TWISTER Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Cześć. Ostatnio przeglondałem oferte sklepu internetowego ( http://www.zlotecki.pl/oferta_pl.html ) z częsciami do MZ'tki i natknołem się na cylinder MZ 300 (11.05-A), i mam takie pytanie do Was, czy spotkaliscie sie juz z tym cylindrem i czy bedzie on pasował do silnika z ETZ 250 ? I jeśli mieliscie stycznosc z tym cylindrem to jaka jest jego jakos wykonania ? Warto w to w ogóle się pchać. Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam Twister ;) Cytuj https://www.szkolaexpert.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Najlepiej zapytaj sie w mz clubie http://www.mz-club.pl/index.php A co do samej przeróbki to zamiast kupowania nowego cylindra moj kumpel po prostu rozwiercił cylinder 250 ccm na 300 ccm i kupił do tego tłok 300 (chyba w almocie). Na dniach ma składać silnik i moge zdać relacje jak mu to wyjdzie. Odrazu mowie ze nie wiem czy to bedzie wszystko pasować i jak to bedzie wygladać od strony technicznej tylko wiem ze on takie coś robi. Zobaczymy co z tego bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 spotkałem się z takim cylindrem i powiem szczrze, że różnicy nie robi, a psuje bez problemu-bodajże bahama z forum ma taki cylinder :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 z tego co widziałem w katalogach poj 300cc tez wychodziła z fabryki więc powinno pasować Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Były MZ 301, a nawet 500 ! baa nawet były 2 cylindrowe 251 :) = 500 http://www.peace65.freeserve.co.uk/Pictures/MZ%20500.jpg Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śpiewak Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 co do głownego pytania,pasuje bez problemu,silnik róznił się cylindrem i tłokiem,wał jak i cala reszta została ta sama.. bedzie pasowac :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamuh Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 (edytowane) A wiec tak: jak juz kolega Trajka66 napisal zrobilem sobie cos takiego w etz 250 84'. mozna rozwiercic cylinder z 250 do 291ccm bo tyle ma dokladnie ETZ 301 ,srednica cylindra to 75,5 mm,po dokladniejszych pomiarach okazuje sie ze tzreba zebrac nie wiele ponad połowe materiału tulei cylindra 250 czyli jeszcze ujdzie,mimo ze ksiazka pisze ze mozna max 2 mm,pozniej tylko dopasowac uszczelke pod głowice,odnosnie tłoka. Sam cylinder nie traci nic na wytrzymalosci, po szlifie jest cienszy niewiele ponizej normy. Sam tłok mozna znalezc na stronkach niemieckich(oryginalne) oraz na stronkach almotu(podrobki, nie zawsze dobrej jakosci) ja znalazlem mechanika, ktoremu zostało kilka oryginalnych(policyjnych) tlokow jeszcze z okresu PRL kiedy mz byly bardzo popularne, i odkupilem za kilka groszy od niego nóweczke. Na dniach będę całość składał do kupy. Będzie proba generalna na pobliskim lotnisku(zdam relacje trajka66 i on opisze na łamach forum,) Osobiscie fanów MZ zapraszam na stronke http://www.mz-club.pl/index.php ew pytania w sprawie MZ ETZ mozna kierowaac pod nr gg 1782632, jesli bede w stanie na pewno pomoge:) Pozdrawiam wszystkich bikerow jezdzacych czyms innym od MZ :icon_twisted: Edytowane 22 Listopada 2006 przez adamuh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamuh Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Witam!!! wlasnie poskladalem moje cudo:) teraz jest juz MZ ETZ 300:) jesli chodzi o charakterystyke pracy, nie ma ogromnej roznicy, wyraznie jest zwawsza od nizszych obrotow. Zobaczymy jak bedzie z wytrzymaloscia cylindra, (nagrzewanie sie, oddawanie ciepla itp). Jak narazie goraco polecam taki tuning:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 (edytowane) Ahoj :) jak juz wyzej kolega Dawid napisał posiadam ów cylinder o takiej pojemności w moim motocyklu no i musze stwierdzic ze ciezko odczuc jakąkolwiek róznice zrobiłem na nim w tym sezonie juz ponad 10 tyś km. (sam sie dziwie:D) i nic :) jedyne co zauwazyłem to to iż motocykl żwawiej sie wkręca na obroty (oryginalne przełozenia) i ogólnie wyzej mozna ją kręcić nie obawiając sie ze cokolwiek wywali dokładnie nie sprawdzałem ale delikatnie dosłownie delikatnie wzrosło mi spalanie no ale wiadomo wszystko zalezy od stylu jazdy odnośnie samego składania itp wszystko pasuje idealnie :) zero jakichkolwiek przeróbek no i to chyba tyle macie jakies pytanie ? piszcie :) pozdr. Baham Edytowane 8 Grudnia 2006 przez bahama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Ahoj :icon_razz: jak juz wyzej kolega Dawid napisał posiadam ów cylinder o takiej pojemności w moim motocyklu no i musze stwierdzic ze ciezko odczuc jakąkolwiek róznice zrobiłem na nim w tym sezonie juz ponad 10 tyś km. (sam sie dziwie:D) i nic :bigrazz: jedyne co zauwazyłem to to iż motocykl żwawiej sie wkręca na obroty (oryginalne przełozenia) i ogólnie wyzej mozna ją kręcić nie obawiając sie ze cokolwiek wywali dokładnie nie sprawdzałem ale delikatnie dosłownie delikatnie wzrosło mi spalanie no ale wiadomo wszystko zalezy od stylu jazdy Mam pytanko do CIebie bo widze że nie tracisz czasu. Zamierzam dokupić niebawem etkę do boszowania na kole. Tyle że zastanawiam się nad 251, choć 250 można kupić o wiele taniej. 251 kiedyś miałem i wiem jak to śmiga, krótka rama i mniejsze tylne koło lepiej jest poderwać. A jak Ci to idzie na 250? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 nie czuć zbytniej różnicy jak jechałem z Bahamem na A4 z max prędkoscią to szliśmy równo więc kolosalnej różnicy nie ma, tyle że jest minimalnie żwawsza od niższych obrotów.A jak chcesz cos do gumowania to polecam 251 bo 250 jest ciężko poderwac na koło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ube Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 wg mnie do 300ccm trzeba inaczej wyregulować gaźnik, spróbujcie poprzestawiać ustawienia, to może coś da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawo Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Na pewno przydał by się inny gaźnik i prawdopodobnie by też wydech coś dał :icon_twisted: www.RZT.de <- części do simków, ale i do Etki się coś znajdzie :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybka1780 Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Witam. mam pytanie, jak to jest z tym dopasowaniem głowicy do cylindra... jaka uszczelke trzeba zastosowac pomiedzy głowica a cylindrem? bo tłok wystaje kapeczke ponad cylinder.... tak wiec jak to u siebie spasowałęs??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.