Skocz do zawartości

dniepr.. dziwny objaw..


zildian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mój Dniepr ma dziwny objaw..

mianowicie nabiera mocy dopiero po przejechaniu ładnych kilkunastu metrów...

a nabieranie mocy jest bardzo gwałtowne...

długo długo nic az wreszcie wskakuja oboty.

Jakby tego było mało to smigając na 4ce traci moc. jedymny sposób zeby zmusić go do jechania na wysokich biegach too maxymalne odkręcenie gazu, w przeciwnym razie traci ducha.

mam gaźniki k-65 próbowałem je rególować na różne sposoby ale jak narazie bez sukcesu. (moze któryś poprostu walniety jest?)

jest różnica w sprężaniu (niepamiętam ile.. ale w okolocach 8% chyba)

kopci z odmy.. ale "wydaje" mi się ze w granicach normy.

 

pytanie: wymiana gaźników na inne, dokładniej k68 coś da ? czy tez zabieram się do sprawy od "dupy strony?"?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw to ja bym zaczął od przejrzenie całej elektryki, ustaw pozonnie zapłon, przerwe na świecy, sprawdz wszystkie kable. Następnie ustaw zawory. I dopiero teraz zabieraj sie do regulacji gaźnika. Postaraj się sprawdzić czy linki dobrze chodzą, jezeli nie robieraj gaznik na części i wszystko przejrzyj. Co do 8% różnicy w ciśnieniu to nie jest tak tragicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz:

- punkt zaplonu

- przerwe na przerywaczu

- stan regulatora odsrodkowego przyspieszenia zaplonu (czy sie nie przycina, sprezyny)

- kolor swiec

- poziom paliwa w gazniku

- osadzenie iglic w gaznikach

- pewnosc polaczenia/szczelnosc gaznik-glowica

 

no i pozostale elementy wymienione przez kolegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dziwne przeczucie ze to bedzie cewka zapłonowa....

 

Jak masz instalcje 6 V ( MT-9 ) czy 12 V ?? jak masz 12 V to sie nawet nie zastanawiaj tylko odrazu zakladaj cewke Fiata 126p , za grosze ja dostaniesz na zlomie , ja za swoja dalem 5 zł , jak mi sie spalila i mialem podobne objawy co ty to kupilem drugą za 10zł i jeżdze dalej

 

Niepokoji mnie tylko ten dym z odmy o którym mówisz, może to pierscienie, ale dlugo by tu polemizowac...

 

Ale widać wyraźny dym ( siwe spaliny ) czy tylko jak reke przylozysz to czujesz ze wieje z odmy wicher ??

 

Te silniki to mają takie przedmuchy jak wicher halny, bać sie trzeba dopiero jak dym czy olej wyraźnie z odmy leci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema!

instalacja 12v.

z odmy leci troche siwego dymu. jak się pochylic i przyłożyć rękę to widać "siwy dym" ale z daleka nie.

 

oblookam ta cewe nieszczęsna (ostatnio tam wsadzilem cewke od 126 ale moze sie grzeja albo co bo nowej nie kupowalem) i kable sprawdze czy przebicia nie ma....

ale to dopiero jak dojde do siebie bo narazie walcze z grypą

 

 

pozdro dla wszystkich zdrowych i tych mniej :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

hmm nie będę zakładał nowegowątku.. ale spotkało mnei cosik dziwnego.

 

fura jak wyżej widać nei cche jechać... po kilki kombinacjach doszedłem do wniosku ze zabiore się za prozaiczna możliwość... kiepskie paliwo.. zlałem całe paliwo wypalięłm reszte z gaziorów, odkręciłem bak. przygotowałem do czyszczenia....

i coś mnie tknęło "a może oblookam cewke" (cewka od maluszka)

wykręciłęm skubaną.. zabieram się za przeczyszczenie styków. odkręcam "lewe gniazdo do kabla" .. i ....

Wylewa się na mnie struga

 

 

W O D Y (chyba wody) :buttrock:

 

czy w cewce aby nie powinno być sucho ?? czy może ...jestem kompletnym gamoniem ?????

 

P.S. jeśli "zlamiłem" to nie bijcie :cool: :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W O D Y (chyba wody)

 

na pewno :D

 

W cewce butelkowej (okragla, aluminiowa obudowa) jest olej - jak odkrecisz to gniazdo wysokiego napiecia to wtedy sie wyleje (albo jak uszczelka, srubka nie trzyma - przegnila itp). Olej ten jest dosyc "rzadki" , ale MUSI byc wewnatrz.

 

 

ok.. ta ciecz to najwyraźniej olej.... mam cewke olejową... :/

 

Nie przeczytalem do konca, ale widze ze sie zorientowales o co biega.

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maluchach są dwa rodzaje cewek jeśli chodzi o budowę mechaniczną. Te w metalowej puszce, są olejowe i wyciek oleju jest oznaką uszkodzenia. W późniejszych FLach i elegantach, były stosowane cewki suche: czarne, z rdzeniem metalowym idącym w kwadrat częściowo poza cewką.

Dodatkowo elektrycznie wystepowały cewki wysokoomowe i niskoomomowe. Oporność uzwojenie pierwotnego tych pierwszych wynosi około 3 omy, tych drugich około 1,5 oma. Do zapłonu przerywaczowego stosuje sie cewki wysokoomowe, ponieważ przy małej oporności uzwojenia pierwotnego w tych drugich (zasilanych przez przewód oporowy) w obwodzie cewka - przerywacz płynie zbyt duży prąd, który doprowadza do szybkiego wypalenia styków przerywacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...