Skocz do zawartości

620 vs 640


DEAD
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam jeszcze jedno pytanko, na co zwócić szczególną uwage przy kupnie LC4? (chodzi mo o rzeczy specyficzne dla tego motocykla, oczywiście oprócz tych już wyżej wymienonych). Może coś sie szczególnie szybko zużywa, może gdzieś się tworzą luzy, może gdzieś sie szybko pojawia korozja?

1.) Silnik powinien chodzić "gładziutko"-to co w SX/EXC jest normalnym odgłosem, w LC4 oznacza że silnik juz wystawia kopyto. Dopuszczalny jest tylko cichy, równy odgłos pracy, dudnienie bez rzężenia.

2.) Silnik powinien zagadac od razu z buta. W dobrym stanie-zapala błyskawicznie. Jeśli są problemy-to albo odpalający nie potrafi odpalić, albo sztuka jak w punkcie 1. Mowa o silniku zimnym/ciepłym. Albo zla regulacja gaźnika.

3.) Iskrownik SEM-stan magnesów, czy nie popękane.

4.) Korozja-nie jest kompletnie na nią podatny

5.) Układ dźwigni tylnego zawiasu-ze wzgledu na około 10 smarowniczek które to obsługuje, to jest to dość niezawodny i trwały układ. Jednak jak jest wszystko do wymiany-koszta są spore. Było kilka typów tego zawieszenia, i niektóre simmeringi i łozyska nie są dostepne poza KTM. Mozna sobie oczywiści i z tym poradzic, ale to już sa kombinacje.

6.) Stan karteru miedzy zebatką zdawczą, a obudową iskrownika. Jak wmieli się tam łańcuch-potrafi narobic dużego bałaganu.

7.) Stan wajhy od kopniaka-oryginał kosztuje kosmiczne pieniądze, uzywek brak. Lubią się robić na nim luzy-wykasowanie ich jest pioruńsko cięzkie (robiłem to), jesli luz jest za duży-wajha się łamie, i kłopot robi się duży. Odpalanie na zapych jest mozliwe ale jak szejsete pcha minimum 2-3 ludzi.

8.) Stan łańcucha rozrządu-bardzo szybko się to sprawdza, pisałem o tym kiedyś na forum.

9.) Rocznik-często ludzie robia czary mary w tej kwestii. Po róznych szczególach-tylna pompa hamulcowa, kształt głowicy, karterów, układu wydechowego itd-mozna dojść z grubsza z rocznikiem. Dokładne dane wyjdą z numerów ramy.

10.) Łącznik elastyczny gaxnik-filtr, gaźnik-głowica. Lubią być do wymiany.

11.) tylny trójkąt-jesli jest stalowy, nowego typu (prostokatne rurki) lubi bardzo pękać. Jeśli jest to wariant z rurek aluminiowych-tym bardziej lubi pekac.

12.) Wał korbowy-stukanie. Podobno jest dość czuły.

Po kupnie-od razu wymiana płynów w silniku i olej w zawieszeniu p/t.

To tak pierwsze co mi przyszlo do głowy. Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5.) Układ dźwigni tylnego zawiasu-ze wzgledu na około 10 smarowniczek które to obsługuje, to jest to dość niezawodny i trwały układ. Jednak jak jest wszystko do wymiany-koszta są spore. Było kilka typów tego zawieszenia, i niektóre simmeringi i łozyska nie są dostepne poza KTM. Mozna sobie oczywiści i z tym poradzic, ale to już sa kombinacje.

 

 

gdzie tam jest 10 smarowniczek ?? w 620 widziałem tylko jedna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie tam jest 10 smarowniczek ?? w 620 widziałem tylko jedna

A będzisz spał spokojniej jak sie okaże że tylko jedna tam jest? ;-). Nie łapmy ludzi za słówka.

 

PS. Dopisałem 12 punktów do mojej i tak już długiej listy tego co należy sprawdzić :-) z kontrolą stanu techniczengo motocykla to mi chyba zejdzie z godzinę.

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie tam jest 10 smarowniczek ?? w 620 widziałem tylko jedna

Dwie na wachaczu, trzy w "kiwaczku"-na każde z łożysk, dwie w dźwigniach łączących. 7 sztuk. Możesz spotkac zapewne i mniej-sprawdzałem w 99` faktycznie jest jedna smarowniczka, wcześniej jest ich więcej, tyle ześmy razem z BartkiemJ naliczyli. Może być też 8 niefabryczna na górnym łożysku amora.

Jeśli piszę o LC4 to weźcie pod uwagę że nie jestem w stanie do każdego zdania dopisywac w którym roczniku, modelu jest tak/lub inaczej. Żeby nie robić tasiemcowych postów posługuję sie skrótami myślowymi, i BARDZO proszę nie traktujcie tego co mówię jak wyrocznię, lepiej traktować to jak ogólną wiedzę o tym modelu, niż kompendium wiedzy.

Nie mogę przecież siadac przed napisaniem każdego posta do przeglądania setek stron o tym modelu, robienia wyciągów z datami, zmianami konstrukcyjnymi etc...żeby broń Boże ktoś mnie nie przyłapał na nieścisłości.

Oprócz interesowania się LC4, jeżdżę też na nim, prowadzę życietowarzyskie i rodzinne, zarabiam pieniądze-nie jestem w stanie (czas) pisać z dokładnością encykopedysty. Wolę kombinowac w wolnym czasie jaką LC4 sobie przygotować, i czy starczy na to kasy :biggrin:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam lc4 620 '95 i gaźnik dellorto phm 40 i chodzi wszystko bez zażutu, regulacji gaźnika się nie tykam i jest ok wszystko.

 

nawiasem mówiąc to noszę się z zamiarem sprzedaży LC4 w niedalekim czasie, ale nie wiadomo jak to będzie.

jaką cenę mogę wołać za 1995 rocznik, lc4 620, mały zbiornik, mikrofiltr za cylindrem, wtrysk na wał, aluminiowy stelaż kanapy, okrągły licznik, bez stacyjki, więc mniemam że to wersja SC. Stan bdb, silnik chodzi bez zażutu i się nie rozsypuje, wizualnie wg mnie bardzo dobrze się prezentuje, zawieszenie przód w zeszłym roku robione, tzn. uszczelniacze wszystkie i nowy olej. Tak więc jaką cenę mogę wołać ?? pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 6 - 7 tys , cholera sam na wiosne mialem szukac LC4 ale niestety plany sie popie..lily i raczej nic z tego nie wyjdzie :/.

 

chcociaz z 2 strony zastanowic sie musze czy nie lepiej bylo by zostawic klekota i kupic exc 400/520

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A będzisz spał spokojniej jak sie okaże że tylko jedna tam jest? ;-). Nie łapmy ludzi za słówka.

 

PS. Dopisałem 12 punktów do mojej i tak już długiej listy tego co należy sprawdzić :-) z kontrolą stanu techniczengo motocykla to mi chyba zejdzie z godzinę.

 

wporzadku nie lapiemy sie za słówka to było poprostu pytanie z mojej strony, bo chciałem poprostu sie dowiedziec czy kazdy lc4 ma 10 smarowniczek, czy mam inny wahacz, czy 620 ma tylko jedną :icon_twisted:

 

jarek s ok jasne wszystko OK poprostu chcialem spytac, nikt od Ciebie nie wymaga bezbłednych odpowiedzi, poprostu chciałem spytac nie ma sie co denerwowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wporzadku nie lapiemy sie za słówka to było poprostu pytanie z mojej strony, bo chciałem poprostu sie dowiedziec czy kazdy lc4 ma 10 smarowniczek, czy mam inny wahacz, czy 620 ma tylko jedną :icon_twisted:

 

jarek s ok jasne wszystko OK poprostu chcialem spytac, nikt od Ciebie nie wymaga bezbłednych odpowiedzi, poprostu chciałem spytac nie ma sie co denerwowac

ok tylko po co psać jesli nie ma sie pewnosci????? a za co mamy łapać jak nie za słowa:):icon_razz: to może poezje zaczniemy pisać?? to jest temat techniczny wiec liczą sie fakty----co do smarowniczek to im starsza wersja tym ma ich wiecej od 93r w przejsciowei 600 juz byla tylko1 --KTM to manufaktura jakie graty dostali to montowali z reszta nawet w opisie firmy jest wzmianka ,że okolo 93 bla zagrozona bankrstwem --jak ktos chce psac o ewolucji KTM to sluze pomocą mam 9 wachaczy od 87r do nowych moge podesłac foty---

 

ok tylko po co psać jesli nie ma sie pewnosci????? a za co mamy łapać jak nie za słowa:):) to może poezje zaczniemy pisać?? to jest temat techniczny wiec liczą sie fakty----co do smarowniczek to im starsza wersja tym ma ich wiecej od 93r w przejsciowei 600 juz byla tylko1 --KTM to manufaktura jakie graty dostali to montowali z reszta nawet w opisie firmy jest wzmianka ,że okolo 93 bla zagrozona bankrstwem --jak ktos chce psac o ewolucji KTM to sluze pomocą mam 9 wachaczy od 87r do nowych moge podesłac foty---

jeszcze male sprostowanie:) od polowy 90 lat KTM przestaje byc manufakturą - kladze nacisk na marketing badzo agresywną promocje.....co daje efekty!! ( w sprzedaży!!!)---jednak jesli mysli sie za zakupie staruszka to zdecydowanie polecam starsze!!! maneli dużo i mozna trafic na bardzo dobre kola norweskie Norddisk lakierowae wstawiane byly do poczatku 90 lat do dzis wylądaą jak nowe mimo wieku:)--jednak to juz nie w temacie postu w 620 byly juz japonskie DID

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie dobrze mówisz z tymi Nordisk`ami, niezłe. Mnie zastanawia w tych Nordisk`ach jedna rzecz-od wewnętrznej części rantu felgi wkręconych jest z 20-30 małych, gwintowanych, ostro zakończnych szpilek. Po napompowaniu opony wgryzają się one w oponę. Jest to fabryczne, czy to robił jakiś tuner w domowym zaciszu?

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokody tyl polecasz starsze ,a jak to jest z tymi korbami czytalem ze po 95 czy 96 zmienili smarowanie, bo korbowody szybko padaly. Prawda to ?? moze mozna cos przerobic ?? Ktora wersja 620 jest najlzejsza i jak ja rozpoznac ??

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokody tyl polecasz starsze ,a jak to jest z tymi korbami czytalem ze po 95 czy 96 zmienili smarowanie, bo korbowody szybko padaly. Prawda to ?? moze mozna cos przerobic ?? Ktora wersja 620 jest najlzejsza i jak ja rozpoznac ??

co do kółek to szpileczki mam w każdej czyli oryginały--a jeszcze podpowiem ,że w rocznikach 87 do 90 wszystie KTM mialy te koła MX i SX czyli warto je kupić nawet na malene zastepcze co jeszcze z ciekawostek to lagi i zawieszawieszenie przód są takie same w LC4 i innych modelach-(czasami mogą zaskoczyć grubosci lagi 54 i 57 niżej albo 2 razy 54) z tym że do 88 wstawiali upsainy ale bez regulacji--na górze jest w nich wkret mozna go sastąpić zaworkiem i już mamy pompowane:):icon_twisted::) zawsze to regulacja jakas --a jakosciowo są rewelayne!! LC4 do 89r miala centralny amor inaczej mocowany i gruszka do regulacji była pod fltrem powietrza---co do smarowanie to do 92 była 1 pompa oleju bez oznaczen czyli pewnie prdukt KTM potem do 96 wstawiali mniejszą pompe MIKUNI japonską i dalej od 97 juz 2 takie pompy co do zmian na wale to od 92 w sworzniach są 2 otwory smarujące natomiast 620 dostala wiekrze łożysko na wale z grubszymi rolkami ....w LC4 zmiany są powolne to klasyk:) wiadomo trzesie i wałek dodany w 620 nie wiele pomaga to taki niby antywstrząs dla lepszego samopoczucia!! w manualu zaznaczone są punkty gdzie należy stosować Locktite --lepiej dać we wszystkie gwinty bo od wstrząsów lubi sie rozkręcać z tym ze tam gdzie nie zaznaczono to stosować słabszy --- --reasumując :icon_razz: to wiekowe motorki jak by nie patrzec lepiej nastawić sie na remont!!! wiadomo po wiem czym jade!!:)---po gruntownym remoncie to kapitalny motor!!za tą kase:):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze kwestia wagi-zauwazyłem takie prawidlowości:

-najlżejsze/najbardziej hardcorowe wersje LC4 nigdy nie miały gażnika Mikuni z membraną. Włącznie z wersjami Rally Replica były to albo Dell`orto, albo Keihiny.

-to samo z licznikiem: zmiekczone LC4 miały takie coś a`la tablica rozdzielcza. Lekkie i ostre-tylko biały szybkościomierz z napisem KTM u góry, Competition na dole. Oczywiście dotyczy to wersji ze zwykłymi zegarami, klasycznymi-nie piszę o LC4 z elektronicznym tacho.

-aluminiowy tylny trójkąt ramy, ale za to nie dam sobie uciąć łba ze były we wszystkich Comp./Supercomp/SXC

Z tymi korbami to tez jest kwestia dobrego zdystansowania wału osiowo. Wał korbowy jest podparty na dwóch łozyskach rolkowych, nie ma żadnego łozyska kulkowego ktore by go ustawialo osiowo. Jak się go źle zdystansuje-to chodzi w prawą i lewą stronę, nadwyrężając łożyko korbowodu.

Krokodyl-amory tylne z puszką pod filtrem były montowane nie do 89, a do przełomu 92`/93`, do końca serii z czerwoną ramą. Nie to żebym łapał za słówka, ale szepnąłeś coś ostatnio o pisaniu poezji gdy nie uwzględniłem w poście zmiany konstrukcyjnej w smarowniczkach. Co prawda nie ma to kompletnie zadnego znaczenia, ale żeby nie było potem na mnie że tylko ja jestem nieprecyzyjny i piszę poezje:). LC4 to nie apteka, tu się dzieją różne dziwne rzeczy.

P.S: Krokodyl, napisz coś może szerzej o tym zastąpieniu srubek odpowietrzających w przednich lagach zaworkami. Ile pompujesz gazu? Jakie dałeś zaworki, i skąd je wyrwałeś (jeśli to nie tajemnica).

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozowlice że sie wtroncę w dyskusję?

Byłem dzisiaj obejżeć 620 SC z '99. Może mi ktoś powiedzieć czy hałas, który dało sie bezproblemowo zlokalizować jako wychodzący z głowicy to jest normalna sprawa? I jeszcze jedno pytanie tym razem dotyczące felg. Zauważyłem że były one delikatnie pokrzywione (felga nie biegała na boki, ale dało sie wyczuć na feldze że nie jest idealnie okrągła tylko ma wgniecenia w płaszczyźnie prostopadłej do osi koła) czy tego typu zniszczenia powstają przy amatorskim użytkowaniu motocykla? Dodam że felgi były firmy DID.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...