Skocz do zawartości

Kask za 500zl czy 1300?


foks
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

osobiście używam kasku SHARK S500 i jestem z niego b. zadowolony, fakt faktem mam za soba w nim jeden sezon ale uwag nie wnoszę, sądze że za nie całkiem duże pieniądze można kupić coś spełniającego niezbyt wygórowane wymagania. Oczywiście każdy jeździ w tym na co go stać , a mnie 1000zł na kask wydać nie bardzo stać, więc wybór niewątpliwie uzależniony będzie dla każdej osoby indywidualnie. Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak ci juz napisano. polka ta sama tak wiec pozostaja tylko twoje subiektywne odczucia po zalozeniu kazdego z nich na glowe. nikt za ciebie decyzji nie podejmie tak wiec wydaje mi sie ze takie pytania jak to ostatnie sa troche zbedne.

 

 

Tutaj bym sie z Toba nie zgodzil. Problem polega wlasnie na tym, ze zdania co do rownosci tych kaskow sa podzielone (na co dowodem sa powyzsze wypowiedzi).

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raid II, a XR1000 to zupelnie inna sprawa. Roznica jest podobna kolosalna.

Różnica między XR-1000 a Raid II jest minimalna. XR jest minimalnie lżejszy, ma nieco inny kształt skorupy i dodatkowy spoiler (aerodynamika) oraz bardziej rozbudowaną wentylację (dodatkowy wylot). Reszta jest w zasadzie taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj bym sie z Toba nie zgodzil. Problem polega wlasnie na tym, ze zdania co do rownosci tych kaskow sa podzielone (na co dowodem sa powyzsze wypowiedzi).

 

 

GP PRO, XR 1000, TI TECH to ta sama polka reszta jak juz powiedzialem.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GP PRO, XR 1000, TI TECH to ta sama polka reszta jak juz powiedzialem.

 

 

Ok, niech Ci bedzie :buttrock:

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to wyglada to tak:

jedna polka: suomy spec 1r, shoei xr1000, agv gp pro

kaski bardziej sportowe: suomy extreme, shoei x spirit, ag ti tech.

 

Bart, dobrze mowie?

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet ja moge powiedziec, ze oficjalnie to tak wlasnie jest.

Fat - Raid II to model nizszy od XR1000 i duzo tanszy. Cudow nie ma.

 

GP PRO, XR 1000, TI TECH to ta sama polka reszta jak juz powiedzialem.

TI-TECH to model o klase wyzszy od GP-PRO.

Edytowane przez Kosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fat - Raid II to model nizszy od XR1000 i duzo tanszy. Cudow nie ma.

Fstszonsajonce. Widziałeś w ogóle kiedyś te dwa kaski na żywo? Miałeś je w ręku? Czytałeś chociaż ich specyfikację? Czy tylko widziałeś je w internecie i wiesz, że jeden jest model wyższy, drugi niższy i tyle, bo tak. Trzy osoby powtarzają Tobie z uporem maniaka, że różnice są minimalne, ale Ty nadal swoje :icon_twisted: Nie mamy panśkiego płaszcza i co pan nam zrobi?

 

Tak się składa, że sam jeżdżę w XR-1000, a moja dziewczyna ma Raida II, więc doskonale wiem, czym one się różnią i jakie są między nimi podobieństwa. Materiały, skorupa, wnętrze, wizjer itp. itd - to wszystko w obu modelach jest takie same! BTW - różnica w cenie między XR-1000 a Raid II to 50 euro - rzeczywiście, kolosalna...

Edytowane przez Fat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edna polka: suomy spec 1r, shoei xr1000, agv gp pro

kaski bardziej sportowe: suomy extreme, shoei x spirit, ag ti tech.

 

Różnice między Suomy Extreme a Spec-1R są minimalne (wizjer, dodatkowy wlot powietrza, materiał wyściółki i malowanie), więc ja umieściłbym je raczej w tej samej klasie.

Edytowane przez gonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice między Suomy Extreme a Spec-1R są minimalne (wizjer, dodatkowy wlot powietrza, materiał wyściółki i malowanie), więc ja umieściłbym je raczej w tej samej klasie.

Witam.Mozesz mi udzielic kilku informacji odnosnie tej F3.Tzn.przebieg,pochodzenie,stan opon,napedu,czy posidasz do niego ksiazke serwisowa i oczywiscie cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fstszonsajonce. Widziałeś w ogóle kiedyś te dwa kaski na żywo? Miałeś je w ręku? Czytałeś chociaż ich specyfikację? Czy tylko widziałeś je w internecie i wiesz, że jeden jest model wyższy, drugi niższy i tyle, bo tak.

Po kolei: widzialem na zywo, mialem w reku (na glowie tez), a przeczytanie specyfikacji bylo pierwsza rzecza, jaka zrobilem przed wyjsciem z domu. To Ci sie nie udalo, bo od dobrych kilku tygodni rozgladam sie za kaskiem. Nie jezdzilem w zadnym z nich, ale przymierzajac oba, XR1000 wszedl gladko i sam sie ulozyl, a jedyna rzecza jaka musialem zrobic bylo zamkniecie szybki. Raida musialem recznie dopasowac do ksztaltu glowy. Dodatkowo mierzylem takie same rozmiary w obu przypadkach, ale tylko XR lezal idalnie. Z rozmiarowki wynika ze jestem pomiedzy M, a L. Jednak M-ka Raida uciskala mnie powyzej uszu, a tak byc nie moze, a L-ka byla z kolei za luzna. Musze pisac dalej?

 

Trzy osoby powtarzają Tobie z uporem maniaka, że różnice są minimalne, ale Ty nadal swoje :notworthy:

Ojej, przestraszylem sie. To znaczy, ze mam przyznac tym osobom racje i nie pisac na forum przez najblizszy miesiac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie. To znaczy, że co innego jest poprzymierzać kask i ocenić go po tym jak się zakłada na głowę, a co innego założyć go na głowe, ponosić jakiś czas i w nim pojeździć.

 

Ja nadal jestem zdania (po obserwacji wyników różnych testów kasków) że płaci się przede wszystkim za wygodę, jakość wykonania, użyte materiały a co za tym idzie trwałość. niejednokrotnie okazywało się, że w testach bezpieczeństwa trochę tańsze (nie mówię tu o znacząco dużych różnicach, jak np. porównywanie kasków różnych klas) okazywały się lepsze od droższych lub niewiele im ustępowały.

Często wszystko zależy też od sytuacji i rodzaju uderzenia. W niektórych sytuacjach kask o mniej sztywnej skorupie (czyli taki bardziej miękki, który nawet ugina się pod naciskiem dłoni - co jak zauważyłem wzbudza niesamowitą zgrozę u niektórych(!) - Agu :) ) okazuje się bezpieczniejszy i lepiej spełnia swoje zadanie niż kask ze sztywną skorupą wykonaną w kosmicznej technologii.

Edytowane przez Groszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...