ural_zgora Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Zgadza sie ale zastanawiales sie co sie dzieje kiedy cisnienie w zbiorniku wyrowna sie z cisnieniem na tloczeniu sprezrarki? No podczas pracy sprezarki w przyblizeniu caly czas tak jest (dochodzi jeszcze opor na zaworku sprezarki oraz zaworze bezpieczenstwa). Dlatego gdy cisnienie w butli jest male to sprezarka ma lekko, i wraz ze wzrostem ma coraz ciezej. Silnik nie da rady obrocic walu i sie spali a tego chcemy uniknac.Jezeli bedzie kiepski kompresor z mocnym silnikiem to cisnienie ustali sie na jakims poziomie i wiecej nie da rady. Inny szczegol ze sprezarke mozna wykonczyc, gdyz grzalo to sie bedzie niemilosiernie. pochodz troche, ja np, mam funkiel nowka sprezarke od Stara i na tym bede budowal normalna sprezarke do malowania i wogole. np z traktorów, kamaza, Kamaz odpada - fajna dwucylindrowa sprazarka, ale smarowana cisnieniowo, oraz chlodzona ciecza. Sprezarki ze starych "traktorow" jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_vip Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 (edytowane) Czemu kamaz odpada?? Ja mam właśnie zbudowaną na sprężarce z Kamaza. Chłodzenie cieczą też da sie ominąć. Zaraz zrobie fotke to wrzuce na serwer.Zdjęcie kompresoraZdjęcie kompresora 2 Kompresor ten kupiłem za 200zł. Jak na moje potrzeby wystarcza spokojnie. muszę tylko zrobić napinacz paska . Edytowane 25 Października 2006 przez lukasz_vip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Kompresor ten kupiłem za 200zł. a jaka pojemnosc i cisnienie? nie zebym byl zolennikiem chinszczyzny, ale ten co ja uzywalem chodzil 4 lata (25L/8atm), dzien w dzien a kosztowal bodajze 299 zyli w leroy merlin i wyposazony byl w waz + zestaw koncowek. no o reduktorze czy zaworze bezpieczenstwa nie wspomne :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Polecam tanią nową sprężarkę - bardziej niezawodne i dostępne. Jak musisz skombinować sam podzespoły ze stara czy co tam + robota = tyle samo co nowa z gwarancją.Poza tym jak chcesz coś malować to sprężarka nie możę rzucać ci olejem ani wodą - bo będą kropki /tzw. kratery/ na powierzchni malowanej...wodę i olej załatwisz fitrami - montowanymi między sprężarką a pistoletem lakierniczym:- olej i inne brudy -filtry sieciowe pochłaniające /wstępne oraz dokładne/- woda - separator cyklonowy - taki rodzaj filtra. Wytrąca wodę ze sprężonego powietrza. To chyba tyle c.d. tańszych rozwiązań... Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Czemu kamaz odpada?? Ja mam właśnie zbudowaną na sprężarce z Kamaza. Chłodzenie cieczą też da sie ominąć. Zaraz zrobie fotke to wrzuce na serwer.Zdjęcie kompresoraZdjęcie kompresora 2 Kompresor ten kupiłem za 200zł. Jak na moje potrzeby wystarcza spokojnie. muszę tylko zrobić napinacz paska . Wszystko zalezy jakie te sprezarka ma obroty, jakie cisnienia uzyskujesz, i jak dlugo ona pracuje (bez tej niby cieczy).Fakt jest taki ze bez odpowiedniego smarowania to ona dlugo nie pociagnie :( W samochodzie chodzi "non-stop", no i cisnienia rzedu 8-9 at tez sa praktycznie caly czas. Co innego w tych nowszych pojazdach z "inteligentnymi" sprezarkami (sprezarka wlacza sie i wylacza automatycznie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_vip Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Ciśnienie nie wiem jakie bo nie wiem jak zmierzyć, a co do pojemności butli to też nie za bardzo wiem ile. W mojej sprężarce jest zawór bezpieczeństwa i takie coś w czym skrapla się woda. Sprężarka ta chłodzona jest cieczą, która znajduje się w zbiorniku nad silnikem(patrz zdjcia dwa posty wyżej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 26 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 generalnie chodzi mi o co, o bezpieczeństwo, juz podpowiedzieliście mi od czego mogę wziąć kopmresor,(mam jeden ale od hydroforu ale za słaby jest) mam też butle, zawór bezpieceństwa jest, jakaś chłodnica też, ale ona osiąga około 4 atm, i jak silnik wyłącze i włącze już ma wyreźnie ciężko, myślałem o dołączeniu jakiegoś drugiego zbiornika. Tylko obawiam się że np spaw będzie za słaby i mi garaż rozniesie jak osiągnie 9atm i pęknie spaw. Jest to możliwe czy ja jestem troche przeczulony?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.