Skocz do zawartości

Opinie o GPZ 500


Rekomendowane odpowiedzi

Hej !!! LIME 82 ma racje - trzeba uwazac na czajacych sie tutaj moralizatorow. Bujaja sie jakby byli ADMINAMI. ALE NIE SA. Na szczescie ... Mnie nie jest ciezko znow pisac to samo :D

Co do GPZ 500s. Mam taka maszynke drugi sezon. Jednym slowem - rewelacja. A w paru:

Przejechalem prawie 8 tys.km bez najmniejszej awarii. Przy ostrej jezdzie w dwie osoby nigdy nie spalila mi wiecej niz 5 gora 5,5 litra na stowke.Oszczedny. Jest naprawde dynamiczny (60 konikow mocy) po przesiadce ze skutera bedziesz w niebowziety. Na poczatku trzeba uwazac moze Ciebie troszke sponiewierac.Zrobilem pare tras. Najdalsza to wyjazd w tym roku do Czech na MOTO GP. Motorek zaladowany dwoma osobami + bagaz na trzy dni (ciuchy, namiot itp.) dal rade. Gpz meczyl sie troszke w gorach na ostrych podjazdach. Ale poza tym bylo bardzo dobrze. Moglbym dlugo o nim pisac.

Jedyna wada. Ciezko go sprzedac :biggrin: W Polsce liczy sie szpan. Nie ma jak R 1 po 10 dzwonach. Lub wypas 600 przejechana przez czolg. Ale troche odpicowac i juz mozna byc mistrzem prostych w miescie. No i ten lans. A to ze to nie wygodne i trzeba krecic pod czerwone zeby jakos jechalo. Nie wazne.

Sorka. Zbladzilem.

 

Polecam GPZ 500s. To niepozorny naprawde swietny motocykl.

 

Bułka.

Edytowane przez BU?KA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadałem taką maszynę jeden sezon i mogę powiedzieć, że to jest świetna maszyna w klasie 500 i dająca masę zabawy.

 

Niezłe osiągi. Jak się potrafi to można nieźle poszaleć i dać popalić mniej wprawnym kierowcom na większych maszynach. Niby w 5,5 do setki ale i tak to nie jest najważniejsze. Umiejętności się liczą.

 

Prosta konstrukcja i szybka w obsłudze. Rewelacyjny dostęp do gażników i zaworów( regulacja na śruby)

 

Zawias nawet dość twardy dający możliwość polatania w sportowym stylu.

 

Świetnie pokonuje zakręty i jest prosta wprowadzeniu dzieki wąskiej konstrukcji ( 2 cylindry ). Ładnie na niej można schodzić i nisko. Koleiny nie są straszne dla tej maszyny.

 

Pozycja wygodna i lekko sportowa.

Edytowane przez Tom_H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też już wcześniej pisałem o moich wrażeniach. Przejechałem na moim GPZ500 pierwszy sezon w tym roku, zrobiłem 8500 km po Warszawie i okolicach (kilka wypraw dalej-Olsztyn, Radom). Maszynka sprawdza się naprawdę dobrze, sam jestem 'laikiem mechanicznym' i jak do tej pory nie miałem z nią problemu (mimo, że rocznik 1999 i na liczniku w momencie zakupu miał 11 tys. km). Mocy i przyspieszenia zaczyna brakować, kiedy zaczynasz jeździć z innymi, co mają lepsze maszyny, ale na samodzielne wyprawy jest naprawdę super. Tak więc zamierzam nim jeździć kolejny sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez troche jezdzilem na GPZ 500S i mam same mile wspomnienia. Trafnie problem "braku mocy" opisal Komalo. Motocykl bardzo fajny i naprawde polecam.

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleiny nie są straszne dla tej maszyny.

 

Tutaj się nie zgodzę, GPZ lata strasznie na koleinach i bardzo kiepsko prowadzi się go w deszczu. Miałem takiegi sprzęta przez 1 miesiąc i szybko mi brakło mocy. Uważam, że na pierwsze moto idealne są 600 tki - oczywiście mowa o ludziach z głową. CBR 600 polatasz juz w miare normalnie i jak bardzo nie pokręcisz to napewno nic się nie stanie, a no i starczy na 2-3 sezony. GPZ fajny i poręczny motor, ale energicznej osobie szybko się zanudzi. A już robienie trasy dłuższej niż 300km jest męczące, więc podziwiam tych co w dwie osoby i z bagażami. Ale każdy lubi co innego.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej przyłącze sie do postu ponieważ sam kupiłem mojego GPZ 500 miesiąc temu rocznik 88 ja na swoje lata dobrze sie spisuje prowadzi sie dobrze lekki ( cbr sa jeszcze lżejsze ) poza tym niskie koszty eksploatacji różnica chyba jest jak robisz synchro 4 gaźników a 2 i oczywiście części pasują od : KLE, GPZ (EX), i jeszcze jakieś inne modele nie pamiętam dobrze. Co do braku mocy no jest jej brak :wink: ale może jak wymieni olej świec synchro gaźników to będzie lepiej jak narazie v-max jaki udało mi sie to 180km/h :clap: ale prosta sie kończyła może było by więcej :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do kolein :

- Nie wyklepany zawias

- Dobre opony ( nie jakieś stare kapcie 20 letnie i w dodatku nacinane)

- Dobrze ustawione tylne koło

- Odpowiednie ciśnienie w kołach

 

 

 

Moja GPZ była z 1995 i była już na 17

 

 

Co do turystki i to w dwie osoby to się zgodzę, że mocy może braknąć. Jednak biorąc pod uwagę konkurencję to jest to najmocniejsza 500 .

 

Jeździłem GS 500, CB 500 i kawa była najbardziej śmigalna z nich.

 

Jeszcze raz o osiągach. Jeśli na tej maszynie uda Ci się stawiać na gumę i jechać na niej to jak wskoczysz na coś z mocniejszym silnikiem to wtedy będziesz się cieszył jak niemowlak, że to takie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...