Pawik Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 witam chcialbym wymienic Cylinder i tlok w moim moto no i tak ;- niewiem czy dam rade sam to zrobic ... czy to jest bardzo trudne?? - jak i co pokoleii robic??mam wszystkie czesci cylinder tlok uszczelki pierscienie i jakas taka tulejka z dnem niewiem co to jest ...(moze ktos wie ??) ja bym zrobil to tak 1 sciagnal glowice 2 sciagnal cylinder3 sciagnal tlok4 zalozyl tlok 5 wsadzil nowy cylinder6zalozyl glowice i zalal chlodnice woda.. Pomocy niewiem czy dobrze to robie ... czy napotkam jakies pułapki przy tej zmianie na co musze uwazac ?? z gory dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 A Dibo nie kręci się w pobliżu, chyba ewentualnie pomógł by Ci założyć jakbyś nie umiał?Zapomniałeś najpierw o zlaniu wody z chłodnicy, chociaż lepiej zainwestować te parę zł w płyn do chłodnic.A tulejka z dnem to nie jest sworzeń?Przydałoby się kupić 2 nowe zabezpieczenia sworznia jeszcze.A cała operacja jest banalna. Na pierwszy raz może sprawić Tobie trudność włożenie tłoka w cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 najlepiej nasmaruj lekko olejem srodek cylindra tak dla zasady i uwazaj przy sciaganiu tloka zeby lozysko igielkowe nie wylecialo do silnika bo wtedy byla by kapa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 (edytowane) robisz tak spuszczasz plyn z chlodnicy, odkrecasz wydech, gaznik, glowice podciagasz cylinder do gory i rowniez tlok ma byc u gory nasetpnie zapychasz czysta szmata tam gdzie jest wal zapomnialem jak sie to nazywa;) pozniej wyciagasz cylinder sciagasz zabezpieczenia z tloka wybijasz delikatnie sworzen zebys nie pogiol korbowodu!! Kladziesz tlok do gory nogami wlewasz denaturatu lub benzyny do tloka podpalasz go niech sie wypali jak ostygniie nakladasz na tlok pierscienie pozniej wsadzasz tlok na korobowd, sworzen , zabezpieczenia teraz najtrudniejsze wez jakiesgos kumpla ktory ma pojecie o mechanice lub ojca zeby Ci pomogl wsadzic cylinder delikatnie nakladasz cylinder gdy tuleja dochodzi do pierscieni pierscienie zaczynasz sciskac nie moga wystawac z zadnej strony! pozniej uszczelki glowica i dokrecasz glowice ale z wyczuciem nie za mocno ani nie za lekko zeby szpilka nie pekla i pozniej wszystko skrecasz nie jest to takie straszne tylko nienawidze zakladac tych chudych pierscieni do japonskich motocykli w simsonie, komarze itp byly grube pierscienie i bardzo zadko pekaly przy zakladaniu a tu chwila nie uwagi i po pierscieniu Edytowane 17 Listopada 2006 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na koło Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 Z pierścieniami nie jest taka cięzka sprawa ale jest jedna rzecz, że góry i dolny pierścień różnią się od siebie jak pomylisz to jeden nie bedzie chciał wejść.Nie można przesadzić delikatnie rozchylasz pierścien i wchodzi nie trzeba go niewiadomo jak rozginać.Nie zapomnij o uszczelce pod cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 A Dibo nie kręci się w pobliżu, chyba ewentualnie pomógł by Ci założyć jakbyś nie umiał? Dibo pewnie teraz jezdzi na jednym kole swoja apa... i wcale nie mysli o przyjsciu Tu :icon_arrow: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 17 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 musze cos tu sprostowacna tloku mam zalozone pierscienie juz bo jak kuoilem nsr to gratis dostalem cylek z tlokiem + wszystkie uszczelki. a Dibo widzial ten cylek. ... na jego oko tlok byl inny niz seryjny mial jakies 2 dziurki po boku a seryjny wg niego ma 1 ... nieznam sie zrobie tak jutro rano wstane sciagne gaznik spuszcze wode odkrece glowice a wieczorkiem przyjedzie jestem umowiony z kolega to mi zlozy to do kupy .. dzieki za rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zysio Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 raczej dibo nie jeździ na jednym kole tylko pawik mieszka od nas 5 km i nam sie dup nie chce ruszyc zeby mu to zalozyc ale chlopak sam sobie poradzi wtedy bedzie lepiej dla niego pawik wes zakladanie testuj na komarze potem do hondy zebys czegos nie zje*ał ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mkorwas Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 Poradzisz se sam . Robiłes to juz ?? jak nie to niech ktos ci pomoze bo tego na "hop" nie zrobisz ... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 18 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 (edytowane) witam rozkrecilem dzisiaj wszystko sciagnelem glowice doszedlem do cylka.(gaznik mam sciagniety i wszystko dookola) ale kurde boje sie o tlok . bo niewiem jak to jest z tymi zawleczkami :buttrock: :banghead: jak je sciagnać?? Aha a czasem nie zapomnieliscie o ułozeniu pierscieni???????? na tloku mam zaznaczone cos takie 3 pionowe kreski na gorze tloka . Co to jest jakies oznaczenie?? jak ulozyc pierscenie czy jak?? pomozcie bo moj pomocnik chyba mnie wyhujał... Edytowane 18 Listopada 2006 przez Pawik NSR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miclaw Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 Co jest skąplikowanego w sciagnięciu starego cylindra i załozeniu nowego ?? :buttrock: :banghead: :icon_biggrin: 20 minut i zrobioneJeżeli nie potrafisz zrobić tak łatwej czynności to oddaj to moto do mechanika ... :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 witam rozkrecilem dzisiaj wszystko sciagnelem glowice doszedlem do cylka.(gaznik mam sciagniety i wszystko dookola) ale kurde boje sie o tlok . bo niewiem jak to jest z tymi zawleczkami buttrock.gif banghead.gif jak je sciagnać?? Aha a czasem nie zapomnieliscie o ułozeniu pierscieni???????? na tloku mam zaznaczone cos takie 3 pionowe kreski na gorze tloka . Co to jest jakies oznaczenie?? jak ulozyc pierscenie czy jak??pomozcie bo moj pomocnik chyba mnie wyhujał... Nie boj sie o tlok. Rozkrec sruby mocujace cylinder (jesli takowe jeszcze masz) i powoli wyciagaj cylinder do gory. Jak juz ci zejdzie wystarczajaco bys widzial wal i dno silnika - wloz tam jakas szmate i zdejmij cylinder do konca. Tlokowi nic sie nie stanie. Pierscienie sie rozszerza (jesli ci nie pekly) i bedziesz mogl juz zabrac cylinder. Co do zawleczek na sworzniu polecam szczypczyki i delikatnie uchwycic i pociagnac :bigrazz: Nic ci sie nie stanie w silniku gdyz masz przykryty otwor do wnetrza szmata. Co do tych oznaczen ja na swoim mialem strzalke oznaczajaca kierunek ulozenia tloka. Strzalka pokazwala wylot spalin. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 18 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 (edytowane) dobra a jak ulozyc pierscienie?? Edytowane 18 Listopada 2006 przez Pawik NSR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Na tłoku masz takie "zamki", czyli taką blokadę, żeby pierścień się nie obracał, a tłok wsadzasz strzałką do wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 19 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Czyli powiedzy ta przerwa pierscienia ma byc ten "zamek"?? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.