Skocz do zawartości

Filtr powietrza


jacek1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanko.

Zakupiłem okazyjnie cały airbox z oryginalnym filtrem do swojej YZF. Puszka filtra powietrza ma dziwny patent, jest wycięta duża dziura przed filtrem powietrza gdzie oryginalnie są dwa niewielkie wloty. Wcześniej miałem oryginalnie z wkładem K&N. Założyłem to ustojstwo dla próby. Moto jakby dostało pełny oddech, słychać większe buczenie w filtrze powietrza. Nie próbowałem jeszcze v/max, ale wydaje mi się, że lepiej się wkręca na obroty ( albo mi się tylko wydaje :) ) Nie ma żadnej dziury w obrotach.

 

I pytanko. Czy nie zaszkodzi to silnikowi ( zawory ), czy zwiększy się spalanie i czy faktycznie może to mieć wpływ na poprawę osiągów? Dodam, że mam pusty wydech, wcześniej skład mieszanki był ustawiany. Jest raczej wszystko ok, moto ma bardziej basowy dżwięk.

Zostawić to, czy założyć oryginał?

 

Z góry dzięki za jakieś odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie chce mi się za bardzo ściągać zbiornika, żeby robić fotkę. Poprostu wygląda to tak, że w miejscu gdzie pobierane jest powietrze w obudowie filtra powietrza ( taka prostokątna harmonijka ) wycięty jest większy otwór.

Chodzi mi głównie o to, czy ma to wpływ na osiągi ( wydaje mi się, że teraz dostaje więcej powietrza, albo się mylę ), czy nie wpłynie to na trwałość silnika i spalanie. Czy mogę tak jeżdzić bez regulacji składu mieszanki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie chce mi się za bardzo ściągać zbiornika, żeby robić fotkę. Poprostu wygląda to tak, że w miejscu gdzie pobierane jest powietrze w obudowie filtra powietrza ( taka prostokątna harmonijka ) wycięty jest większy otwór.

Chodzi mi głównie o to, czy ma to wpływ na osiągi ( wydaje mi się, że teraz dostaje więcej powietrza, albo się mylę ), czy nie wpłynie to na trwałość silnika i spalanie. Czy mogę tak jeżdzić bez regulacji składu mieszanki?

Hej jacek1

- to ma się rozumieć, że "filtr powietrza zasysa" teraz przez większy otwór??

- teraz bez świec Color-tune to chyba inaczej nie spawdzisz mieszanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybys byl z Wwy to poslal bym cie do Pawla:) na sprawdzenie koloru spalanej mieszanki, ale zes z Bilgoraja to radze po zalozeniu tego patentu sprawdzic kilka razy kolor swiec po jezdzie na jakims pustym kawalku drogi na pelnym otwarciu przepustnicy, polowie otwarcia i na wolnych.

Przy takiej probie np na pelnym otwarciu nie schodzisz z obrotow, tylko wylaczasz silnik w czasie jazdy na pelnym gazie i po ostygnieciu wykrecasz swiece.

Jezeli kolor jest normalny to jestes OK. Co prawda absolutnie nie wierze ze poprawily ci sie osiagi, a wprost przeciwnie - ale to mozna by sprawdzic tylko na hamowni :biggrin:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Jacku

 

wczoraj rozmawialiśmy na temat tego czerwono białego kabelka, sprawdziłem wszystko tak jak mówiłeś i nadal nie ma poprawy, juz centralnie sprawdziłem chyba wszystko co jest możliwe...nie jest mi pisane jeździc szybciej niż 240...

Co do tego airboxa to też jestem ciekaw czy to coś poprawia czy nie, to co wczoraj rozmawialiśmy, że znalazłem na forum niemieckim ( ale to nie było fzrfahrer! ) o tym kolesiu co na hamowni testując powycinali te 4 gumy łączące airbox z gaźnikami w środku. Niby przy 8000obr/min facet zyskał okolo 9KM wiecej tzn patrząc na charakterystykę mocy. Opisywali że w tym airboxie panują duże zawirowania powietrza przez co przy średniej prędkości obr nie ma dobrej płynności w zasysaniu powietrza ale tak jak mówiłem nie pisali czy gaźniki wymagały regulacji, raczej tak nie?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Do hamowni nie mam dostępu, na kolor świec nie patrzyłem, bo trzeba się trochę p... żeby wykręcić. Zakładałem i ściagałem ten patent kilka razy i to jest dobre tylko na tor, jeżeli trzyma się cały czas powyżej 7 tys. obr. Silnik nie jest taki elastyczny jak przy oryginale, ale przy wysokich obrotach ma więkrzy power. Jeżeli nie jeżdzi się po torze lepiej zostawić oryginalną puchę.

 

Witam Jacku

 

wczoraj rozmawialiśmy na temat tego czerwono białego kabelka, sprawdziłem wszystko tak jak mówiłeś i nadal nie ma poprawy, juz centralnie sprawdziłem chyba wszystko co jest możliwe...nie jest mi pisane jeździc szybciej niż 240...

Co do tego airboxa to też jestem ciekaw czy to coś poprawia czy nie, to co wczoraj rozmawialiśmy, że znalazłem na forum niemieckim ( ale to nie było fzrfahrer! ) o tym kolesiu co na hamowni testując powycinali te 4 gumy łączące airbox z gaźnikami w środku. Niby przy 8000obr/min facet zyskał okolo 9KM wiecej tzn patrząc na charakterystykę mocy. Opisywali że w tym airboxie panują duże zawirowania powietrza przez co przy średniej prędkości obr nie ma dobrej płynności w zasysaniu powietrza ale tak jak mówiłem nie pisali czy gaźniki wymagały regulacji, raczej tak nie?

pozdrawiam

 

Kabelek masz podłączony ok. ( górna wsuwka po prawej stronie w module stojęc tyłem do moto podłączyć do masy ). Może masz zmienione przełożenia, policz ilość zębów na zębatkach, a te 240 to myślę, że i tak chyba styka na nasze ścieszki. Chcesz bardziej na koło - zmień przełożenia. Napisz jak możesz, czy masz obcięte te lejki w airboxie, czy tam gdzie te gumy łączą się z gażnikami, podaj adres tej strony co koleś to robił.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ein gant gravierendes "Problem" ist der Ansauggeräuschdämpfer im Luftfilterkasten. (also die Gummitülle wo die Luft als erstes durch muß).Ohne Tank hat die Ypse fast 3 PS Mehrleistung, begründet durch die "freiatmigkeit" und weniger Verwirbelungen der Ansaugluft.Der Chef hat daraufhin rumprobiert und im Endeffekt den Gummiüberschuss, der oben übersteht (eine ca. 1cm hohe umlaufende Gummiumrandung) mit einem Messer weggeschnitten und die die sich daraus resultierenden Kanten ein bischen angeschrägt.Tank drauf, Mopped an und noch eine Messung:109,8 PS Das Krafstoff/Luftgemisch lag bei dieser änderung bei ca. 1:13 (ist natürlich kein konstanter Wert, aber auf dem Diagramm war es schon deutlich sichtbar, dass sich die Kurve in Richtung Optimum verschoben hatte). Dazu kam noch eine halbe Umdrehung an der Einstellschraube für das Exup und schon hatte ich bei ca. 8.000 Umdrehungen das 10-PS-Loch gestopft, sprich von 61 PS auf knapp über 70PS.WOW, ohne etwas an der Bedüsung zu ändern, läuft der Bock jetzt wie die Sau und zieht ruckelfrei bis zum Drehzahlende durch.Ich bin begeistert!!!Er sagte, alle Ypsen, die er schon bei sich auf dem Prüfstand hatte, liefen durchweg zu fett. Und keiner weiß warum. Um das ganze "perfekt" einzustellen, müßte man jetzt hergehen und die komplette Bedüsung umändern und immer wieder ausprobieren, aber er meinte, man könnte mit der jetzigen Einstellung gut leben

 

 

Jacku wklejam text bo nie mogę znalezć tego adresu to jest to dotyczace airboxu, niestety ja po niemiecku nie

sprecham tylko znajomy mi to tlumaczyl doslownie na kolanie wiee nie do konca pamietam co i jak

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ein gant gravierendes "Problem" ist der Ansauggeräuschdämpfer im Luftfilterkasten. (also die Gummitülle wo die Luft als erstes durch muß).Ohne Tank hat die Ypse fast 3 PS Mehrleistung, begründet durch die "freiatmigkeit" und weniger Verwirbelungen der Ansaugluft.Der Chef hat daraufhin rumprobiert und im Endeffekt den Gummiüberschuss, der oben übersteht (eine ca. 1cm hohe umlaufende Gummiumrandung) mit einem Messer weggeschnitten und die die sich daraus resultierenden Kanten ein bischen angeschrägt.Tank drauf, Mopped an und noch eine Messung:109,8 PS Das Krafstoff/Luftgemisch lag bei dieser änderung bei ca. 1:13 (ist natürlich kein konstanter Wert, aber auf dem Diagramm war es schon deutlich sichtbar, dass sich die Kurve in Richtung Optimum verschoben hatte). Dazu kam noch eine halbe Umdrehung an der Einstellschraube für das Exup und schon hatte ich bei ca. 8.000 Umdrehungen das 10-PS-Loch gestopft, sprich von 61 PS auf knapp über 70PS.WOW, ohne etwas an der Bedüsung zu ändern, läuft der Bock jetzt wie die Sau und zieht ruckelfrei bis zum Drehzahlende durch.Ich bin begeistert!!!Er sagte, alle Ypsen, die er schon bei sich auf dem Prüfstand hatte, liefen durchweg zu fett. Und keiner weiß warum. Um das ganze "perfekt" einzustellen, müßte man jetzt hergehen und die komplette Bedüsung umändern und immer wieder ausprobieren, aber er meinte, man könnte mit der jetzigen Einstellung gut leben

Maćku!

Jeżeli możesz napisz mi po polskiemu :banghead: czy u siebie masz ścięte te lejki w środku, czy gumy skrócone przy połączeniu z gażnikami, bo musiałbym się udać do dobrego tłumacza.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maćku!

Jeżeli możesz napisz mi po polskiemu :banghead: czy u siebie masz ścięte te lejki w środku, czy gumy skrócone przy połączeniu z gażnikami, bo musiałbym się udać do dobrego tłumacza.

Z góry dzięki.

hej,z tego co pamietam to co mi kolega tłumaczył to te gumy które masz w airboxie te lejki własnie facet ściął

nożem do wysokości 1cm ( między spodem airboxu a górą tego lejka ) i to według wykresów na hamowni poprawiło - dodało mocy z 61 na 70 psów przy 8000obrmin, zrobiłem to u siebie...no gorzej nie jest na pewno :banghead:

z tym że uwaga! nie wiem na 100% czy nie chodzi własnie o ten wlot u góry airboxu co sie znajduje pod bakiem!!to tłumaczenie było na kolanie w szybkim tempie może zle zrozumiałem lub kolega źle przetłumaczył!!może chodzi własnie o tą harmonijkę o której mówiłeś że masz coś tam przerobione w tym drugim boxie

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

dzięki za maila!!

 

teraz dużo jaśniej się zrobiło :), mam już cały airbox z lejkami za 60 zł ( uff ) ....

 

chociaż strzelam raczej w cewki ( juz też do mnie jadą za 170 zł dwie sztuki ), jak to będą ceweczki z tym

 

przebiciem to stawiam piwo!!

 

pozdrawiam

 

maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...