Skocz do zawartości

Zestaw pytań początkującego


ignac12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam przygotowane dosłownie kilka pytań dotyczących crossa, oto one:

 

1. co to znaczy "nikasyl" (nie wiem czy poprawnie napisałem)?

2. niektórzy pisząc o łańcuchach podają coś takiego jak "DID". O co chodzi?

3. Co to jest "tulejowanie cylindra"?

4. Co to są "simeringi", gdzie się znajdują i jaka jest ich rola?

5. Co to jest "membrana", gdzie się znajduje i jaka jest jej rola?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1 Nikasil jest to powłoka w cylindrze zamaist tuleji(nikasil wystepuje w cylindrach crosów np YZ KX CR SX ) koszt nakladania nikasilu podajze kolo 800zł.

ad.3 Tulejowanie cilindra to nic innego jak wprasowanie w niego tuleji.

ad. 4 SImeringi sa to takie gumowo-metalowe krązki które znajdują sie mp w silniku w karterze miedzy komorą spalania (w 2t) a miejscem gdzie znajduje sie kosz sprzegłowy i olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1 Nikasil jest to powłoka w cylindrze zamaist tuleji(nikasil wystepuje w cylindrach crosów np YZ KX CR SX ) koszt nakladania nikasilu podajze kolo 800zł.

ad.3 Tulejowanie cilindra to nic innego jak wprasowanie w niego tuleji.

ad. 4 SImeringi sa to takie gumowo-metalowe krązki które znajdują sie mp w silniku w karterze miedzy komorą spalania (w 2t) a miejscem gdzie znajduje sie kosz sprzegłowy i olej.

dodam do ad. 4 że simmering to inaczej uszczelniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam przygotowane dosłownie kilka pytań dotyczących crossa, oto one:

 

 

2. niektórzy pisząc o łańcuchach podają coś takiego jak "DID". O co chodzi?

 

 

nie wiem czy dobrze pamiętam ale jest to rodzaj łancucha tyle że wzmocnionego.

taki łańcuch występuje w wersjach o-ring i x-ring.czyli jeszce bardziej wzmocniony(o-ring) i jeszcze jeszcze bardziej wzmocniony(x-ring).tak na chłopski rozum.pozdr. :eek:

 

Witam!

Mam przygotowane dosłownie kilka pytań dotyczących crossa, oto one:

 

 

2. niektórzy pisząc o łańcuchach podają coś takiego jak "DID". O co chodzi?

 

 

nie wiem czy dobrze pamiętam ale jest to rodzaj łancucha tyle że wzmocnionego.

taki łańcuch występuje w wersjach o-ring i x-ring.czyli jeszce bardziej wzmocniony(o-ring) i jeszcze jeszcze bardziej wzmocniony(x-ring).tak na chłopski rozum.pozdr. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad5. Membrana znajduje sie miedzy cylindrem a gaznikiem (tak jest w prostszych silnikach czyli np tak jak u mnie .. niewiem jak jest z bardziej rozbudowanymi silnikami) zapobiega ona wracaniu mieszanki a takze poprawia osiagi... w silniku w ktorym membrana jest fabrycznie nie mozna jej zdjac poniewaz motor bedzie pluł benzyna do filtra powietrza i nie bedzie sie chcial wkrecac na obroty ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ignac jeszcze sprostowanie dot Nikasilu... To nie jest montowane zamiast tuleii, lecz powłoka odporna na zużycie nanoszona na tuleję. Tulejowanie jest konieczne gdy nie ma nadwymiarowych tłoków a cylinder jest nadmiernie zużyty, np. był zatarty i ma głebokie rysy...

Pozdro Seb

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystepuje to miedzy innymi wtedy kiedy zrobimy juz kilka szlifow i chcemy zrobic kolejny a tam juz nie ma co szlifowac smile.gif

 

Nikasilu sie nie szlifuje tylko honuje.... Zobacz romiary tlokow pod tuleje a tlokow pod nikasil. Roznice powinienes sam zaobserwowac :evil: POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest montowane zamiast tuleii, lecz powłoka odporna na zużycie nanoszona na tuleję.

Przy nicasilu nie ma tuleii :D motocylke które maja nicasil mają w pełni aluminiowe cylindry.

Nicasil ma słuzyć temu ze lepiej odprowadza ciepło cylinder nim pokryty niż tuleja żeliwna. Kolejną zaletą jest to ze w przypadku nicasilu przekłada sie tylko tłoki bez koniecznosci szlifu (nawet w trakcie zawodów). Powłoka nicasilowa zużywa sie po około 12 zmian tłoka licząc ze były one sumiennie zmieniane co kolo 40 motogodzin (mowa o crossach) bo niezmieniając tłoka przez np kilka sezonów jest on juz tak złuzyty ze posówając sie do góry w cylindrze przekrzywia sie i "ryje nicasil" z resztą to samo dotyczy tuleii. do nicasilu są 4 selekcje tłoków (rozmiary) A,B,C,D. D -> ostatni wymiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nicasil z pośród tych wszystkich zalet ma jedną wadę. Jak (nie daj Bóg) wypadnie zabezpieczenie z tłoka, albo pęknie pierścień i zrobi nam rychę głębokośći 0.5-1mm to już mamy pozamiatane. Co do nadwymiarów tłoków nicasylowych to tak jak naipsał Gawron są bardzo znikome różnice. Np. ja w swoim moto mam nicasil (fabryczny) i nadwymiary tłoków to: 45.940; 45,945; 45.950, czyli każdy nadwymiar jest większy o 0.005 mm, przy czym załóżmy w zwykłej MZ-ecie gdzie nie ma nicasilu każdy nadwymiar jest większy od poprzedniego o 0.5mm.

A co do simmeringów (uszczelniaczy) mają więcej zastosowań niż tylko silnik np. zawieszenie. W silnika 2T to montowane są nie tylko po stronie sprzęgła, ale po obydwu stronach komory korbowej, aby ciśnienie, które jest pod tłokiem nie zostało wypychne między kulkami łożyska, bo wtedy nasz moto by nie palił, bo większość mieszanki zassanej pod tłok uciekałoby przez łożysko. Wiem że wy to wiecie,ale napisałem to dla formalności żeby początkujący wiedział o co biega :D

Pozdrawiam!

Edytowane przez Zundapp-KS80-Sport
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...