Skocz do zawartości

jaki smar ...


popek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy srodki do moto nie roznia sie jedynie etykieta od ogolnie dostepnych środkow.. (nie zebym sie nudzil)

 

jak to jest z olejem silnikowym to tez byly zdania ze roznica miedzy motocyklowym to etykieta (mowa to o olejach samochodowych przeznacz do silnikow sportowych)

 

w tym temacie jednak chodzi mi raczej o smar do konserwacji napedu (łańcuch, kola zebate).

Na rynku sa dostepne specjalne srodki do konserwacji łancucha.. jednak mimo to sporo ludzi uznaje wyzszosc nafty nad specjalnymi smarami (poszukalem troche w archiwum podobnych tematow). Tak sie zastanawiam jakie wlasciowsci techniczme powinien posiadac taki srodek. Osobiscie zastanawiam sie na mieszanka smaru grafitowego i nafty po uprzednim oczyszczeniu lancucha nafta. Moze wystarczyl by zwykly smar do lozysk (ŁT 43) nieco zadszy od grafitowego. Ostatnio znalazlem smar z dodatkiem miedzi. Na rynku smarow sporo ale kazdy do czego innego i wiadomo cena inna. Kiedys jednym smarem "walilo" sie co popadnie i nikt nie narzekal :buttrock: :icon_mrgreen:

 

Wiadomo..po co robic problemy i wymyslac cos co zostalo juz wymyslone, ale zastanawiam sie co ma takiego smar do konserwacji napedu czego nie maja inne smary lub co powinien miec taki smar.

Edytowane przez popek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie chodzi o to ze zdanie na temat uniwersalnosci mam dlatego pytam czym powinien sie charakteryzowac smar do napędu... zeby nie packac czym popadnie bo skutek moze byc odwrotny do zamierzonego. Zmierzam do tego jaki smar mozna zastosowac w zastepstwie smaru z etykieta "super extra do motocykli" lub cos podobnego ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu sie na smar uparles dobrze egzamin zdaje gesty olej przekladniowy zmieszany z nafta lub jak niektorzy robia moto doctor + nafta przy takim zestawie nic wiecej nie jest ci potrzebne no moze szczoteczka do zebow .... do czyszczenia lancucha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Primo: nigdy nie gotujcie w graficie łańcuchów oringowych i x-ringowych

 

Secundo: Sama nafta to za mało. Współczesne środki smarne nie tylko zapewniają smarowanie i konserwacje samego łańcucha, ale również konserwują o-ringi i x-ringi, czego nafta nie robi.

 

Ostatnio zadzwonił do mnie klient i oświadczył że zakładanie x-ringa to bzdura, bo jego tysiączka lata na bezoringowcu za 70zl.......to już mniej niebezpieczni są pijani kierwcy:)

 

Pzdr Iwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu sie na smar uparles dobrze egzamin zdaje gesty olej przekladniowy zmieszany z nafta lub jak niektorzy robia moto doctor + nafta przy takim zestawie nic wiecej nie jest ci potrzebne no moze szczoteczka do zebow .... do czyszczenia lancucha

 

 

Witam

może i to smaruje ale przy okazji łańcucha też cały motocykl i nogi

jakiś spray a wcześniej mycie w nafcie i masz spokój na kilka setek km

przynajmniej ja tak robię a wszelkie mieszanki oleju i smaru pozostawiam tym , którzy lubią co wyjazd prac spodnie i myć motocykl

poza tym można sobie takim czymś upaskudzić tylną tarczę hamulcową

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem czemu niektórzy na siłe wymyślają jakieś metody smarowania łańcuchów skoro są specjalne smary, które dobrze smarują i nie spadają z łańcucha. łańcuchy gotowało się w smarze za komuny, kiedy nawet zwykłego tawotu ciężko było dostać. to samo z tematami typu "olej samochodowy do motocykla" itp. dargo dał dobrego linka. i nieuważam że jeśli ktoś ma kase na motor za 5 tys. zł to nie ma kasy na specjalny smar za 20zł, zamiast za kombinacji która wyjdzie 10zł. tymbardziej jeśli łancuch nie będzie odpowiednio smarowany, to szybciej się zużyje, i będzie trzeba dać 300zł na nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie sklada ze przerabialem juz rozne smary i tu nie chodzi o koszty lecz o czystosc i dobre smarowanie nie gadaj jak dobrze nie wiesz sprejem to se mozesz gdzies w trasie popsikac a na dluzsza mete zalepia lancuch ktory robi sie sztywny jak drut a to mu nie sluzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...