Skocz do zawartości

WSK - problemow ciag dalszy


zbyhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

Mam problemik.

Przede wszystkim motorek mi pali ponad 6 litrow na 100km :(. Tzn. na 10 litrach przejechalem tylko 160 km. Swieca ma kolor czarny (a scislej elektrody)...

No i nie wiem dlaczego traci mi sie ladowanie akumulatora. Wczesniej myslalem, ze jest to kwestia blednie podpietych kabli. Teraz niby juz sa podlaczone dobrze, a ladowania i tak nie ma, o czym sie przekonalem jak motor przestal zapalac :(. Isnkry normalnie nie ma, tylko na pych jeszcze udalo mi sie motor zapalic i dojechac do garazu.

Gdzie szukac dziury w elektryce, zeby znalezc przyczyne braku ladowania?

Z gory thnx za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj w klubie. W mojej etce też mam teraz problem z ładowaniem (mam je od 3 tyś rph) i sam sie w to nie będe bawił tylko prowadze do elektryka - niech on sie męczy, a co do Ciebie to słyszałem że niektóre osoby w WSK 175 montowały prostowniki (domowej roboty) i potem było wszystko ok. A przedtem ładowanie miałeś???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Zbyhu zastosuj cieplejszą świecę. A ten brak ładowania to pewnie mostek prostowniczy. Albo pewnie masz jeszcze prostownik selenowy. Jak tak to go wymień na pierwszy lepszy mostek krzemowy.

 

Wlasnie w tym problem, ze mialem juz mostek krzemowy. I ladowanie bylo na wolnych obrotach kolo 5,9-6V. Wymienilem na nowy mostek i ladowanie jest dokladnie takie samo.

Zmienny prad wchodzi przy wolnych obrotach 7V, a wychodzi 6V. Jak pogazuje - wyprostowany prad w porywach osiaga 6,2V. Jak odepne akumulator, to wraz ze wzrostem obrotow prad ladowania idzie do gory, nawet pod 17V. Akumulator wykazuje napiecie 6,1V po naladowaniu w domu. Jest nowiutki, na gwarancji, wiec to raczej nie jego wina. Ojciec chce kupic oryginalny prostownik selenowy. Ale to kurde kosztuje 27zl i slyszalem, ze szybciej to szlag trafia od krzemowych mostkow. A teraz mam nowiutki krzemowy za 5zl...

Zobaczymy co mi ojciec madrego powie. Teoretycznie dzisiaj mamy cos porobic. W praktyce jak sie to stanie w tym tygodniu bede mogl sie cieszyc. Jak nic juz nie bede umial wymyslic, to chyba zmienie pradnice :(.

 

A swieca tez jest nowa. Najpierw pobawie sie z mieszanka, zanim ja wymienie, bo mieszanki sam nigdy nie regulowalem i jest zrobione to na oko :(.

 

THNX za pomoc!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostki selenowe są do bani. Jak chcesz mieć mniejszy spadek napięcia na prostowniku to daj diodę Shottky,ego. Tak poza tym naładowany aku powinien mieć więcej niż 6,1 V. - chyba coś z nim jest nie tak. Jest jeszcze inna kwestia. Jak jest podłączona cewka ładowania do akumulatora ? Z reguły podłącza sie to w ten sposób, że jeden biegun cewki jest zwarty do masy. Jeżeli tak jest, to prostowanie robi się pojedynczą diodą poołączoną szeregowo do aku. Czy tak jest zrobione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Jak jest podłączona cewka ładowania do akumulatora ? Z reguły podłącza sie to w ten sposób' date=' że jeden biegun cewki jest zwarty do masy. Jeżeli tak jest, to prostowanie robi się pojedynczą diodą poołączoną szeregowo do aku. Czy tak jest zrobione?[/quote']

 

Nie wiem, sprawdze. Przyznam sie, ze kolo cewki nie grzebalem. Robilem tak, zeby bylo do oryginalnego schematu.

THNX za trop :(. Jak skocze do garazu poogladam jak co jest podlaczone.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, Wszystkim.

 

Zbyhu, jeśli masz jak, to zeskanuj schemat elektryki swojej WSK-i prześlij mi na maila ( adres wyślę Ci na PW ), to może Ci jakoś pomogę. Dawno nie grzebałem w elektryce takich sprzętów jak Twój i moja wiedza trochę "zardzewiała" Tak jak napisał Aker, 6.1V to trochę mało na w pełni naładowanym aku. Poza tym sprawa "Mostka". Z tego co pamiętam jest dokładnie tak, jak napisał Aker - to jest chyba jedna dioda - tak było w WSK 125.

Ale w chwili, gdy to piszę, nachodzą mnie wątpliwości. No bo przecież Twoje moto ma zapłon bateryjny i chyba trzy cewki pod magneto, więc może jednak mostek trójfazowy :?: :?: :?: .

Cholera, fajny z Ciebie gość i chciałbym Ci pomóc, ale ta odległość :cry: :cry: :cry: .

No dobra, wyślij mi ten schemat, to pewnie coś wymyślę.

Nara. QuadMan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...