Skocz do zawartości

Jak sprawnie odpalic moto?


lonek22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

zostały pomierzone cylindry i tłoki

 

katastrofa

 

cylindry do szlifu i nadwymiarowe tłoki

 

koszt remontu takiego silnika - same części około 2000zł

 

jest sens?

 

w międzyczasie znajomy ma na sprzedaż gpz 500 z 89r z silnikiem na chodzie

 

może podmiana?

 

on ma przedlifta, ja polifta, czy będzie pasować

 

może ktoś się wypowie kto siedzi w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w okolicy pojawił się gpz500s ze stukającym silnikiem i spadkiem mocy

moto odpala,chodzi lecz słychać stuki

czyżby panewka?

 

zastanawiam się czy warto go łyknąć (1300zł) i zaadoptować górę silnika do swojego

 

opłacalne?

 

czy lepiej gpz500 z 89r silnik na chodzie, bez papierów

uszkodzony regulator napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem szkoda ładować kolejną kasę w Twój motocykl. Kupiłeś z "uszkodzonym modułem". Ten z '89 roku ma uszkodzony regulator napięcia. Jeżeli nie masz możliwości szybkiego i taniego sprawdzenia czy to faktycznie regulator napięcia (np. przez podmienienie z innym, sprawnym), to sobie odpuść. O tym egzemplarzu ze stukającym silnikiem w ogóle nie wspominam. Umoczyłeś ponad 1100 zł - trudno. Sprzedaj na części to co się nadaje, żeby zminimalizować stratę. Szkoda inwestować kolejne środki bez pewności, że osiągnie się zamierzony rezultat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawde to trzeba by sprawdzic cisnienie sprezania obu tych motocykli.

Z ktorego roku jest stukajacy silnik ?

Stuki moga byc spowodowane rozwalajacycm sie kolem magnesowym co bylo popularna usterka tych motocykli, nie koniecznie panewki.

To zreszta tez mozna sprawdzic spuszczajac olej.

Ja jednak nie ladowal bym sie w zadne jeszcze starsze silniki czy zamiany, bo nie sadze zeby byly w lepszym stanie technicznym niz twoj, tylko naprawil twoj silnik. Do tego nie kupowal bym nowych czesci tylko staral sie kupic z zachodniej Europy uzywany cylinder z tlokami w dobrym stanie, co bedzie duzo tansze choc moze zabierze wiecej czasu. No ale motocykl kupiles tanio, czesci kupisz tanio, jakis koszt musi byc i bedzie nim czas szukania i oczekiwania na przesylke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawde to trzeba by sprawdzic cisnienie sprezania obu tych motocykli.

Z ktorego roku jest stukajacy silnik ?

Stuki moga byc spowodowane rozwalajacycm sie kolem magnesowym co bylo popularna usterka tych motocykli, nie koniecznie panewki.

To zreszta tez mozna sprawdzic spuszczajac olej.

Ja jednak nie ladowal bym sie w zadne jeszcze starsze silniki czy zamiany, bo nie sadze zeby byly w lepszym stanie technicznym niz twoj, tylko naprawil twoj silnik. Do tego nie kupowal bym nowych czesci tylko staral sie kupic z zachodniej Europy uzywany cylinder z tlokami w dobrym stanie, co bedzie duzo tansze choc moze zabierze wiecej czasu. No ale motocykl kupiles tanio, czesci kupisz tanio, jakis koszt musi byc i bedzie nim czas szukania i oczekiwania na przesylke.

Moto z stukającym silnikiem rocznik 99, silnik identyczny jak mój, przebieg 40tys

byłem go osłuchać, stuki pojawiły się po zagrzaniu silnika, po wyłączeniu ssania

ogólnie stuk nieregularny, metaliczny, zwiększał się na wyższych obrotach

dodatkowo spadek mocy

 

piszesz o oleju... opiłki w oleju wskazywałyby na panewki,prawda?

 

 

koło magnesowe chyba odpada - tam jest zabudowane, magnesy nie są odkryte

 

co do cylindra i tłoka z zagranicy może być różnie

na odległość i bez pomiaru wymiarów dopuszczalnych ciężko będzie coś znaleźć

można kupić coś podobnego co ja mam

głowicę to i tak dam zrobić - 290zł na gotowo + uszczelniacze

cylinder z tłokiem poszukam na ebay'u najlepiej taki aby obeszło się bez szlifu. Jak taki poznać?

do tego pierścionki, uszczelki i będzie wszystko

 

zależy mi aby zrobić tego GPZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz z Ebay cos co jest pomierzone, wyglada dobrze i trzyma wymiary z zastrzezeniem ze jesli okaze sie ze to nieprawda to sprzedawca zwraca pieniadze.

Najlepiej z Niemiec lub Holandii

Zreszta na Zachodzie sprzedawcy na takie przekrety sobie nie pozwalaja bo z tego zyja i zwykle kupione czesci sa dokladnie takie jak opis sprzedajacego.

Co do motocykla z 99r nie chce wierzyc w 40 tys przebiegu, poza tym spadek mocy mowi o tym ze gora silnika jest do roboty.

Tak padniete panewki zwykle daja pieknie blyszczacy i mieniacy sie w sloncu olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak tyle ze zapytalbym Niemca o luzy miedzy tlokami a tulejami cylindrow.

Pisza zeby zadawac pytania i ze mowia po angielsku.

Takie pytanie by brzmialo :

Hi, I'd like to buy your parts ( Kawi GPZ 500 cylinder and pistons ) listed on Ebay ( nr listingu ), but I'd like to know a clearance between pistons and bores of the set.

Regards.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak tyle ze zapytalbym Niemca o luzy miedzy tlokami a tulejami cylindrow.

Pisza zeby zadawac pytania i ze mowia po angielsku.

Takie pytanie by brzmialo :

Hi, I'd like to buy your parts ( Kawi GPZ 500 cylinder and pistons ) listed on Ebay ( nr listingu ), but I'd like to know a clearance between pistons and bores of the set.

Regards.

ale i tak musiałbym pierścienie dać nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od jednego sprzedawcy z Niemiec otrzymałem taką odpowiedź:

 

Hello,

Piston 74,37 mm and cylinder 74,71 mm.

Best regards
Kay Bandte

 

jak to się ma z danymi z serwisówki, znalazłem coś takiego

 

 

 



wydaje mi się że przesłane wymiary są niedokładnie zmierzone

 

tłok z serwisówki ma wymiary 73,942-73,957 limit 73,79

cylinder 74,000-74,012 limit 74,1

post-94478-0-41746600-1557818739_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nie sa dokladnie zmierzone, ale pasuje to pod pierwszy nadwymiar tlokow + 0.5 mm.

Jaki jest wymiar twoich cylindrow i tlokow z obecnego silnika ?

Tak pierscienie zawsze musza byc nowe.

wymiary z mojego silnika

 

tłok 73,8 i 73,9

cylinder 74,2 i 74,2

 

mierzone suwmiarką zwykłą więc mało dokładne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zadna z tych par nie jest dobra.

Wymiar naprawczy luzu miedzy tlokami i cylindrami jest 0.2 mm, a normalny roboczy wymiar powinien byc okolo 0.1 mm

Jeszcze pytanie gdzie mierzyles te tloki, powinienes je mierzyc na plaszczu tloka pod sworzniem w 2 plaszczyznach ?

Powyzej sworznia srednica tloka sie zmniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...