kuba_195 Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 panowie i panie następne pytanie to: czy opłaca sie chromować pierścionki , musze załozyć nowy tłok, nie wiem czy mam ochote wydawać koło 200zł za oryginał, i w razie kupna tłoka"For Yamaha" warto pochromowac pierścienie, słyszalem że nie są zbyt super i szybko się scierą, a każdy zainteresowany co to są za tłoki-"for Yamaha" pozdro, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Pieścionki chromowane się szybko ścierają??? Gdzie to usłyszałeś... Po to utwardza się powierzchnię, aby była odporniejsza na zużycie ścierne.Pozostaje jeszcze kwestia fachowego wykonania... kwestia dyskusjiiPozdro Seba Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert-Moto Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 scitro, ale mu chodziło o to że standardowe się szybko ścierają (przynajmniej ja tak wywnioskowałem). Napewno chromowanie jest przydatne, ale teraz musiałbyś wiedzieć jakim kosztem te chromowanie by się odbyło. Ale myślę że do takiego moto jak twój to się raczej opłaca. Mogę Ci podpowiedzieć że mój znajomy za pochromowanie gmoli do shadowa zapłacił 120zł w wawie.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Tylko że ten chrom na gmolach to chrom ozdobny, a chrom na pierścienie musi być chromem tehnicznym. Jest to wielka różnica między tymi chromami. Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Ścieranie się pierścieni to jedno, a jakość tłoka tańszego to drugie, pomyśl o tym kiedy będziesz montował tłok z łyżeczek. 200zł za oryginalny tłok to wcale nie tak dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 mamy na forum kolege który założył tłok do yamaszki DT 80 za 150zł to sie 2 tygodni nawet nim nie nacieszył a przy okazji kawałki tłoka rozwałiły połowe silnika (korba, cylinder) Ile kosztuje oryginał YAMAHA bo do MTXa 4 lata temu zapłaciłem 250zł i goni do tej pory. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 (edytowane) Tak jasne zakladajcie twardsze pierscienie i robcie szlif cylindra albo wymiane nicasilu co 2 tyg :lalag: To pierscienie sie maja zuzywac a nie tuleja cylindra...Jak zadzwonisz do jakiegos serwisu albo sklepu i oni od tak ci przysla dany rozmiar piersciankow pochromowanych czy pokrytych innym twardym materialem to znaczy ze ten serwis albo sklep to KUPA.Bo sprawdza sie twardosc tulei i dobiera odpowiednio pierscienie.Tak przynajmniej slyszalem :cool: Ps tak jak Gawron mowi oryginalny tlok i pierscienie sa zrobione pod twardosc tulei dlatego to laata i lata.Jak kupywalem do mtxa Piston kity to piersceini nie bylo za miesiac czasu... Edytowane 3 Listopada 2006 przez DiboS60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Dokładnie tak Dibo, w końcu to nie 4-suwy, które mają porządne smarowanie i tuleja (cylinder) się tak nie wyciera jak w 2- suwach. Oprócz normalnego zużycia pierścionka, istnieje jeszcze "wyklepywanie" = rozbijanie rowków, a także zużycie pierścieni na powierzchni górnej i dolnej współpracującej z tłokiem...Ale to już chyba nie dotyczy tematu...Pozdro Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 (edytowane) Mże to głupie pytanie ale czy te pierścionyki to nie są chromowe a nie chromowane? Nie są przypadkiem zrobione ze stopu z dodatkiem chromu? Nie wydaje mi sie żeby jakakolwiek powłoka galwaniczna wytrzymała w tych wrunkach w jakich pracuje pierścień. Nie zapominajmy też o tym że pierścienie mają też jeszcze jedną bardzo ważną rolę do spełnienia, a jest nią odprowadzenie ciepła z denka tłoka. Edytowane 4 Listopada 2006 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Nie wiem jak teraz, ale kiedyś pierścionki robiło się z żeliwa chromowego itd. Mógłby zrobić skład chemiczny, ale nie można tego zbadać tak łatwo, bo to drobne elementy i spektrometr nie da rady. Trzeba by użyć bardziej finezyjnych metod, może mikroskop scaningowy...W silnikach 4-suwowych na ogół 1 pierścień uszczelniający jest chromowany.Pozdro Seb Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.