Skocz do zawartości

Kilka pytan odnosnie CBR F2


Rekomendowane odpowiedzi

1. Dlaczego wiekszosc uzytkownikow tego motocykla wymienia olej co 6tys a nie co 12 jak zaleca fabryka

2. Czy przy redukcji biegow ( npprzy dojezdach do skrzyzowania ) trzeba robic tak zwane przygazowki

3. Czy moge zredukowac na jedynke przy np 130 km nagodzine przy wcisnietej klamce sprzegla, czy mimo ze jest wysprzeglenie tajk robic sie nie powinno

4. Instrukcja mowi zeby nie przekraczac 13 tys obr, w takim razie czemu nie ustalono odciecia przy tych wlasnie obrotach a chyba nieco wzej

5. Po co kranik paliwa ma funkcje rezerwy skoro motocykl posiada takowa kontrolke

6. Jak powinna wygladac procedura odpalania zimnego / cieplego silnika

7. Dlaczego honda hornet i inne sprzety o podobnej masie i mocy maja lepsze przspieszenie do 100km/h (przynajmniej katalogowo- hornet 3,3 cbrF2 - 4s ktore bazuja na tym samym silniku)?

8. Mam 188 wzrostu, jezdze blisko zbiornika paliwa ( przy ostrym przspieszaniu nie podnosi przodu) i na lekko ugietych rekach. Zauwarzylem ze przy predkosciach powyzej 180km/h napor powietrza jest nie do wytrzymania. Czy przy tej pozycji orginalna szyba w owiewce wogule nie dziala i jade niczym naked bikem? Czy jednak troche cos tam dziala. Probowalem " polozyc sie na bak" , opor powietrza maleje do zera, z tym ze ta pozycja mi nie odopwiada, moze po prostu przesunac swoj tylek w strone tylu motocykla

9. Co moze byc przyczyna luzow w ukladzie napedowym jesli nie lancuch. Przy odjeciu a nastepnie raptownym dodaniu gazu slysze delikatny stuk i krotka zwloke w przenoszeniu napedu.

10. Hamulce nie zaskakuja mnie skutecznoscia dzialania (wymagaja uzycia duzej sily ), tarcze nie sa porysowane a klocki po paru tysiacach kilometrow beda nadawaly sie do wymiany. Czy wymiana na japonskie dobrej jakosci Nissiny poprawi sytuacje, czy samodzielna wymiana klockow nalezy do trudnych rzeczy ( skonczylem technikum samochodowe)

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. bo pewnie strasznie je katuje albo zmienie olej co sezon

2. by biegi łatwiej wchodziły i nie było gwałtownego hamowania silnikiem po wysprzęgleniu redukcji

3. spróbuj może sie uda :banghead:

4. bo to moto dla kumatych gości

5. bo jak zabraknie wachy to trzeba jakoś do stacji dojechać, a co Ci z samej kontrolki

6. zimny to ssanie i odpalamy bez gazu, gdy silnik łapie już właściwe rytmy delikatnie i powoli odcinamy mu ssanie by nie wył

ciepły odpalamy z lekkim gazem

ps. wszystko zależy od serwisu zaworów i gaźników

7. f2 ma 3.4 to 100, 4s. to 86 KM gsxf .:flesje:

hornet ma inne przełożenie

8. to małe moto i trzeba sobie jakos radzić. właściwie sam już sobie odpowiedziałeś

9. masz wyrobion zabierak gumowy w tylnej piaście <stąd ten luz

10. płyn też wymień :cool: o ile jeszcze jest ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7. f2 ma 3.4 to 100, 4s. to 86 KM gsxf .:banghead:

 

 

 

Niezle. To ile wg Ciebie do 100km/h ma f3? :flesje:

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ten wyrobiony gumowy zabiarak w tylnej piascie moze spowodowac trwale, nie usuwalne zmiany w tylnym kole? Czy mozna z tym spokojnie jezdzic np az do wymiany tylnk opony. A co do skutecznosci hamulcow to sadze ze wymiana plynu hamulcowego nie poprawi hamowania w odczuwalny sposób.

Co do przyspieszen to CBR F2 nie przyspieszy do setki w 3,4 sekundy , gsx 600f w 4 . Wspolczesne nowoczesne wybitnie sportowe 600 osiagaja setke w troche ponad 3 ( a maja kolo 120KM i waza okolo 170 kg )

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezle. To ile wg Ciebie do 100km/h ma f3? :cool:

 

w teście niemieckiego magazynu ( "MO" ) z 98r, F3 (nawet dokładnie w twoim malowaniu) zbierała się w 3.1 s do 100km/h , 100-150km/h 2.8 s , 100-200km/h 8.6 s , 400 m w 11.1 s , 1000 m 21.1 s , 60-140 km/h na 6 w 11.1 a max-a ma 242 km/h i 102 KM co nie zmienia faktu, że od Srad-a dostaje baty w każdej sytuacji :flesje:

 

pees. Samolot za trudne pytania zadajesz :banghead: daj takie na które przynajmniej 50 % ludzi odpowiada prawidłowo :P

Edytowane przez TUREK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,1 do setki nie che mi sie wierzyc. Z tych danych co podajesz wynika ze 200km/h F3 jest zdolna osiagnac w 11,7 sekundy..... CBR 900RR robi 200km/h w 11 s a jest duzo mocniejsza przy tej samej masie.

A co do wyscigu CBR F3 z SRADEM 600 to nie w kazdej sytuacji dal bys mu rade. Scigaj sie z kolesiem ktory wazy tyle samo co Ty, z tym ze ty w Suzuki bedziesz mial pelen zbiornik paliwa o gosc w hondzie powiedzmy litr. Ale musze przyznac ze w normalnych warunkach od Srada honda dostanie lanie, ale nie az tak duze jak moglo by ci sie wydawac ( chyba ze masz jeden z nowszych modeli )

Czyszby nikt nie znal odpowiedzi na moje ptania??

Masz link do tej stronki z tym testem motocykla CBR f3?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Bo tak im sie chce :cool: (Ja tam nie wymieniam i tez jeździ....)

2. Ta

3.Pewnie tak. Tylko, po co??? (Moja przy 180 jak wrzuciłem luz to po prostu zgasła. troche bez sesu ale nie chciała odpalić nim prędkość nie zeszła do "normalnych")

4.Bo tak. Te prędkości obrotowe jakoś nie wzruszają mojego motocykla wiec sie tym nie przejmuje, a skoro fabryka tak ustawiła odcinke to znaczy ze tak jest dobrze. (Bez sesu rozważania)

5.F2 ma kontrolkę paliwa!!?? :P Gdzie panowie GDZIE????

6. Zimny z ssaniem (pełnym) i ja tam odpalam z gazem. (Ale spróbuje bez) Ciepły z gazem bez ssania.

7. Bez sesu pytanie... TAk podaje fabryka i koniec. Jak jest naprawdę możesz zweryfikować sam. (podczas jazdy po mieście w około 10 podobnych maszyn i tak różnicę są tak minimalne ze wręcz niezauważalne...)

8. TAK POWYRZEJ 180 Trzeba sie położyć na baku! (Dziwne tez nie wiem dlaczego tak jest :banghead: )

9. Ja tak mam... Kumpel tak ma... Więc to normalne. Trzeba to pier*** i jeździć :flesje:

10. No hamulce, sa jakie są. Najprawdopodobniej jednym odczuwalnym sposobem na ich poprawienie będzie stalowy oplot. (ok. 300zł) znajomy poleca niebieskie nissiny. Ponoć są ok. i nie schodzą za szybko. Co do wymiany to jest to czynnośc dość prymitywna :biggrin: Z serwisówką zero problemu.

Edytowane przez mati1411
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale po wlaczeniu ssania na zimym silniku ile ma motor na tym ssaniu pracowac ? Kiedy silnik mozna uznac za cieply a iedy za zimny?]

Ja zawsze odpalam na lekkim gazie :buttrock:

Te stukaie w ukladzie przeniesienia napedu troche mnie niepokoi.

Ok chcac jechac bardzo szybko musze sie polozyc na bak. Mam rozumiec ze jak jade np 140-160 to opor powietrza jest taki sam jak w naked biku ?

Kontrolke rezerwy F2 ma nad wskaznikiem temperatury.

Na wiosne samodzielnie wstawiam nissiny na przod i ewentualnie zmieniam plyn hamulcowy.

 

 

Aha motocykl mam od niecalych 4 tygodni i nie wiem jak dostac sie pod siedzenie do kluczy. Moze mi ktos powiedziec w jasny sposob jak to sie robi?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w teście niemieckiego magazynu ( "MO" ) z 98r, F3 (nawet dokładnie w twoim malowaniu) zbierała się w 3.1 s do 100km/h

 

Wow, niezle, chyba ide puknac ;P

Nie spodziewalem sie, ze to moze miec takie osiagi... fabrycznie podaja 3.5 w f3...

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolke rezerwy F2 ma nad wskaznikiem temperatury.

NO nie wiem gdzie!!! Wszystkie Cbr F2 maiły takie liczniki http://w1.bikepics.com/pics/2003/10/18/bik...-74233-full.jpg

Wszystkie roczniki od 91 do 94. Chyba ze masz liczniki od F3... ALE F3 TEŻ NIE MIAŁY wskaźników poziomu paliwa. (Przestudiowałem roczniki 95-96) chyba ze ty masz Honde CBR 600 F2 Limited Edition Fuel Control to w takim razie nie mam pytań... :buttrock: :biggrin: :lalag:

A pytanie jak dostać sie do Schowka pod prawym boczkiem zadawałeś już 25 Września, więc jeśli do tej pory nie udało ci sie zlokalizować tak ciężko "ukrytego" miejsca w tym jakże zagmatwanym motocyklu to proponuje ci wziąć brzeszczot i przeciąć go na pół... :clap: :D :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A pytanie jak dostać sie do Schowka pod prawym boczkiem zadawałeś już 25 Września, więc jeśli do tej pory nie udało ci sie zlokalizować tak ciężko "ukrytego" miejsca w tym jakże zagmatwanym motocyklu to proponuje ci wziąć brzeszczot i przeciąć go na pół... :buttrock: :D :P

 

Mati popieram.Poza tym tamtym temacie chyba nawet padla odpowiedź jak wykonać tą trudną czynność (w sumie to najlepiej jechać do serwisu hondy tam przynajmniej zrobią to fachowo i wlaściwymi narzędziami :biggrin: :lalag: ) a ta wersja special fuel jest super :flesje:

A tak generalnie to Samolot od kiedy masz sprzęta bo pytania zadajesz ciekawsze niż 13 letni syn mojej koleżanki :clap:

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za powtarzanie sie, dawno nie bylem na tym forum i zapomnialem nawet ze sie juz wczesniej o to pytalem (faza co?). Sprzeta mam od 4 tygodni ale ze wzgledu na utrudniony dostep ( byl u kumpla w garazu ) to ze strony technicznej prawie sie z nim nie zapoznalem, Mozecie podac link do tego siedzenia?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samolot, ty znowu tu? i ponownie z takimi inteligentnymi pytaniami... (bo każdy jest wyjątkowy - niektórzy na swój sposób)... a juz tak fajnie było, że o Tobie zapomniałem.

 

ale do tematu, żeby nie było pierdół na forum tylko, padło pytanie niech będzie odpowiedź

 

Sama wymiana klocków troszkę może i poprawi, ale na cuda nie licz. polecam: wymień płyn - jeżeli ma ciemny kolor, to koniecznie. czynność niedroga, a może pomóc mniej więcej tyle co wymiana klocków. Jeżeli nadal będzie słabo hamował (najlepiej porównaj z innym egzemplarzem jeżeli bedziesz miał możliwość) to zostaje Ci albo wymiana przewodów na stalowe (na przód koszt około 259 zł) lub wymiana pompy hamulcowej.

na jedynkę przy 130km/h nie uda Ci się wrzucić raczej, chyba, że naprawdę mocno się zaprzesz i wbijesz ją na siłę, ale

a)możliwe że potem już bez remontu skrzyni nie wbijesz żadnego innego biegu,

b) może ci przyblokować koło, a jeżeli puścisz sprzęgło to nawet jak dasz gazu do odcięcia to na pewno ci zablokuje koło i gleba w zasięgu ręki,

no i

c) po co? po co zadajesz takie pytania? naprawdę chcesz tak zrobić? w jakim celu??

 

samolocie, często najprostsze rozwiązania są najlepsze - jeżeli ci wieje - schowaj się za owiewkę, jeżeli ci ciasno, to sie przesuń. jeżeli jedziesz 120 km/h i uważasz, ze ci wieje jak na nakedzie - to też sie schowaj za owiewkę - po to ją masz.

skończyłeś samochodówkę a nie wiesz jak sie odpala samochód z silnikeim zalilanym gaźnikami, z manualnym ssaniem?? - tak samo się odpala motocykl (jak już chłopaki powiedzieli, nie będę powtarzał)

 

a te stuki z napędu to na pewno nie łańcuch?

 

a co do osiągów to mnie nie dziwi, że np CBR600 ma o 0,3 s gorszy wynik do 100km/h niż kilka lat nawet młodsza CBR900. im bliżej granicy tym trudniej osiągnąć poprawę wyniku. O wynikach w F1 decydują tysięczne ułamki sekund - widocznie nie da się zrobić bolidu, który byłby zawsze szybszy o 2 sekundy od pozostałych - bo Ferrari już dawno by taki zrobiło.

Edytowane przez Groszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...