ignac12 Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Witam!Mam przygotowane dosłownie kilka pytań dotyczących crossa, oto one: 1. co to znaczy "nikasyl" (nie wiem czy poprawnie napisałem)?2. niektórzy pisząc o łańcuchach podają coś takiego jak "DID". O co chodzi?3. Co to jest "tulejowanie cylindra"?4. Co to są "simeringi", gdzie się znajdują i jaka jest ich rola?5. Co to jest "membrana", gdzie się znajduje i jaka jest jej rola? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitro Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 ad. 1 Nikasil jest to powłoka w cylindrze zamaist tuleji(nikasil wystepuje w cylindrach crosów np YZ KX CR SX ) koszt nakladania nikasilu podajze kolo 800zł.ad.3 Tulejowanie cilindra to nic innego jak wprasowanie w niego tuleji.ad. 4 SImeringi sa to takie gumowo-metalowe krązki które znajdują sie mp w silniku w karterze miedzy komorą spalania (w 2t) a miejscem gdzie znajduje sie kosz sprzegłowy i olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dargo Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 ad. 1 Nikasil jest to powłoka w cylindrze zamaist tuleji(nikasil wystepuje w cylindrach crosów np YZ KX CR SX ) koszt nakladania nikasilu podajze kolo 800zł.ad.3 Tulejowanie cilindra to nic innego jak wprasowanie w niego tuleji.ad. 4 SImeringi sa to takie gumowo-metalowe krązki które znajdują sie mp w silniku w karterze miedzy komorą spalania (w 2t) a miejscem gdzie znajduje sie kosz sprzegłowy i olej.dodam do ad. 4 że simmering to inaczej uszczelniacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crossowiec Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Witam!Mam przygotowane dosłownie kilka pytań dotyczących crossa, oto one: 2. niektórzy pisząc o łańcuchach podają coś takiego jak "DID". O co chodzi? nie wiem czy dobrze pamiętam ale jest to rodzaj łancucha tyle że wzmocnionego.taki łańcuch występuje w wersjach o-ring i x-ring.czyli jeszce bardziej wzmocniony(o-ring) i jeszcze jeszcze bardziej wzmocniony(x-ring).tak na chłopski rozum.pozdr. :eek: Witam!Mam przygotowane dosłownie kilka pytań dotyczących crossa, oto one: 2. niektórzy pisząc o łańcuchach podają coś takiego jak "DID". O co chodzi? nie wiem czy dobrze pamiętam ale jest to rodzaj łancucha tyle że wzmocnionego.taki łańcuch występuje w wersjach o-ring i x-ring.czyli jeszce bardziej wzmocniony(o-ring) i jeszcze jeszcze bardziej wzmocniony(x-ring).tak na chłopski rozum.pozdr. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 ad5. Membrana znajduje sie miedzy cylindrem a gaznikiem (tak jest w prostszych silnikach czyli np tak jak u mnie .. niewiem jak jest z bardziej rozbudowanymi silnikami) zapobiega ona wracaniu mieszanki a takze poprawia osiagi... w silniku w ktorym membrana jest fabrycznie nie mozna jej zdjac poniewaz motor bedzie pluł benzyna do filtra powietrza i nie bedzie sie chcial wkrecac na obroty ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 D.I.D. to jest firma produkująca łańcuchy, są jeszcze takie firmy jak : RK, Regina, CZ i jeszcze kilka Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ignac12 Opublikowano 1 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Dzięki wielkie za odpowiedzi na pytania!! Sporo mi się rozjaśniło...Ale jeśli tulejowanie cylindra to wprasowanie do niego tulei, a nikasil to powłoka do pokrywania wnętrza cylindra to co jest lepsze ? Tulejowanie czy nikasil ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motowojtas Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 nikasil jest duzo bardziej odporny na scieranie się od żeliwa a co za tym idzie jest drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mkorwas Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 nikasil jest drogi ale jak chcesz miec na długo i na dobrze zrobione to wymga to wkładu pieniedzy. Simeringi to takie wazne gumowo -zelazne gówienka co je sie wsadza do kateru miedzy komorą Spalania a sprzegłem itd ale to jest w 2T :)Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 Ignac jeszcze sprostowanie dot Nikasilu... To nie jest montowane zamiast tuleii, lecz powłoka odporna na zużycie nanoszona na tuleję. Tulejowanie jest konieczne gdy nie ma nadwymiarowych tłoków a cylinder jest nadmiernie zużyty, np. był zatarty i ma głebokie rysy...Pozdro Seb Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 wystepuje to miedzy innymi wtedy kiedy zrobimy juz kilka szlifow i chcemy zrobic kolejny a tam juz nie ma co szlifowac :( a tak wogole ile kosztuje tulejowanie ? nie lepiej czasem uzywany cylek kupic i do szlifu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 wystepuje to miedzy innymi wtedy kiedy zrobimy juz kilka szlifow i chcemy zrobic kolejny a tam juz nie ma co szlifowac smile.gif Nikasilu sie nie szlifuje tylko honuje.... Zobacz romiary tlokow pod tuleje a tlokow pod nikasil. Roznice powinienes sam zaobserwowac :evil: POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 To nie jest montowane zamiast tuleii, lecz powłoka odporna na zużycie nanoszona na tuleję. Przy nicasilu nie ma tuleii :D motocylke które maja nicasil mają w pełni aluminiowe cylindry. Nicasil ma słuzyć temu ze lepiej odprowadza ciepło cylinder nim pokryty niż tuleja żeliwna. Kolejną zaletą jest to ze w przypadku nicasilu przekłada sie tylko tłoki bez koniecznosci szlifu (nawet w trakcie zawodów). Powłoka nicasilowa zużywa sie po około 12 zmian tłoka licząc ze były one sumiennie zmieniane co kolo 40 motogodzin (mowa o crossach) bo niezmieniając tłoka przez np kilka sezonów jest on juz tak złuzyty ze posówając sie do góry w cylindrze przekrzywia sie i "ryje nicasil" z resztą to samo dotyczy tuleii. do nicasilu są 4 selekcje tłoków (rozmiary) A,B,C,D. D -> ostatni wymiar. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Ej Gawron, a to aluminiowe pokryte Nikasilem, nie nazywa się tuleja??? Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert-Moto Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 (edytowane) Nicasil z pośród tych wszystkich zalet ma jedną wadę. Jak (nie daj Bóg) wypadnie zabezpieczenie z tłoka, albo pęknie pierścień i zrobi nam rychę głębokośći 0.5-1mm to już mamy pozamiatane. Co do nadwymiarów tłoków nicasylowych to tak jak naipsał Gawron są bardzo znikome różnice. Np. ja w swoim moto mam nicasil (fabryczny) i nadwymiary tłoków to: 45.940; 45,945; 45.950, czyli każdy nadwymiar jest większy o 0.005 mm, przy czym załóżmy w zwykłej MZ-ecie gdzie nie ma nicasilu każdy nadwymiar jest większy od poprzedniego o 0.5mm.A co do simmeringów (uszczelniaczy) mają więcej zastosowań niż tylko silnik np. zawieszenie. W silnika 2T to montowane są nie tylko po stronie sprzęgła, ale po obydwu stronach komory korbowej, aby ciśnienie, które jest pod tłokiem nie zostało wypychne między kulkami łożyska, bo wtedy nasz moto by nie palił, bo większość mieszanki zassanej pod tłok uciekałoby przez łożysko. Wiem że wy to wiecie,ale napisałem to dla formalności żeby początkujący wiedział o co biega :D Pozdrawiam! Edytowane 3 Listopada 2006 przez Zundapp-KS80-Sport Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.