Skocz do zawartości

Skrzynia biegów ural - stary typ


Puzel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Rusami interesuje się od jakiegoś czasu, zarazili mnie znajomi :] Niedawno kupiłem K-750M 1968r. orginał, w dobrym stanie. Ma wmontowaną krótką skrzynie od urala - bez wstecznego. Takie skrzynie byly chyba seryjnie montowane w kaśkach bo widziałem kilka sztuk z tych lat wlasnie z tymi skrzyniami. Wszystko pięknie, ale niedawno posypala się zapadka rozrusznika zwana "pieskiem", wiec czesto kopniak nie łapie i trzeba palić na pych. Zamierzam ją rozebrać i zrobić. Z mechaniką to raczej za duzo nie mialem do czynienia (z rowerową jedynie ehehehe :icon_biggrin: ), czy w razie czego moge liczyc na pomoc na tym forum??

Moze zacznijmy od tego czy skrzynie emkowe czy kaskowe są takie same jak te stare uralcowe (mechanizmy wewnątrz, sposób rozbiórki, itp.) Mam na kompie zeskanowane artykuły ze ŚM z serii moje M-72 wiec dlamnie byloby to sporym ułatwieniem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jeśli to rzezczywiście zapadka to żaden problem ,trochę gorzej jeśli w złym stanie jest wewnętrzny wienic ,ale tu i tu nie ma poważniejszej awarji.Bez trudu dasz sobie radę ,ale wraźie czego służe pomocą.Jeśli mogę cos zasugerować ,to proszę zwróć uwagę na dokładne wydystansowanie. :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to ta skrzynia to nie wiem... wiem jednak ze jest to napewno skrzynia od urala :] w kazdym badz razie wszystkie skyrznie wygladaja prawie tak samo :icon_biggrin:

 

czy to ta skrzynia to nie wiem... wiem jednak ze jest to napewno skrzynia od urala :] w kazdym badz razie wszystkie skyrznie wygladaja prawie tak samo :rolleyes:

 

bez mlotka zaden remont odbyc sie nie moze :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ta skrzynia, ja mam tą z bebechami wyjmowanymi od strony sprzęgła. Jezeli chodzi o zebatke rozrusznika to mam zapasową w bardzo dobrym stanie. Druga sprawa to musze zrobic walek rozrusznika. W miejscu gdzie wchodzi klin kopniaka musze napawac bo mi scina klin. No wlasnie dystansowanie - to chyba bedzie najwiekszy problem bo nigdy tego nie robilem, i zabardzo niewiem jak bede mial sie do tego zabrac.

A tak na marginesie czy ta skrzynia co qbusek prezentuje na zdjeciach jest ze wstecznym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to typ ze wstekiem.Ale raczej drogie i też delikatne.Jeśli wolisz to do krótkiej ramy czasem,zależnie od wykonania wejdzie dniepr ze wstekiem-skrzynia bardzo odporna i prosta a części tanie i dostepne.Jeśli chcesz to mam chyba 7 wałków rozrusznika(używanych) to po kosztach transportu mogę wysłać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.tkaczuk.pl/moto/f/index.html

 

A tak na marginesie czy ta skrzynia co qbusek prezentuje na zdjeciach jest ze wstecznym??

 

Tak to typ ze wstekiem.

 

 

NIE, to nie jest skrzynia ze wstecznym ! Nowy typ Urala, ale bez reversu.

 

Co do tego nieszczesnego rozrusznika, to przy odrobinie szczescia oprocz rozbiorki skrzyni nie bedziesz musial nic inwestowac. Wystarczy ta zapadke obrocic odwrotnie (po uprzednim wybiciu bolca), o ile ktos wczesniej tego nie zrobil. Poza tym ruscy na bazarku sprzedaja tez same te zapadki.

Dystansowanie skrzyni nie jest trudne - trzeba miec tylko odpowiednie podkladki stalowe :icon_biggrin:

Uwazaj tylko przy rozbiorce skrzyni zeby Ci sie jakas krzywda nie stala - sprezyna rozrusznika ma pewien naciag - jak bedziesz wykrecal te dwie srubki trzymajace ten maly dekielek od strony sprzegla.

Pozniej przy skladaniu skrzyni tez trzeba zachowac pewna kolejnosc aby kopniak odbijal - ale to pozniej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem taki remont w tę zimę. Pomagał mi kumpel przez Gadu-Gadu. Budowa prosta jak cep z dwoma końcami. W 10 minut będziesz w stanie wszytsko rozłożyć na stole i złożyć. A dystansami się nie martw, pamiętaj ich kolejość i która strona z czym współpracowała.

 

Ja musiałem wymienić zębatkę rozrusznika (wyrobiony wieniec pieska) oraz wałek od kopniaka (wyrobiony frez na klin). Oczywiście razem z nową zębatką rozrusznika zaożyłem nową zapadkę w owym piesku.

 

Po złożeniu do dziś gra i trąbi :icon_biggrin:.

 

Aha, nie wiem jak tobie, ale mi się przydał wkrętak udarowy :rolleyes:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisalem moja kaśka jest wersją M czyli modyfikowaną. W produkcji została już zamontowana długa rama, reszta gadżtów jest orginalna typu: błotnik na zawiasie, żółwiki, kierownica kaśkowa, rama wózka bocznego z dodatkowym wspornikiem (ale innym niż wcześniejsze wersje), itp. Gdzieś czytałem ze orginalne kaśki były produkowane właśnie do 1968. Później już były dniepry MT9 na dolniaku. Co do skrzyni ze wstecznym to chce kupic wlasnie dnieproską, ale chyba na razie zrobie tą i silnik bo dzwoni, jakby ktos mlotkiem w wał nap...lał.

 

Zapadke tez mam zapasową (z jednej strony troche wytarta ale łapie, za to z drógiej nówka), wiec zamienie.

 

A czym się różnią te nowe skrzynie uralowe z i bez wstecznego?? Gdzieś słyszałem ze ma dodatkową ręczną dźwignie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...