Skocz do zawartości

wymiana cylindra i tloka


Pawik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam chcialbym wymienic Cylinder i tlok w moim moto no i tak ;

- niewiem czy dam rade sam to zrobic ... czy to jest bardzo trudne??

- jak i co pokoleii robic??

mam wszystkie czesci

 

cylinder tlok uszczelki pierscienie i jakas taka tulejka z dnem niewiem co to jest ...(moze ktos wie ??)

 

ja bym zrobil to tak

1 sciagnal glowice

2 sciagnal cylinder

3 sciagnal tlok

4 zalozyl tlok

5 wsadzil nowy cylinder

6zalozyl glowice

i zalal chlodnice woda..

 

Pomocy niewiem czy dobrze to robie ... czy napotkam jakies pułapki przy tej zmianie na co musze uwazac ??

 

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Dibo nie kręci się w pobliżu, chyba ewentualnie pomógł by Ci założyć jakbyś nie umiał?

Zapomniałeś najpierw o zlaniu wody z chłodnicy, chociaż lepiej zainwestować te parę zł w płyn do chłodnic.

A tulejka z dnem to nie jest sworzeń?

Przydałoby się kupić 2 nowe zabezpieczenia sworznia jeszcze.

A cała operacja jest banalna. Na pierwszy raz może sprawić Tobie trudność włożenie tłoka w cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robisz tak spuszczasz plyn z chlodnicy, odkrecasz wydech, gaznik, glowice podciagasz cylinder do gory i rowniez tlok ma byc u gory nasetpnie zapychasz czysta szmata tam gdzie jest wal zapomnialem jak sie to nazywa;) pozniej wyciagasz cylinder sciagasz zabezpieczenia z tloka wybijasz delikatnie sworzen zebys nie pogiol korbowodu!! Kladziesz tlok do gory nogami wlewasz denaturatu lub benzyny do tloka podpalasz go niech sie wypali jak ostygniie nakladasz na tlok pierscienie pozniej wsadzasz tlok na korobowd, sworzen , zabezpieczenia teraz najtrudniejsze wez jakiesgos kumpla ktory ma pojecie o mechanice lub ojca zeby Ci pomogl wsadzic cylinder delikatnie nakladasz cylinder gdy tuleja dochodzi do pierscieni pierscienie zaczynasz sciskac nie moga wystawac z zadnej strony! pozniej uszczelki glowica i dokrecasz glowice ale z wyczuciem nie za mocno ani nie za lekko zeby szpilka nie pekla i pozniej wszystko skrecasz nie jest to takie straszne tylko nienawidze zakladac tych chudych pierscieni do japonskich motocykli w simsonie, komarze itp byly grube pierscienie i bardzo zadko pekaly przy zakladaniu a tu chwila nie uwagi i po pierscieniu

Edytowane przez pikus91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pierścieniami nie jest taka cięzka sprawa ale jest jedna rzecz, że góry i dolny pierścień różnią się od siebie jak pomylisz to jeden nie bedzie chciał wejść.Nie można przesadzić delikatnie rozchylasz pierścien i wchodzi nie trzeba go niewiadomo jak rozginać.Nie zapomnij o uszczelce pod cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze cos tu sprostowac

na tloku mam zalozone pierscienie juz bo jak kuoilem nsr to gratis dostalem cylek z tlokiem + wszystkie uszczelki.

a Dibo widzial ten cylek. ... na jego oko tlok byl inny niz seryjny mial jakies 2 dziurki po boku a seryjny wg niego ma 1 ... nieznam sie zrobie tak

jutro rano wstane sciagne gaznik spuszcze wode odkrece glowice a wieczorkiem przyjedzie jestem umowiony z kolega to mi zlozy to do kupy .. dzieki za rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej dibo nie jeździ na jednym kole tylko pawik mieszka od nas 5 km i nam sie dup nie chce ruszyc zeby mu to zalozyc ale chlopak sam sobie poradzi wtedy bedzie lepiej dla niego pawik wes zakladanie testuj na komarze potem do hondy zebys czegos nie zje*ał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam rozkrecilem dzisiaj wszystko sciagnelem glowice doszedlem do cylka.(gaznik mam sciagniety i wszystko dookola) ale kurde boje sie o tlok . bo niewiem jak to jest z tymi zawleczkami :buttrock: :banghead: jak je sciagnać?? Aha a czasem nie zapomnieliscie o ułozeniu pierscieni???????? na tloku mam zaznaczone cos takie 3 pionowe kreski na gorze tloka . Co to jest jakies oznaczenie?? jak ulozyc pierscenie czy jak??

pomozcie bo moj pomocnik chyba mnie wyhujał...

Edytowane przez Pawik NSR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest skąplikowanego w sciagnięciu starego cylindra i załozeniu nowego ?? :buttrock: :banghead: :icon_biggrin: 20 minut i zrobione

Jeżeli nie potrafisz zrobić tak łatwej czynności to oddaj to moto do mechanika ... :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam rozkrecilem dzisiaj wszystko sciagnelem glowice doszedlem do cylka.(gaznik mam sciagniety i wszystko dookola) ale kurde boje sie o tlok . bo niewiem jak to jest z tymi zawleczkami buttrock.gif banghead.gif jak je sciagnać?? Aha a czasem nie zapomnieliscie o ułozeniu pierscieni???????? na tloku mam zaznaczone cos takie 3 pionowe kreski na gorze tloka . Co to jest jakies oznaczenie?? jak ulozyc pierscenie czy jak??

pomozcie bo moj pomocnik chyba mnie wyhujał...

 

Nie boj sie o tlok. Rozkrec sruby mocujace cylinder (jesli takowe jeszcze masz) i powoli wyciagaj cylinder do gory. Jak juz ci zejdzie wystarczajaco bys widzial wal i dno silnika - wloz tam jakas szmate i zdejmij cylinder do konca. Tlokowi nic sie nie stanie. Pierscienie sie rozszerza (jesli ci nie pekly) i bedziesz mogl juz zabrac cylinder. Co do zawleczek na sworzniu polecam szczypczyki i delikatnie uchwycic i pociagnac :bigrazz: Nic ci sie nie stanie w silniku gdyz masz przykryty otwor do wnetrza szmata. Co do tych oznaczen ja na swoim mialem strzalke oznaczajaca kierunek ulozenia tloka. Strzalka pokazwala wylot spalin. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...