Skocz do zawartości

płyn hamulcowy


szramer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Producenci często zalecaja Dot 3, ale możesz spokojnie uzyć 4. Nie ma różnicy( w działaniu, tylko 4 ma wyższą odporność na temperaturę). Dot 4 będzie dobry. Co do Dot 5 ( a właściwie chyba mówimy o 5.1 - syntetyku) musisz sprawdzić w instrukcji obsługi, czy jest taki dopuszczalny. Bardzo często jest informacja, że można wlewać tylko mineralne płyny, bo do nich są dostosowane uszczelki.

 

Lepszy jest Dot 4, ale nowy (!!!) niż najlepszy syntetyk, ale mający np. dwa lata (i więcej). Płyn chłonie wodę i przez to traci właściwości. Nie sugerujcie się tylko kolorem itp. To, że płyn jest, wcele nie żwiadczy, że jest dobry. mam specjalny miernik - często pozornie czysty płyma na ponad 0,5% wody ! Co to oznacza ? Temp. wrzenia wynosi 170 a nie 270 stopni.

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to oznacza ? Temp. wrzenia wynosi 170 a nie 270 stopni.

No tak, tylko szramer chce wlać płyn do wspomagania sprzęgła. Czy tutaj temperatura wrzenia też ma tak duże znaczenie? Wiadomo - hamulce wtwarzają duże temperatury, ale sprzęgło? Oczywiście należy wziąć pod uwagę fakt odporności uszcelek na płyn, ale temperatura wrzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tutaj temperatura wrzenia też ma tak duże znaczenie? Wiadomo - hamulce wtwarzają duże temperatury, ale sprzęgło? Oczywiście należy wziąć pod uwagę fakt odporności uszcelek na płyn, ale temperatura wrzenia?

 

Vlaad, nie czepiaj sie o szczegóły ! Chciałem tylko zwrrócić przy okazji uwagę na kilka ważnych spraw w przypadku hamulców. Oczywiście że w sprzęgle temperatura nie ma takiego znaczenia, ale to nie znaczy że można to zaniedbać. Może Cie przekona to, że woda w płynie powoduje kozję ? Jest to najlepiej widoczne, jak sie urywa odpowietrznik przy próbie odkręcenia go. Może wrto częsciej go ruszyć, wymienić płyn, przesmarować gwint odpowietrznika, niż mieć potem problemy.

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Czołem

Z racji nieszczelnego układu hydraulicznego wspomagania sprzęgła niejednokrotnie musiałem dolewać płyn do układu i go odpwietrzać. Paweł zresztą też wykonywał ten zabieg na Ducati podczas pobytu w Łęczycy. Lałem zawsze płyn hamulcowy Dot4.

Zresztą w większości serwisów motocyklowych leją to do ukłdów pomp sprzęgła (w Poznaniu widziałem osobiście takie praktyki w większości serwisów) i jest to traktowane jako norma.

Więc nie ma obaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na sprzegle linke ale do układu hamulcowego lałem płyn Dot4 i to oryginalny produkt "Automobiles Peugeot" 8) Dlaczego :?: Bo dostałem od mechaników w pracy :P

A to że płyn absorbuje wilgoć z powietrza to świeta prawda.Korozja murowana jak nie zmieniacie płynu.Koszt niewielki,pracy tez nie za wiele a korzysci wymierne.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci często zalecaja Dot 3, ale możesz spokojnie uzyć 4. Nie ma różnicy( w działaniu, tylko 4 ma wyższą odporność na temperaturę). Dot 4 będzie dobry. Co do Dot 5 ( a właściwie chyba mówimy o 5.1 - syntetyku) musisz sprawdzić w instrukcji obsługi, czy jest taki dopuszczalny. Bardzo często jest informacja, że można wlewać tylko mineralne płyny, bo do nich są dostosowane uszczelki.  

 

Lepszy jest Dot 4, ale nowy (!!!) niż najlepszy syntetyk, ale mający np. dwa lata (i więcej). Płyn chłonie wodę i przez to traci właściwości. Nie sugerujcie się tylko kolorem itp. To, że płyn jest, wcele nie żwiadczy, że jest dobry. mam specjalny miernik - często pozornie czysty płyma na ponad 0,5% wody ! Co to oznacza ? Temp. wrzenia wynosi 170 a nie 270 stopni.

 

Pozdrawiam, Paweł

 

Witam.

W zasadzie różnica między płynami DOT3, 4 polega tylko na tym że mają inne temperatury wrzenia i inne dodatki. Są to jednak płyny na bazie eterów poliglikolowych i dlatego są higroskopijne. Podobnie jak płyn DOT 5.1 Natomiast DOT 5 jest płynem na bazie oleju silikonowego i nie chłonie wody przez co można go dłużej użytkować, niestety nie wszystkie układy hamulcowe są przystosowane do takich płynów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...