Skocz do zawartości

MZ ETZ 250- cylinder 300 cm3


TWISTER
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Ostatnio przeglondałem oferte sklepu internetowego ( http://www.zlotecki.pl/oferta_pl.html ) z częsciami do MZ'tki i natknołem się na cylinder MZ 300 (11.05-A), i mam takie pytanie do Was, czy spotkaliscie sie juz z tym cylindrem i czy bedzie on pasował do silnika z ETZ 250 ? I jeśli mieliscie stycznosc z tym cylindrem to jaka jest jego jakos wykonania ? Warto w to w ogóle się pchać. Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam Twister ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zapytaj sie w mz clubie http://www.mz-club.pl/index.php

 

A co do samej przeróbki to zamiast kupowania nowego cylindra moj kumpel po prostu rozwiercił cylinder 250 ccm na 300 ccm i kupił do tego tłok 300 (chyba w almocie). Na dniach ma składać silnik i moge zdać relacje jak mu to wyjdzie. Odrazu mowie ze nie wiem czy to bedzie wszystko pasować i jak to bedzie wygladać od strony technicznej tylko wiem ze on takie coś robi. Zobaczymy co z tego bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak: jak juz kolega Trajka66 napisal zrobilem sobie cos takiego w etz 250 84'. mozna rozwiercic cylinder z 250 do 291ccm bo tyle ma dokladnie ETZ 301 ,srednica cylindra to 75,5 mm,po dokladniejszych pomiarach okazuje sie ze tzreba zebrac nie wiele ponad połowe materiału tulei cylindra 250 czyli jeszcze ujdzie,mimo ze ksiazka pisze ze mozna max 2 mm,pozniej tylko dopasowac uszczelke pod głowice,odnosnie tłoka. Sam cylinder nie traci nic na wytrzymalosci, po szlifie jest cienszy niewiele ponizej normy. Sam tłok mozna znalezc na stronkach niemieckich(oryginalne) oraz na stronkach almotu(podrobki, nie zawsze dobrej jakosci) ja znalazlem mechanika, ktoremu zostało kilka oryginalnych(policyjnych) tlokow jeszcze z okresu PRL kiedy mz byly bardzo popularne, i odkupilem za kilka groszy od niego nóweczke. Na dniach będę całość składał do kupy. Będzie proba generalna na pobliskim lotnisku(zdam relacje trajka66 i on opisze na łamach forum,) Osobiscie fanów MZ zapraszam na stronke http://www.mz-club.pl/index.php ew pytania w sprawie MZ ETZ mozna kierowaac pod nr gg 1782632, jesli bede w stanie na pewno pomoge:) Pozdrawiam wszystkich bikerow jezdzacych czyms innym od MZ :icon_twisted:

Edytowane przez adamuh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!!! wlasnie poskladalem moje cudo:) teraz jest juz MZ ETZ 300:) jesli chodzi o charakterystyke pracy, nie ma ogromnej roznicy, wyraznie jest zwawsza od nizszych obrotow. Zobaczymy jak bedzie z wytrzymaloscia cylindra, (nagrzewanie sie, oddawanie ciepla itp). Jak narazie goraco polecam taki tuning:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahoj :)

 

jak juz wyzej kolega Dawid napisał posiadam ów cylinder o takiej pojemności w moim motocyklu no i musze stwierdzic ze ciezko odczuc jakąkolwiek róznice

zrobiłem na nim w tym sezonie juz ponad 10 tyś km. (sam sie dziwie:D) i nic :) jedyne co zauwazyłem to to iż motocykl żwawiej sie wkręca na obroty (oryginalne przełozenia) i ogólnie wyzej mozna ją kręcić nie obawiając sie ze cokolwiek wywali

dokładnie nie sprawdzałem ale delikatnie dosłownie delikatnie wzrosło mi spalanie no ale wiadomo wszystko zalezy od stylu jazdy

 

odnośnie samego składania itp wszystko pasuje idealnie :) zero jakichkolwiek przeróbek

no i to chyba tyle

macie jakies pytanie ? piszcie :)

 

pozdr. Baham

Edytowane przez bahama
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahoj :icon_razz:

 

jak juz wyzej kolega Dawid napisał posiadam ów cylinder o takiej pojemności w moim motocyklu no i musze stwierdzic ze ciezko odczuc jakąkolwiek róznice

zrobiłem na nim w tym sezonie juz ponad 10 tyś km. (sam sie dziwie:D) i nic :bigrazz: jedyne co zauwazyłem to to iż motocykl żwawiej sie wkręca na obroty (oryginalne przełozenia) i ogólnie wyzej mozna ją kręcić nie obawiając sie ze cokolwiek wywali

dokładnie nie sprawdzałem ale delikatnie dosłownie delikatnie wzrosło mi spalanie no ale wiadomo wszystko zalezy od stylu jazdy

 

Mam pytanko do CIebie bo widze że nie tracisz czasu. Zamierzam dokupić niebawem etkę do boszowania na kole. Tyle że zastanawiam się nad 251, choć 250 można kupić o wiele taniej. 251 kiedyś miałem i wiem jak to śmiga, krótka rama i mniejsze tylne koło lepiej jest poderwać. A jak Ci to idzie na 250?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czuć zbytniej różnicy jak jechałem z Bahamem na A4 z max prędkoscią to szliśmy równo więc kolosalnej różnicy nie ma, tyle że jest minimalnie żwawsza od niższych obrotów.

A jak chcesz cos do gumowania to polecam 251 bo 250 jest ciężko poderwac na koło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 4 lata później...

Witam. mam pytanie, jak to jest z tym dopasowaniem głowicy do cylindra... jaka uszczelke trzeba zastosowac pomiedzy głowica a cylindrem? bo tłok wystaje kapeczke ponad cylinder.... tak wiec jak to u siebie spasowałęs???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...