uslyszalem przygotowujac sie do remontu we wlasnym motocyklu od roznych mechanikow, zarowno motocyklowych jak i samochodowych wiec nie sa sprawdzone przeze mnie. ja sie wypowiem jak to zrobie sam i sprawdze. Adam M. jest specem motocyklowym i jesli on twierdzi ze sie przesuna to oczywiscie jest poparte praktyka. pozdrawiam Edytowane 4 Grudnia 2006 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 pod glowice kosztuje najwiecej bo ponad 100zl i nie jest to uszczelka metalowa. rozrzadu rozpinać nie musisz - ale za to musisz sciagnac walki rozrzadu.Bart, tutaj mozesz wprowadzac Wojtka w blad bo on ma Dywersje a ty ta starsza XJ-e a miedzy tymi dwoma motorami jak i silnikami sa pewne roznice. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 (edytowane) Lime rozwiazania mysle ze sa podobne - mysle nawet ze nie trzeba odkrecac zebatek lancucha rozrzadu (tych na walkach) zeby zdjac z nich lancuch - wystarczy mysle odkrecic napinacz. lancuszek aby nie wpadl do silnika nalezy przewiazac drucikiem i sie pobawić:icon_razz: jak ktos grzebal w silniku to wie o czym mowie:) do dywersji faktycznie sa drozsze uszczelki bo kolo 500zł za komplet a pod glowice 115zł w klasie. Edytowane 4 Grudnia 2006 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.