Skocz do zawartości

Co sprawdzić przed zakupem - lista


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jadę oglądać moto i przygotowałem sobie listę elementów do sprawdzenia. Może coś dopiszecie.

 

1. numer ramy z dokumentami

2. lagi – czy proste, wycieki

3. wahacz – luz

4. amorek tył – tłumienie, wycieki

5. łańcuch wyciągnięcie, luz na boki

6. zębatki - zużycie

7. silnik uszczelki, zimmeringi, wycieki

8. filtr powietrza - czystość

9. chłodnica wycieki

10. opony

11. hamulce – pompa jak działa, klocki, tarcze zużycie

12. odpalanie- za którym razem, czy dymi

13. stuki w silniku

14. sprzęgło jak bierze, odgłosy

15. skrzynia biegów – jak wchodzą biegi

16. elektryka

17. jazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska - W obu kołach sprawdź luz na piastach (czy koło ma luz na boki). Sprawdź luz łożyskowania kierownicy. Najdroższy w naprawie może okazać się luz zawieszenia. Przechylając motor na siebie złap wahacz prawą ręką sprawdź luz. Minimalny jest dopuszczalny, jakiekolwiek większe luzy lub hałasy towarzyszące poruszaniu oznaczają problemy i wydatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzywiona tylna czesc ramy (ta dokrecana aluminiowa) to w granicach rozsądku nie jest zadna ujma dla moto enduro czy cross :buttrock:

Chodzi o to czy motocykl zostawia 1 ślad i czy koła są w prostej lini. Jeżeli nie to odrazu można sobie motorek odpuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

poniżej link do strony, gdzie znajduje się opis wszystkiego co powinieneś wziąśc pod uwagę przed zakupem. sam z niego korzystałem i moge powiedziec, ze cięzko jest przestrzegać jednego z głównych punktów, mianowicie napalenia sie na motocykl, najlepiej miec kolege, ktory będzie hamował nas w zapedach pochopnych decyzji

 

http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto sprawdzić podnóżki. Jeśli są bardzo wytarte (mało ostre), znaczy że motocykl był dużo używany, oczywiście nawet jeśli są zmieniane też może znaczyć o sporym zużyciu moto i próbie zakamuflowania.

Dobrze jest też sprawdzić łożyska na główce ramy oraz na mocowaniu tylnego amortyzatora. Podnieść kilka razy moto za tył do góry i zobaczyć czy nie ma luzu.

Jeśli to możliwe (ktoś się zna), dobrze jest wiedzieć, czy wszystkie cześći są oryginalne od tego modelu, np koła, lampy itd. Ja unikam np. sprzetów niby przerobionych na streeta czy coś takiego. 99% z nich to powypadkowe sprzęty, do których nie opłacało się kupować oryginalnych gratów. Ja u siebie mam np nieoryginalną lampę z przodu, ale poprzednią też dostałem więc wiem co i jak.

Pozdro i udanych zakupów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...