Skocz do zawartości

Jak sprawnie odpalic moto?


lonek22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To stary motocykl, ktory nie wiadomo z jakiego powodu dlugo stal, moze byc ze pad modulu byl tylko jednym z problemow.

W takim przypadku zdjalbym zbiornik, pudlo filtra powietrza i pokrywe zaworow, swiece wykrecil i polozyl na glowicy i sprawdzil krecac tylnym kolem fazy rozrzadu na cylindrach i jak dzialaja np czy naprawde podczas fazy "ssania" prawy cylinder ssie, czy raczej wypycha moja dlon od gaznika i czy rzeczywiscie w fazie pracy ( oba zawory zamkniete ) na tym samym cylindrze wystepuje iskra.

Jak rowniez sprawdzilbym cisnienie sprezania na obu cylindrach, bo jesli zawory z jakiegos powodu sie nie zamykaja to moze go po prostu nie byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To stary motocykl, ktory nie wiadomo z jakiego powodu dlugo stal, moze byc ze pad modulu byl tylko jednym z problemow.

W takim przypadku zdjalbym zbiornik, pudlo filtra powietrza i pokrywe zaworow, swiece wykrecil i polozyl na glowicy i sprawdzil krecac tylnym kolem fazy rozrzadu na cylindrach i jak dzialaja np czy naprawde podczas fazy "ssania" prawy cylinder ssie, czy raczej wypycha moja dlon od gaznika i czy rzeczywiscie w fazie pracy ( oba zawory zamkniete ) na tym samym cylindrze wystepuje iskra.

Jak rowniez sprawdzilbym cisnienie sprezania na obu cylindrach, bo jesli zawory z jakiegos powodu sie nie zamykaja to moze go po prostu nie byc.

a gdyby podczas fazy "ssania" cylinder wypychałby dłoń od gaźnika

to co jest do zrobienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy ze w momencie otwarcia zaworu ssacego na tym cylindrze tlok nie idzie w dol tak jak powinien ( zasysajac mieszanke i powietrze z gaznika ), tylko idzie w gore wypychajac powietrze i mieszanke z gaznika do filtra powietrza.

To sygnal ze masz kolego przestawiony rozrzad i fazy otwarcia zaworow nie sa zsynchronozowane z ruchem tlokow silnika.

 

Trzeba zdjac gazniki i napinacz lancucha rozrzadu, pokrywe zaworow i mala pokrywke okragla z prawej strony silnika ( gdy siedzisz na motocyklu ) tak by mozna bylo zakrecic walem korbowym. Nalezy zdjac oslone gorna z lancucha rozrzadu i luzny lancuch podniesc do gory o kilka mm, po czym przestawic walki rozrzadu tak jak maja byc ustawione w stosunku do ustawienia walu korbowego, ktory przedtem trzeba ustawic na literke T ktora powinna korespondowac ze znakiem na pokrywie. Te ustawienie to ustawienie tloka tego cylindra ( prawego gdy siedzisz na moto ) w Gornym Martwym Punkcie ( GMP).

Gdy wal jest ustawiony to ustawiasz walki rozrzadu tak zeby kreski narysowane na kolach rozrzadu pokrywaly sie z poziomem glowicy, a kropki nabite na tych samych kolach byly skierowane pionowo do gory. Lancuch trzeba ustawic tak zzeby odleglosc miedzy tymi kropkami okreslalo 24 oski lancucha.

Po ustawieniu wszystkiego montujesz napinacz lancucha i przekrecasz walem 2 obroty zeby sprawdzic czy po tym przekreceniu wszystko jest dalej wlasciwie ustawione.

W zwiazku z tym ze grzebal przy tym silniku jakis patalach sprawdzil bym jeszcze czy wlasciwe walki sa na swoich miejscach, walek z literkami EX to wydechowy i powinien byc od strony wydechu, a IN to ssacy po przeciwnej stronie.

Wszystko jest niezle pokazane na silniku podobnym do twego w tym filmie, ktory radze obejrzec kilka razy :

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie nigdzie nie mogę znaleźć schematu i opisu ustawienia rozrządu do mojej wersji

GPZ500s 95rok

 

z tego co znalazłem rozrząd ustawia się jak na tym filmie na znak "C"

i jak sprawdzałem właśnie tak mam ustawione

 

teraz zgłupiałem bo piszesz że mam ustawić na "T"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T jest najczesciej uzywanym znakiem w japonczykach ( od slowa timing ), ale jak ma byc na C i ty masz taki znak to znaczy ze musi byc na C. Trzeba byc elastycznym.

Sprawdz co sie dzieje z tlokiem pierwszego cylindra w punkcie C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T jest najczesciej uzywanym znakiem w japonczykach ( od slowa timing ), ale jak ma byc na C i ty msz taki znak to znaczy ze musi byc na C.

ma zarówno znak T i C

sprawdzałem rozrząd ustawiając wał na znak C i reszta tak jak serwisówka - wszystko grało

 

a już myślałem że tylko rozrząd ustawię i będzie moto hulało

 

jutro sprawdzę kompresję może coś z tego wyjdzie

 

pomiar kompresji

katastrofa

 

1 cylinder - 2 , próba olejowa 4

2 cylinder - 3. próba olejowa 6

 

zdjęta głowica, nieszczelne zawory na 1 cylindrze

 

remont? czy wymiana silnika?

 

na pewno pierścienie i zawory do roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywany silnik moze byc dokladnie w takim samym stanie, w kazdym razie loteria co kupisz.

No chyba ze sprzedawca pozwoli ci zrobic pomiar sprezania i bedzie ono dobre.

Nalezaloby w twoim silniku zmierzyc luz miedzy tlokami a cylindrami, zeby miec jasnosc czy trzeba robic szlif+nowe tloki, czy wystarczy honowanie i nowe pierscienie.

Bardzo niskie sprezanie mysle ze jest wynikiem niedomykajacych sie zaworow.

Glowice tez trzeba rozebrac i pomierzyc, tzn wyjac zawory i sprawdzic ich luzy w prowadnicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywany silnik moze byc dokladnie w takim samym stanie, w kazdym razie loteria co kupisz.

No chyba ze sprzedawca pozwoli ci zrobic pomiar sprezania i bedzie ono dobre.

Nalezaloby w twoim silniku zmierzyc luz miedzy tlokami a cylindrami, zeby miec jasnosc czy trzeba robic szlif+nowe tloki, czy wystarczy honowanie i nowe pierscienie.

Bardzo niskie sprezanie mysle ze jest wynikiem niedomykajacych sie zaworow.

Glowice tez trzeba rozebrac i pomierzyc, tzn wyjac zawory i sprawdzic ich luzy w prowadnicach.

też tak myślałem, używany nie wiadomo na co się trafi

 

rozumiem że zawory do zrobienia "na bank"

 

co do luzu między tłokami a cylindrem

w serwisówce znajdę wartości graniczne?

 

wstępnie jak liczyłem

 

pierścienie coś ok. 360zł

uszczelki - 200zł

+ nie wiem ile za regenerację głowicy

 

jeśli dojdzie szlif + nadwymiarowe pierścienie i tłoki

 

nie wiem czy zabawa warta swej ceny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam musisz zdecydowac, ja nie znam nawet polskich cen.

GPZ500 w stanie niejezdzacycm kupiles chyba za male pieniadze ?

Moto 1100zł w stanie zaniedbanym

Miał być tylko moduł zapłonowy uszkodzony

 

ceny tych modeli różne

od 2500 do 5000 zł zależy od stanu

 

jak na razie oddałem głowicę do sprawdzenia, po świętach będę wiedział

co i jak

jeśli zawory do wymiany to chyba podziękuję

 

ceny zaworów - 100-150zł szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

głowica sprawdzona

 

zawory o.k, wystarczy wyczyścić, dotrzeć i złożyć z nowymi uszczelniaczami+planowanie

 

brać się samemu (wyjdzie taniej) czy oddać? łączny koszt 290zł + komplet uszczelniaczy

 

zostało jeszcze pomierzyć tłok względem cylindra

 

a tak z innej bajki

 

silnik 4T 125cm3

 

zbiera się olej w puszce filtra powietrza

 

czyżby ciśnienie uciekało pierścieniami do skrzyni korbowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, lub druga mozliwosc zatkana odma olejowa w silniku.

Glowice lepiej oddac bo planowanie dokladniej zrobi maszyna niz czlowiek.

pacjent z olejem w filtrze to Honda CBR125R rocznik 2004

gdzie dokładnie ma ona odmę? będę wdzięczny za zlokalizowanie

 

co do Kawasaki planowanie głowicy zlęcę warsztatowi

pytanie czy również czyszczenie i docieranie zaworów

 

w warunkach domowych można to ogarnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojecia gdzie ta Honda ma odme, ale biorac pod uwage ze jej wylot moze isc do pudla filtra powietrza to trzeba przesledzic gdzie ida przewody od tego pudla i powinienes ja znalezc.

Docieranie zaworow mozna zrobic samemu, ale trzeba kupic paste i zrobic sobie przyrzad z kawalka rurki gumowej nawlekanej na trzonek zaworu ktora mozesz obracac pocierajac jedna dlon o druga i cienkiej sprezyny pod kieliszek zaworu, ktora bedzie go odrywala od przylgni.

Zawory przed docieraniem trzeba oczyscic z nagaru elektryczna szczotka.

A 'propos przylgni to czy ma ona ostre krewedzie czy ma z milimetr materialu pod samym koncem?

Drugie pytanie to czy jak wlozysz zawor do prowadnicy w glowice i wysuniesz go na 1/3 dlugosci, po czym starasz sie go przesowac we wszystkich kierunkach trzymajac za kieliszek zaworu to czujesz jakis luz czy nie ?

Zrob probe z wszystkimi zaworami w swoich prowadnicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojecia gdzie ta Honda ma odme, ale biorac pod uwage ze jej wylot moze isc do pudla filtra powietrza to trzeba przesledzic gdzie ida przewody od tego pudla i powinienes ja znalezc.

Docieranie zaworow mozna zrobic samemu, ale trzeba kupic paste i zrobic sobie przyrzad z kawalka rurki gumowej nawlekanej na trzonek zaworu ktora mozesz obracac pocierajac jedna dlon o druga i cienkiej sprezyny pod kieliszek zaworu, ktora bedzie go odrywala od przylgni.

Zawory przed docieraniem trzeba oczyscic z nagaru elektryczna szczotka.

A 'propos przylgni to czy ma ona ostre krewedzie czy ma z milimetr materialu pod samym koncem?

Drugie pytanie to czy jak wlozysz zawor do prowadnicy w glowice i wysuniesz go na 1/3 dlugosci, po czym starasz sie go przesowac we wszystkich kierunkach trzymajac za kieliszek zaworu to czujesz jakis luz czy nie ?

Zrob probe z wszystkimi zaworami w swoich prowadnicach.

głowica sprawdzana była w warsztacie, nic nie mówili o luzach zaworów

jak odbiorę sprawdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...