skuwiak Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 witam...moj kolega ma nastepujacy problem...otóz po zalozeniu zarowek przewidzianych w instrukcji i dodaniu gazu motocykl pali zarowki...(6v)nawet po zalozeniu 12v dzieje sie to samo....bardzo bym prosil o pomoc....z gory dzieki....pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Hmpf: REGULATOR NAPIECIA :) POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Niech sprawdzi polaczenia masowe instalacji swego motocykle ( rozkrecic, oczyscic, posmarowac diaelektrykiem i skrecic - te w lampie tez ) no i prawdopodobnie wymiana regulatora napiecia, ktory w tym moto moze byc osobno a nie zblokowany z prostownikiem. W razie problemu z dostaniem takiego regulatora trzeba troche przerobic instalacje i zastosowac typowy regler ( solid state regulator rectifier ) sprzedawany do altkow 6V - Podtronics lub Tympanium. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuwiak Opublikowano 17 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 dzieki za info.... przekaze mu i zobaczymy co bedzie sie dzialo...pozdrawiam TEŻ MYSLAŁEM, ŻE TO REGULATOR, ALE JAK ZOBACZYŁEM SRWSÓWKĘ TO ZWĄTPIŁEM:/ mianowicie: moto nie ma regulatora napiecia do świateł, jest tylko jeden od ładowanai akumulatora.do świateł idzie kabel prądowy prosto z cewki (przechodzi tylko przez włącznik na kierownicy i przełącznik mijania/drogowe)...CO ZROBIĆ Z TYM FANTEM ?? tylko nie piszcie, że cewki do wymiany, bo gdzie ja takie dostanę:/ ...może da się je zregenerować(w zakładach, gdzie przewijają silniki elektrczne)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markom13 Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 A sprawdzaliscie w ogóle napiecie na żarówce po dodaniu gazu? Ciekawe ile daje alternator.I też stawiam reg.napięcia.Zresztą Adam M. sie wypowiedział czyli wszystko jasne. A sprawdzaliscie w ogóle napiecie na żarówce po dodaniu gazu? Ciekawe ile daje alternator.I też stawiam reg.napięcia.Zresztą Adam M. sie wypowiedział czyli wszystko jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 Nie to troszke inne rozwiazanie.Jedna cewka altka daje na swiatlo przez przelacznik, a reszta przez regulator daje na ladowanie. Nie mam teraz czasu zeby to opisac, tak ze za 3-4 godzinki napisze cos. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 (edytowane) Nie to troszke inne rozwiazanie.Jedna cewka altka daje na swiatlo przez przelacznik, a reszta przez regulator daje na ladowanie. Adam M. Dokładnie tak.Tu musi się zgadzać dokładnie moc i napięcie żarówki.W przeciwnym przypadku będzie palić żarówki lub będzie świecić na żółto.Taka prądnica nie ma żadnej regulacji i na luzie daje nawet 50 V.Dopiero po obciążeniu odpowiednią żarówką napięcie spada do około 6 lub 12V i jest w miarę stabilne w szerokim zakresie obrotów.Przykładowo, jeśli wkręcisz żarówkę 24V 5W to prawdopodobnie i tak zostanie ona spalona na wysokich obrotach.Po prostu nieobciążona prądnica da za duże napięcie.Musisz się upewnić, na jakie napięcie powinna być żarówka a potem możesz eksperymentalnie dobrać moc.Jeśli świeci za jasno to daj żarówkę o większej mocy i na odwrót.Pozdrawiam. Edytowane 17 Listopada 2006 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 Swietnie to opisales. Oprocz tego sprawdzilbym jak wyglada od srodka ten przelacznik i potraktowal bym go najpierw jakims plynem czyszczacym styki a potem smarem diaelektrycznym tak zeby miec pewnosc ze wszystko jest tam w idealnym stanie. Awaria tego przelacznika moze latwo doprowadzic do uszkodzenia altka - dlatego w poczatkach lat 80 tych zrezygnowano z tego rozwiazania na poczet obecnie stosowanego - wszystkie cewki podlaczone sa do reglera i prad zmienny jestr tam prostowany i regulowany na 14.5V, a potem dopiero idzie do roznych odbiornikow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 witam...moj kolega ma nastepujacy problem...otóz po zalozeniu zarowek przewidzianych w instrukcji i dodaniu gazu motocykl pali zarowki...(6v)nawet po zalozeniu 12v dzieje sie to samo....bardzo bym prosil o pomoc....z gory dzieki....pozdrawiam...a czy jest załozony akumulator bo jesli nie ma to przez to moze palić zarówki u mnie też tak sie działo gdy nie było załozonego akumulatora przestało gdy załozyłem albo gdy zmnieniłem zarówki na 24V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuwiak Opublikowano 19 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 dzieki za pomoc... gdy uporamy sie z problemem to napewno dam znaspozdrawiam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuwiak Opublikowano 25 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 I wszystko jasne!Wymieniłem wszystkie żarówki na te o parametrach zgodnych z serwisówką i gra jak w zegarku.Wielkie dzięki !!! :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.