Skocz do zawartości

Enduro: starszy 4T, czy nowszy 2T ?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do Szanownych Forumowiczów :D

 

Mam pytanie jak w temacie:

 

Zakładając, że nie będę miał zbyt dużo kasy na moto (co wcale nie jest jeszcze do końca pewne, bo mogę mieć więcej :D ) --- Co bardziej opłaca się kupić? Starszego 4T (z rocznika od 86' wzwyż), czy nowszego 2T (z rocznika 90' wzwyż)? Z którym będę miał mniej kłopotów z użytkowaniem (bo kłopoty są prawie zawsze w każdym motocyklu :wink: stąd taka forma wypowiedzi :D ), mam na myśli głównie awaryjność... A co z wytrzymałością silnika?

 

Nie wiem, czy sam sobie nie odpowiedziałem na pytanie, zadając je, gdyż chyba raczej starszy model znaczy starszą technologię, czyż nie ? A jak widać obecnie zmiany technologiczne w przeciągu około 4 lat są dość duże...

 

Acha... bo bym zapomniał - oczywiście chodzi mi o wyczynowe enduro :D

 

POZDRAWIAM :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naprawdę nikt nie wie co jest mniej awaryjne i bardziej opłacalne - nowsze enduro 2T czy starsze 4T...

Wiem, że w 2T jak za mocno popałuję w terenie to mi tłok szybciej pójdzie (jakieś 30h powinien przy pałowaniu wytrzymać) a w 4T jest z tym lepiej (2 sezony 8) )...

Tyle tylko, czy nie natnę się na naprawach starszego sprzęta... Tzn. że będzie sporo rzeczy się sypało z racji wieku :?:

 

Proszę o jakiekolwiek sugestie :idea:

 

POZDRAWIAM :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, wszystko zależy od danego egzemplarza. Moja XT jest z 83 r. i naprawdę jest w znakomitym stanie. Nie jest to co prawda wyczynowe enduro, ale daje dużo radości z jazdy.

Generalnie sporo wytrzymalsze są czterosuwy, ale tu znowu wracamy do kwesti kto jak go ekspoatował. Musisz po prostu dokładnie przyjrzeć się danemu motocyklowi, dobrze go osłuchać o objeździć. Poza tym dobrze jest wytypować sobie statek i przez net nawiązać kontakt z użytkownikami takiego modelu, poznać jego słabe strony i wady.

Życzę powodzenia w zakupach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :D Z tymi użytkownikami konkretnych moto to dobry pomysł 8) tyle tylko jak takich znaleźć... :? Ale to już inny problem... :wink:

 

POZDRAWIAM :!:

 

Cze! Mam ten sam problem co ty... Normalnie zglupialem jak uslyszalem ze w crossie trzeba robic remont co 30h.

 

Moze bedziemy w kontakcie bo ja tez szukam motoru i pewnie cos znajde przez najblizsze 2 tyg.

 

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! Moge cos powiedziec n/t Suzuki DR 400 Z. Motorek jest w miare swiezy wiec nie widac jakis niepokojacych rzeczy jesli chodzi o trwalosc.Regularnie sie serwisuje to musi jezdzic. Ma 42 km i jesli chodzi o zawieszenia jest to moc wystarczajaca,wieksza wymaga zmiany zawieszenia. Oryginalne nawet dla mnie chudziela (70kg )jest za miekiie, trzeba utwardzic to i owo. Dawalem ostro po torze motocrosowym i po 10 okrazeniach mialem dosc(przez 3 dni miesnie mnie bolaly- pojechalem bez treningu), czuc mase motorka, no i przy podjazdach pod gore mialem wrazenie ze ma za slaby dol . Napewno do amatorskich wyglupow sie nadaje(trwaly, niezly odpal, palony z guziczka, oszczedny), ale do powazniejszych zawodow to nawet najmocniejsza wersja DR 400 jest za slaba i za ciezka.Pozdrawiam.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Czesc! Moge cos powiedziec n/t Suzuki DR 400 Z. Motorek jest w miare swiezy wiec nie widac jakis niepokojacych rzeczy jesli chodzi o trwalosc.Regularnie sie serwisuje to musi jezdzic. Ma 42 km

 

No nie dziwne. Co w nowym motocyklu po 42 km może się stać??? :notworthy:

 

Jannikiel miał na myśli raczej 42KM (Konie Mechaniczne) :notworthy:

Poczytaj jego wypowiedź do końca :)

 

POZDRAWIAM :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4T czy 2T to zależy jeszce od tego jak chcesz używać przyszły motocykl:

lekki teren spacery po lesie czy może tor crossowy i ekstremalne wyprawy terenowe.

4T nadaje sie do spokojniejszej jazdy 2T jest bardziej nerwowy i lubi wysokie obroty.

Jeśli chodzi o trwałość to przy spokojnej jeździe 4T jest trwalszy ale do ekstremalnej jazdy jest więcej do popsucia :D

koszty remontu silnika są mniejsze w 2T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chcę po prostu coś czym można pojeździć zarówno po mieście jak i weekend wybrać się na tor motocross'owy, a nie chcę tracić kasy na remonty silnika dwa razy na sezon :?

 

Nadal się zastanawiam, bo taniej można dostać 2T, ale z kolej w czterosuwie nie trzeba tak często się z silnikiem piep**yć...

 

Na razie szuka jakiejś 350 w 4T, najchętniej Husaberg, KTM, Husqvarna (bo najlżejsze), ale jest mało ofert, a jak już są to np. 8'000 za Husaberga FE 350 z 1992, a za 9'000 jest już FE 501 z 1995 i jak tu coś wybrać, gdy mam do dyspozycji 6-7'000 :x Poza tym dochodzą koszty OC, kasku, gogli dla okularników (kontakty mi nie pasują :?), ochraniaczy (buzer, pas, ...)

 

No i jeszcze większość w ogóle nie rejestruje enduraków i byłyby jajca z rejestracją, bo wydech nieprzepisowy, homologacji nie ma...

Kurde w ogóle to lipa i tyle... :x

 

No dobra, kończę narzekać :D

 

POZDRAWIAM :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do lasu i na miasto polecam DR 350, Hondy XL i XR, Yamahy XT tez mają super opinie.

Myśle że te sprzęty nie są drogie i napewno spełnia twoje "zachcianki" dostępność serwisu i częsci jest duża, technicznie też są sprawdzone przez lata produkcji.

A może Yamaha TTR ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...