jacek1 Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Witam. Mam pytanko.Zakupiłem okazyjnie cały airbox z oryginalnym filtrem do swojej YZF. Puszka filtra powietrza ma dziwny patent, jest wycięta duża dziura przed filtrem powietrza gdzie oryginalnie są dwa niewielkie wloty. Wcześniej miałem oryginalnie z wkładem K&N. Założyłem to ustojstwo dla próby. Moto jakby dostało pełny oddech, słychać większe buczenie w filtrze powietrza. Nie próbowałem jeszcze v/max, ale wydaje mi się, że lepiej się wkręca na obroty ( albo mi się tylko wydaje :) ) Nie ma żadnej dziury w obrotach. I pytanko. Czy nie zaszkodzi to silnikowi ( zawory ), czy zwiększy się spalanie i czy faktycznie może to mieć wpływ na poprawę osiągów? Dodam, że mam pusty wydech, wcześniej skład mieszanki był ustawiany. Jest raczej wszystko ok, moto ma bardziej basowy dżwięk.Zostawić to, czy założyć oryginał? Z góry dzięki za jakieś odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 dobre pytanie...może sam sobie cos wytne... poczekajmy lepiej na moderatora, albo jakiegoś mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kisYZF Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 zrob fotke pogladowa jak to wyglada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 4 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Już nie chce mi się za bardzo ściągać zbiornika, żeby robić fotkę. Poprostu wygląda to tak, że w miejscu gdzie pobierane jest powietrze w obudowie filtra powietrza ( taka prostokątna harmonijka ) wycięty jest większy otwór.Chodzi mi głównie o to, czy ma to wpływ na osiągi ( wydaje mi się, że teraz dostaje więcej powietrza, albo się mylę ), czy nie wpłynie to na trwałość silnika i spalanie. Czy mogę tak jeżdzić bez regulacji składu mieszanki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 6 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 Już nie chce mi się za bardzo ściągać zbiornika, żeby robić fotkę. Poprostu wygląda to tak, że w miejscu gdzie pobierane jest powietrze w obudowie filtra powietrza ( taka prostokątna harmonijka ) wycięty jest większy otwór.Chodzi mi głównie o to, czy ma to wpływ na osiągi ( wydaje mi się, że teraz dostaje więcej powietrza, albo się mylę ), czy nie wpłynie to na trwałość silnika i spalanie. Czy mogę tak jeżdzić bez regulacji składu mieszanki?Hej jacek1- to ma się rozumieć, że "filtr powietrza zasysa" teraz przez większy otwór??- teraz bez świec Color-tune to chyba inaczej nie spawdzisz mieszanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 Gdybys byl z Wwy to poslal bym cie do Pawla:) na sprawdzenie koloru spalanej mieszanki, ale zes z Bilgoraja to radze po zalozeniu tego patentu sprawdzic kilka razy kolor swiec po jezdzie na jakims pustym kawalku drogi na pelnym otwarciu przepustnicy, polowie otwarcia i na wolnych.Przy takiej probie np na pelnym otwarciu nie schodzisz z obrotow, tylko wylaczasz silnik w czasie jazdy na pelnym gazie i po ostygnieciu wykrecasz swiece.Jezeli kolor jest normalny to jestes OK. Co prawda absolutnie nie wierze ze poprawily ci sie osiagi, a wprost przeciwnie - ale to mozna by sprawdzic tylko na hamowni :biggrin: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Witam Jacku wczoraj rozmawialiśmy na temat tego czerwono białego kabelka, sprawdziłem wszystko tak jak mówiłeś i nadal nie ma poprawy, juz centralnie sprawdziłem chyba wszystko co jest możliwe...nie jest mi pisane jeździc szybciej niż 240...Co do tego airboxa to też jestem ciekaw czy to coś poprawia czy nie, to co wczoraj rozmawialiśmy, że znalazłem na forum niemieckim ( ale to nie było fzrfahrer! ) o tym kolesiu co na hamowni testując powycinali te 4 gumy łączące airbox z gaźnikami w środku. Niby przy 8000obr/min facet zyskał okolo 9KM wiecej tzn patrząc na charakterystykę mocy. Opisywali że w tym airboxie panują duże zawirowania powietrza przez co przy średniej prędkości obr nie ma dobrej płynności w zasysaniu powietrza ale tak jak mówiłem nie pisali czy gaźniki wymagały regulacji, raczej tak nie?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 7 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Witam.Do hamowni nie mam dostępu, na kolor świec nie patrzyłem, bo trzeba się trochę p... żeby wykręcić. Zakładałem i ściagałem ten patent kilka razy i to jest dobre tylko na tor, jeżeli trzyma się cały czas powyżej 7 tys. obr. Silnik nie jest taki elastyczny jak przy oryginale, ale przy wysokich obrotach ma więkrzy power. Jeżeli nie jeżdzi się po torze lepiej zostawić oryginalną puchę. Witam Jacku wczoraj rozmawialiśmy na temat tego czerwono białego kabelka, sprawdziłem wszystko tak jak mówiłeś i nadal nie ma poprawy, juz centralnie sprawdziłem chyba wszystko co jest możliwe...nie jest mi pisane jeździc szybciej niż 240...Co do tego airboxa to też jestem ciekaw czy to coś poprawia czy nie, to co wczoraj rozmawialiśmy, że znalazłem na forum niemieckim ( ale to nie było fzrfahrer! ) o tym kolesiu co na hamowni testując powycinali te 4 gumy łączące airbox z gaźnikami w środku. Niby przy 8000obr/min facet zyskał okolo 9KM wiecej tzn patrząc na charakterystykę mocy. Opisywali że w tym airboxie panują duże zawirowania powietrza przez co przy średniej prędkości obr nie ma dobrej płynności w zasysaniu powietrza ale tak jak mówiłem nie pisali czy gaźniki wymagały regulacji, raczej tak nie?pozdrawiam Kabelek masz podłączony ok. ( górna wsuwka po prawej stronie w module stojęc tyłem do moto podłączyć do masy ). Może masz zmienione przełożenia, policz ilość zębów na zębatkach, a te 240 to myślę, że i tak chyba styka na nasze ścieszki. Chcesz bardziej na koło - zmień przełożenia. Napisz jak możesz, czy masz obcięte te lejki w airboxie, czy tam gdzie te gumy łączą się z gażnikami, podaj adres tej strony co koleś to robił. Dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Ein gant gravierendes "Problem" ist der Ansauggeräuschdämpfer im Luftfilterkasten. (also die Gummitülle wo die Luft als erstes durch muß).Ohne Tank hat die Ypse fast 3 PS Mehrleistung, begründet durch die "freiatmigkeit" und weniger Verwirbelungen der Ansaugluft.Der Chef hat daraufhin rumprobiert und im Endeffekt den Gummiüberschuss, der oben übersteht (eine ca. 1cm hohe umlaufende Gummiumrandung) mit einem Messer weggeschnitten und die die sich daraus resultierenden Kanten ein bischen angeschrägt.Tank drauf, Mopped an und noch eine Messung:109,8 PS Das Krafstoff/Luftgemisch lag bei dieser änderung bei ca. 1:13 (ist natürlich kein konstanter Wert, aber auf dem Diagramm war es schon deutlich sichtbar, dass sich die Kurve in Richtung Optimum verschoben hatte). Dazu kam noch eine halbe Umdrehung an der Einstellschraube für das Exup und schon hatte ich bei ca. 8.000 Umdrehungen das 10-PS-Loch gestopft, sprich von 61 PS auf knapp über 70PS.WOW, ohne etwas an der Bedüsung zu ändern, läuft der Bock jetzt wie die Sau und zieht ruckelfrei bis zum Drehzahlende durch.Ich bin begeistert!!!Er sagte, alle Ypsen, die er schon bei sich auf dem Prüfstand hatte, liefen durchweg zu fett. Und keiner weiß warum. Um das ganze "perfekt" einzustellen, müßte man jetzt hergehen und die komplette Bedüsung umändern und immer wieder ausprobieren, aber er meinte, man könnte mit der jetzigen Einstellung gut leben Jacku wklejam text bo nie mogę znalezć tego adresu to jest to dotyczace airboxu, niestety ja po niemiecku nie sprecham tylko znajomy mi to tlumaczyl doslownie na kolanie wiee nie do konca pamietam co i jak pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 8 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Ein gant gravierendes "Problem" ist der Ansauggeräuschdämpfer im Luftfilterkasten. (also die Gummitülle wo die Luft als erstes durch muß).Ohne Tank hat die Ypse fast 3 PS Mehrleistung, begründet durch die "freiatmigkeit" und weniger Verwirbelungen der Ansaugluft.Der Chef hat daraufhin rumprobiert und im Endeffekt den Gummiüberschuss, der oben übersteht (eine ca. 1cm hohe umlaufende Gummiumrandung) mit einem Messer weggeschnitten und die die sich daraus resultierenden Kanten ein bischen angeschrägt.Tank drauf, Mopped an und noch eine Messung:109,8 PS Das Krafstoff/Luftgemisch lag bei dieser änderung bei ca. 1:13 (ist natürlich kein konstanter Wert, aber auf dem Diagramm war es schon deutlich sichtbar, dass sich die Kurve in Richtung Optimum verschoben hatte). Dazu kam noch eine halbe Umdrehung an der Einstellschraube für das Exup und schon hatte ich bei ca. 8.000 Umdrehungen das 10-PS-Loch gestopft, sprich von 61 PS auf knapp über 70PS.WOW, ohne etwas an der Bedüsung zu ändern, läuft der Bock jetzt wie die Sau und zieht ruckelfrei bis zum Drehzahlende durch.Ich bin begeistert!!!Er sagte, alle Ypsen, die er schon bei sich auf dem Prüfstand hatte, liefen durchweg zu fett. Und keiner weiß warum. Um das ganze "perfekt" einzustellen, müßte man jetzt hergehen und die komplette Bedüsung umändern und immer wieder ausprobieren, aber er meinte, man könnte mit der jetzigen Einstellung gut lebenMaćku!Jeżeli możesz napisz mi po polskiemu :banghead: czy u siebie masz ścięte te lejki w środku, czy gumy skrócone przy połączeniu z gażnikami, bo musiałbym się udać do dobrego tłumacza.Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Maćku!Jeżeli możesz napisz mi po polskiemu :banghead: czy u siebie masz ścięte te lejki w środku, czy gumy skrócone przy połączeniu z gażnikami, bo musiałbym się udać do dobrego tłumacza.Z góry dzięki.hej,z tego co pamietam to co mi kolega tłumaczył to te gumy które masz w airboxie te lejki własnie facet ściąłnożem do wysokości 1cm ( między spodem airboxu a górą tego lejka ) i to według wykresów na hamowni poprawiło - dodało mocy z 61 na 70 psów przy 8000obrmin, zrobiłem to u siebie...no gorzej nie jest na pewno :banghead:z tym że uwaga! nie wiem na 100% czy nie chodzi własnie o ten wlot u góry airboxu co sie znajduje pod bakiem!!to tłumaczenie było na kolanie w szybkim tempie może zle zrozumiałem lub kolega źle przetłumaczył!!może chodzi własnie o tą harmonijkę o której mówiłeś że masz coś tam przerobione w tym drugim boxie pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 9 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 OK :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 hej, dzięki za maila!! teraz dużo jaśniej się zrobiło :), mam już cały airbox z lejkami za 60 zł ( uff ) .... chociaż strzelam raczej w cewki ( juz też do mnie jadą za 170 zł dwie sztuki ), jak to będą ceweczki z tym przebiciem to stawiam piwo!! pozdrawiam maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 11 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Nie ma za co, a piszę co by nikt nie ścinał lejków w airboxie w YZF :) Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.